|
Чом Біблію називають вічною книгою
У нас Ви маєте можливість замовити матеріал за темою «Чом Біблію називають вічною книгою», або знайти вже готові матеріали, які містять певну інформацію за даним запитом
-
Чи можна вважати соціальну нерівність вічною проблемою за твором «Наталка Полтавка»
Чи можна вважати соціальну нерівність вічною проблемою за твором «Наталка Полтавка» >>>>
-
Закон тотожності. Його використання
Зміст Вступ 3 1. Закон тотожності. Його використання 4 2. Які висловлювання називають абсурдними. Наведіть приклади 7 Висновки 9 Список використаної літератури 11 >>>>
-
Закон тотожності. Його використання
Зміст Вступ 3 1. Закон тотожності. Його використання 4 2. Які висловлювання називають абсурдними. Наведіть приклади 7 Висновки 9 Список використаної літератури 11 >>>>
-
Довід
Завдання 1 2 1. Що таке довід? Назвіть основні види доводів 2 2. Які прийоми ведення суперечки називають коректними? 4 Завдання №2 5 Завдання 3. 5 Завдання 4. Проілюструйте відомі вам види некоректних прийомів суперечки прикладами із засобів масової інформації. Укажіть джерело 6 Завдання 5. Знайдіть дефініцію понять 10 >>>>
-
Формування умінь і навичок самостійної роботи учнів з книгою на уроках математики
ЗМІСТ ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ У ПРОБЛЕМІ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ УЧНІВ 6 1.1 ЗНАЧЕННЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ УЧНІВ У СИСТЕМІ НАВЧАННЯ 6 РОЗДІЛ 2. ПРАКТИЧНЕ ПРОВАДЖЕННЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ УЧНІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИКИ 15 2.1 ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ УЧНІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ 15 2.2 ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ УЧНІВ 18 ВИСНОВКИ 25 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 26 >>>>
-
Банківське право
1. Підзвітність Національного банку України 3 2. Види кредитів комерційних банків, їх характеристика 6 3. Рахунок для обліку розрахунків, що їх виконує одна кредитна установа за дорученням і на кошт іншої кредитної установи на підставі укладеного договору є: а) позичковим рахунком; б) поточним рахунком; в) кореспондентським рахунком. 9 4. Кредит, який надається фізичним особам на придбання споживчих товарів тривалого користування та послуг і який повертається в розстрочку називають: а) комерційним кредитом, б) споживчим кредитом, в)банківським кредитом. 13 ЛІТЕРАТУРА: 15 >>>>
-
ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З АНГЛОМОВНИМ ПОЕТИЧНИМ ТЕКСТОМ
ЗМІСТ ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ З ЧИТАННЯ АНГЛОМОВНИХ ТЕКСТІВ 5 1.1. ГОТОВНІСТЬ УЧНІВ ДО САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ АНГЛОМОВНИХ ТЕКСТІВ, МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ 5 1.2. САМОСТІЙНА РОБОТА З КНИГОЮ 12 РОЗДІЛ 2. ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З АНГЛОМОВНИМ ПОЕТИЧНИМ ТЕКСТОМ В СТАРШИХ КЛАСАХ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ 13 2.1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОБОТИ З АНГЛОМОВНИМ ТЕКСТОМ У 9 КЛАСІ СЕРЕДНЬОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ 13 2.2. МЕТОДИЧНІ РОЗРОБКИ УРОКУ САМОСТІЙНОГО ЧИТАННЯ АНГЛОМОВНИХ ТЕКСТІВ (НА ПРИКЛАДІ ПОЕТИЧНИХ ТЕКСТІВ) УЧНЯМИ СТАРШИХ КЛАСІВ 21 ВИСНОВКИ 32 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 34 >>>>
-
Навчання домашнього читання іноземною мовою
Зміст Вступ 3 Розділ 1. Самонавчання іноземним мовам, види самостійної роботи учнів 5 1.1. Готовність учнів до самонавчання іноземним мовам, методичні аспекти 5 1.2. Робота з книгою 13 1.3. Домашня робота школярів 14 Розділ 2. Навчання домашнього читання іноземною мовою у середніх навчальних закладах 16 2.1. Теоретичні засади навчання домашнього читання іноземною мовою 16 2.2. План-конспект уроку домашнього читання 19 Розділ 3. Роздавальний матеріал для навчання усного мовлення в школах з поглибленим вивченням англійської мови як вид самостійної роботи учнів 25 3.1. Навчальні завдання з англійської мови з орієнтацією на самостійну роботу учнів 25 3.2. Роздатковий матеріал для самостійної роботи учнів на уроках англійської мови 33 Висновки 38 Резюме 40 Список використаної літератури 41 >>>>
-
Контрольна з економіки праці
1. В чому полягає відмінність між моделями організаційних структур у системах управління персоналом, які умовно називають "американською" та "японською"? 2. Що входить до складу групи функцій управління персоналом "підтримка кадрів"? 3. Назвіть тенденції розвитку міжнародного ринку праці. 4. Назвіть типи переміщення людей у міжнаціональному просторі залежно від мети. 5. З яких причин виникає нелегальна трудова міграція? 6. Розкрийте мету і завдання створення МОП. 7. Задача. 8. Розкрийте основні положення Закону України "Про обов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття". 9. Суть і напрямки подальшого реформування оплати праці в Україні. 10. Розкрийте основні методи вимірювання продуктивності праці. Які методи використовуються у вас на виробництві? >>>>
-
Бухгалтерський облік Варіант 1
Вихідні дані: Є залишки активів і пасивів за Головною книгою на 01 місяця. 1 Основні засоби за первісною вартістю. 96000 2 Знос основних засобів. 10000 3 Товари в підприємстві роздрібної торгівлі. 81414 4 Статутний капітал. 65002 5 Резервній капітал 7900 6 Нерозподілений прибуток звітнього року. 16000 7 Короткострокові кредити банків. 60000 8 Розрахунки з кредиторами. 7290 9 Розрахунки з бюджетом. 16339 10 Розрахунки по страхуванню. 2793 11 Розрахунки по оплаті праці. 7350 12 Поточний рахунок в національній валюті 27042 13 Каса в національній валюті 100 14 Розрахунки з дебіторами. 8118 15 Розрахунки з вітчизняними постачальниками 20000 1. Скласти журнал господарських операцій. 2. Відкрити за даними Головної книги рахунки синтетичного обліку (форма наведена нижче) і записати на них початкове сальдо і рознести господарські операції за поточний місяць. Т-схеми відповідних рахунків. 3. Скласти оборотну відомість (оборотний баланс) на кінець місяцю по приведеній формі 4. Скласти баланс за ф. № 1. Список використаної літератури. >>>>
-
Вивчення законів обертального руху на хрестоподібному маятнику Обербека (Лабораторна робота)
Мета роботи 2 Результати вимірювань 2 Табличні і задачні величини і результати прямих вимірювань 2 Результати непрямих вимірювань 3 Визначимо відності похибки 3 Вопроси для самоконтролю 4 Дайте визначення кутових швидкості та прискорення і покажіть як їх можна виразити через відповідні лінійні величини. 4 Визначте та розкрийте фізичний зміст нормального та тангенціального (дотичного) прискорення 5 Дайте визначення моменту інерції матеріальної точки та тіла довільної форми поясніть фізичний зміст моменту інерції. 6 Що таке момент сили 7 Запишіть вираз для кінетичної енергії тіла що обертається 9 Що називають моментом імпульсу тіла? Сформулюйте закон збереження імпульсу 10 >>>>
-
філософія
Питання 1. Яким є предмет філософії? 3 Питання 2. Які основні варіанти вирішення проблеми досконалого способу життя людини в філософії елліністично-римського періоду античності? 4 Питання 3. Якими є основні проблеми, ідеї та досягнення філософської антропології як течії ХХ століття? 6 Питання 4. Якими є всезагальні форми і методи наукового пізнання? 9 Питання 5. Чим характеризуються духовні виміри буття людини? 12 Питання 6. Що являють собою сутнісні сили людини? 13 Питання 7. Дайте найбільш узагальнююче визначення поняття агностицизму 14 Питання 8. Визначте, до яких основних філософських шкіл належать найбільші відомі античні філософи 15 Питання 9. Кого з відомих античних філософів називають винахідником діалектики? 16 Питання 10. Хто з відомих українських філософів належить до плеяди видатних вчених Києво-Могилянської академії? 17 Література 18 >>>>
-
Контрольна робота філософія
Питання 1. Яким є предмет філософії? 3 Питання 2. Які основні варіанти вирішення проблеми досконалого способу життя людини в філософії елліністично-римського періоду античності? 4 Питання 3. Якими є основні проблеми, ідеї та досягнення філософської антропології як течії ХХ століття? 6 Питання 4. Якими є всезагальні форми і методи наукового пізнання? 9 Питання 5. Чим характеризуються духовні виміри буття людини? 12 Питання 6. Що являють собою сутнісні сили людини? 13 Питання 7. Дайте найбільш узагальнююче визначення поняття агностицизму 14 Питання 8. Визначте, до яких основних філософських шкіл належать найбільші відомі античні філософи 15 Питання 9. Кого з відомих античних філософів називають винахідником діалектики? 16 Питання 10. Хто з відомих українських філософів належить до плеяди видатних вчених Києво-Могилянської академії? 17 Література 18 >>>>
-
Істрія економічних учень
Завдання 1 У першому завданні студент повинен написати план завдання, всебічно і глибоко розкрити зміст вказаної теми. Наприкінці першого і четвертого завдання контрольної роботи вказується необхідна література, опрацювання якої дозволяє глибоко засвоїти завдання. Особливості господарського розвитку Голландії мануфактурного періоду Вступ 1 1. Голландія – батьківщина мануфактурного господарства 2 2. Антверпен та Амстердам як центри світової торгівлі 4 3. Розвиток банківської справи та кредиту в ХІV – XVIII ст. в Голландії 6 Висновок 7 Література 8 Завдання 2 Виконується за принципом «хто зайвий». У запропонованих списках три фігури вчених об»єднані чи то однією школою, чи одним напрямком в економічній думці, чи , можливо, їх поєднує участь у розробці однієї економічної концепції. Потрібно визначити до якої школи вони відносяться, і які основні економічні питання вони розглядали. Написати і таким чином назвати, четвертого вченого, указавши номер ланцюжка і букву, під якою розташоване його прізвище. Методом виключення, географічні, тимчасові, національні й інші критерії, крім зазначеного, не повинні використовуватись. Завдання 3 Установіть відповідність між ученим (школою) і терміном, поняттям категорією, законом, образним вираженням, концепцією, школою, книгою (працею) до яких цей учений має безпосереднє відношення, як автор/співавтор, який вніс великий внесок у розробку цієї концепції та розкрийте їх суть. Завдання 4 Дайте коротку характеристику історичного періоду, школи, напрямку, творчості вченого, за такою схемою: Історичні умови виникнення, теоретичні джерела даної школи, (концепції), основні постулати, представники, їх вплив на розвиток економічної теорії і практики. >>>>
-
Курсова робота за варіантом 10. Розв’язання наскрізної задачі бухгалтерського обліку
Курсова робота за варіантом 10. Ціль роботи – закріплення теоретичних знань, набутих навичок для рішення практичної задачі з бухгалтерського обліку. Курсова робота передбачає розв’язання задачі бухгалтерського обліку за жовтень 2003 року господарської діяльності виробничого підприємства ТОВ “Піраміда”, м. Київ, вул. Закревського, б. 38. Організація бухгалтерського обліку на ТОВ “ Піраміда” ведеться на єдиних методологічних засадах, встановлених Законом України “Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні” № 996 від 16.07.1999 року. Реєстрація первинних облікових документів, відображення господарських операцій на рахунках, визначення собівартості продукції і фінансового результату ведуться в одному реєстрі – Книзі обліку господарських операцій. Поряд з Книгою обліку для обліку розрахунків по оплаті праці з працівниками та бюджетом ТОВ “Піраміда” веде Відомість обліку заробітної плати за формою № В-8. Курсова робота виконується у такий послідовності: 1. Складання балансу на початок місяця. 01.10.2003 р.; 2. Нарахування заробітної плати за жовтень 2003 року робітникам підприємства з усіма необхідними розрахунками (відрахування з заробітної плати кожного працівника, нарахування фондів соціального забезпечення на ФОП згідно діючого законодавства); 3. Складання журналу реєстрації господарських операцій за жовтень 2003 року згідно наданого в завданні зразка; 4. Рознесення господарських операцій по кореспондуючим рахункам синтетичного і аналітичного обліку з використанням даних залишку по рахункам на початок місяця (табл. 1) і журналу реєстрації господарських операцій за жовтень 2003 року (табл. 3); 5. Складання оборотного балансу (відомості) за жовтень 2003 року і Головної книги по усім рахункам бухгалтерського обліку за жовтень 2003 року; 6. Складання балансу на 01.11.2003 року. Похідні дані для складання балансу на 01.10.2003 року.... Похідні данні для розрахунку заробітної плати... Усі робітники є членами профспілки, але платять внески самостійно. Василенко О.В. прийнятий на роботу у звітному місяці. Середньозважений заробіток за два останні місяці у Береговій А.И. склав 12,00 грн., у Трухан О.В. – 10,00 грн., ці суми не перевищують подвійної тарифної ставки в розрахунку на день. Калюк А.Ю. на підприємстві робить по сумісництву. >>>>
-
АНАЛІТИЧНЕ МИСЛЕННЯ ЩОДО СТВОРЕННЯ СПРИЯТЛИВИХ УМОВ РОЗВИТКУ КУЛЬТУРИ У ДЕРЖАВІ
Вступ 3 1. ВИЗНАЧЕННЯ ПРИНЦИПІВ КУЛЬТУРНОГО РОЗВИТКУ – ОСНОВНА ПРОБЛЕМА СУЧАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ В ОБЛАСТІ КУЛЬТУРИ 4 2. НЕЗАЛЕЖНІСТЬ УКРАЇНИ – ГОЛОВНА ПЕРЕДУМОВА РОЗВИТКУ КУЛЬТУРИ 4 3. КОНСОЛІДАЦІЙНІ ВНУТРІШНЬОПОЛІТИЧНІ ПРОЦЕСИ ЯК ГОЛОВНИЙ ЧИННИК ЕФЕКТИВНОГО РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІЇ ТА ЇЇ КУЛЬТУРИ 4 4. ВДОСКОНАЛЕННЯ РОБОТИ ДЕРЖАВНИХ СТРУКТУР В ОБЛАСТІ КУЛЬТУРИ – ЗАПОРУКА ЇЇ УСПІШНОГО РОЗВИТКУ В УКРАЇНІ 4 Висновки 4 Література 4 Вступ Усі ми хочемо жити в країні, в якій можна було б пишатися не тільки славним минулим, а й сьогоденними здобутками і переконливими перспективами в майбутньому. У цьому контексті роль культури не можна переоцінити, оскільки саме вона формує нашу свідомість. Від культури залежать наші ідеали та амбіції, якість і стиль життя та мислення, якість наших стосунків. Культура – це, власне, базові цінності, смисли, етика та способи нашої поведінки. Людина є продуцентом, споживачем і носієм культури. А відтак і творцем людського в собі. Та й сама історія розвитку людства є не чим іншим, як історією становлення людського в людині. Дослідники слушно називають культуру другою природою. Роль керівництва нашої держави та найголовніших соціальних інституцій українського суспільства для розвитку культури є вкрай важливим. Просування нації вперед, її прогрес в соціально-економічній, політичній та культурних сферах значним чином обумовлюється ефективністю діяльності управлінських структур держави. Від них залежить, яким шляхом буде розвиватися наша культура, вони створюють головні передумови її розвитку. Враховуючи це, слід проаналізувати, які передумови для успішного розвитку культури існують в сучасній українській державі, які шляхи та стратегії пропонуються для її подальшого просування вперед. Перелік проблем, що висвітлюються в даній роботі представлені у порядку їх конкретизації: від найбільш загальних, методологічних проблем – до більш конкретних прикладних. >>>>
-
Курсова робота за варіантом 8. Розв’язання наскрізної задачі бухгалтерського обліку
Ціль роботи – закріплення теоретичних знань, набутих навичок для рішення практичної задачі з бухгалтерського обліку. Курсова робота передбачає розв’язання задачі бухгалтерського обліку за жовтень 2003 року господарської діяльності виробничого підприємства ТОВ “Професіонал”, м. Київ, вул. З. Гайдай, б. 28. Організація бухгалтерського обліку на ТОВ “ Професіонал” ведеться на єдиних методологічних засадах, встановлених Законом України “Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні” № 996 від 16.07.1999 року. Реєстрація первинних облікових документів, відображення господарських операцій на рахунках, визначення собівартості продукції і фінансового результату ведуться в одному реєстрі – Книзі обліку господарських операцій. Поряд з Книгою обліку для обліку розрахунків по оплаті праці з працівниками та бюджетом ТОВ “Професіонал” веде Відомість обліку заробітної плати за формою № В-8. Курсова робота виконується у такий послідовності: 1. Складання балансу на початок місяця. 01.10.2003 р.; 2. Нарахування заробітної плати за жовтень 2003 року робітникам підприємства з усіма необхідними розрахунками (відрахування з заробітної плати кожного працівника, нарахування фондів соціального забезпечення на ФОП згідно діючого законодавства); 3. Складання журналу реєстрації господарських операцій за жовтень 2003 року згідно наданого в завданні зразка; 4. Рознесення господарських операцій по кореспондуючим рахункам синтетичного і аналітичного обліку з використанням даних залишку по рахункам на початок місяця (табл. 1) і журналу реєстрації господарських операцій за жовтень 2003 року (табл. 3); 5. Складання оборотного балансу (відомості) за жовтень 2003 року і Головної книги по усім рахункам бухгалтерського обліку за жовтень 2003 року; 6. Складання балансу на 01.11.2003 року. Похідні дані для складання балансу на 01.10.2003 року. Таблиця 1 Залишки по рахункам бухгалтерського обліку станом на 01.10.2003 року... Таблиця 2 Похідні данні для розрахунку заробітної плати... Усі робітники є членами профспілки, але платять внески самостійно. Василенко О.В. прийнятий на роботу у звітному місяці. Середньозважений заробіток за два останні місяці у Береговій А.И. склав 12,00 грн., у Трухан О.В. – 10,00 грн., ці суми не перевищують подвійної тарифної ставки в розрахунку на день. Калюк А.Ю. на підприємстві робить по сумісництву. Зміст Вихідні данні 3 1.Баланс на початок місяця. 6 2.Нарахування заробітної плати робітникам підприємства ТОВ “Професіонал”. 9 3. Складання журналу реєстрації господарських операцій за жовтень 2003 року 12 4. Рознесення господарських операцій по кореспондуючим рахункам синтетичного і аналітичного обліку. 24 5. Складання оборотного балансу (відомості) за жовтень 2003 року і Головної книги по усім рахункам бухгалтерського обліку за жовтень 2003 року. 39 6. Складання балансу на 01.11.2003 року. 68 Висновки 71 Первинні документи 72 Список використаної літератури. 100 >>>>
-
Соціальна політика: сутність, види та вплив на розвиток суспільства
Вступ 3 1. СУТНІСТЬ СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ 4 2. КЛАСИФІКАЦІЯ СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ 9 3. ВПЛИВ СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ НА РОЗВИТОК СУСПІЛЬСТВА 12 Висновки 15 Література 16 Вступ Соціальна політика є однією з найважливіших функцій будь-якої держави. Незаперечним є той факт, що соціальну політику здійснюють як найрозвиненіші країни Заходу, які ще називають державами загального добробуту або соціальними державами, так і країни третього світу. Однак рівень соціального забезпечення в цих країнах діаметрально протилежний, що засвідчує існування певної різниці в моделях соціальної політики. Крім того, не є ідентичними моделі соціальної політики навіть у державах загального добробуту. З’ясування суті соціальної політики й дослідження її моделей є дуже важливим, що згодом дасть змогу визначити умови їхнього використання в різних державах. В Україні в умовах довготривалої фінансово-економічної кризи посилюється соціальна напруга в суспільстві, особливо серед економічно активного населення. Негативні соціальні наслідки реформ, які сьогодні вже абсолютно проявились, істотно перевершують допустимий для населення рівень. Тому особливої гостроти набуває необхідність формування цілісної, скоординованої та ефективної соціальної політики і системи соціального захисту економічно активного населення які сприяли б вирішенню назрілих соціальних проблем. Висновки Соціальна політика уявляє собою систему цілей і засобів їх досягнення політичними і державними інститутами з регулювання соціальної сфери суспільства, соціальних відносин відповідно до сукупності політичних установок, принципів, рішень та ідей, спрямованих на задоволення соціальних інтересів і потреб особистостей, соціальних груп, класів та ін. Ефективність соціальної політики визначається ступенем задоволення матеріальних і духовних потреб людини. Соціальна політика великою мірою залежить від результатів здійснення економічної політики. Соціальна політика встановлює відносини між суспільством і особистістю переважно через регулювання відносин між особистістю і соціальними групами, приналежність до яких визначає зміст соціальних інтересів людини. Практична політика держави не може облишити проблеми соціальної політики, оскільки соціальна стабільність політичної системи великою мірою залежить від ефективності соціальної політики. Розвинута соціальна політика є невід’ємною частиною соціальної держави, курс на побудову якої послідовно впроваджується у життя України. >>>>
-
Двоїстий симплекс метод.
1.Теоретичні відомості В задачах лінійного програмування часто трапляється, що симплекс – метод використати не вдається. При розв’язуванні задач лінійного програмування симплекс - метод використовується для задач з невід’ємними правими частинами та від’ємними елементами оціночного рядка. Часто буває простіше знайти базис який задовольняв би умову оптимальності, але не задовольняв би критерій допустимості. Для розв’язування такого типу задач використовують двоїстий симплекс - метод . з його допомогою задачу приводять до задачі лінійного програмування, де , але умова не вимагається. Таку задачу називають задачею у двоїстій базисній формі Для задач такого типу можливі такі випадки: 1) Всі вільні члени , задача розв’язана ; 2) В стовпці вільних членів є від’ємний елемент, а відповідний рядок містить лише додатні елементи, система обмежень несумісна – задача розв’язків немає, 3) Існує рядок (r) в даному рядку існує хоча б один коефіцієнт , який є меншим нуля. Нехай це елемент з номером S, тоді знаходимо відношення додатного елемента з оціночного рядка до відповідного від’ємного коефіцієнта. Серед всіх отриманих відношень знаходимо максимальне, тоді Жордановими перетвореннями з ключовим елементом приведемо таблицю до еквівалентної в якій і значення цільової функції не збільшиться. Двоїстий симплекс – метод відрізняється від звичайного симплекс – методу лише порядком вибору ключового елемента, а як ми знаємо щоб вибрати ключовий елемент потрібно визначити ключовий рядок та стовпець. Слід пам’ятати, що двоїстий симплекс – метод зручно використовувати дЌя задач які містять одиничний базис, але не належить до задач у двоїстій базисній формі (оціночний рядок містить від’ємні елементи ). Алгоритм використання двоїстого симплекс – методу: Серед від’ємних елементів знаходимо найбільше за абсолютною величиною, відповідний рядок називаємо ключовим. В ключовому рядку перевіряємо знаки всіх коефіцієнтів, якщо всі додатні то розв’язків немає, якщо всі від’ємні то розв’язуємо далі. Оскільки ключовий рядок містить відємні елементи то утворюємо двоїсті симплексні відношення (відношення додатних елементів оціночного рядка до від’ємних елементів ключового рядка ). Над таблицею виконуємо Жорданові перетворення з ключовим елементом. >>>>
-
Предмет: статистика. Вид роботи: курсова робота
Теоретична частина роботи 2 Вступ. 2 1. Сутність статистичних показників, їх види та типи. 2 2. Абсолютні та відносні величини 5 3. Середні величини 9 4. Показники варіації 16 Висновок. 19 Розрахункова частина роботи 20 Виконання практичної частини роботи 21 Висновки 36 Література 38 Додаток 1. 39 Додаток 2 42 Розрахункова частина роботи Розрахункова частина КР виконується на основі статистичних показників, що характеризують процеси інвестування з України в економіку інших країн, а також процеси інвестування в українську економіку (дані наведені в таблицях додатку 1). Виконання II частини передбачає визначення: відносних та абсолютних статистичних показників, мір центральної тендеції, показників динаміки, показників виконання плану і планового завдання, прогнозних показників. Результати розрахунків оформлюються у вигляді таблиці,макет якої наведений в додатку 2. При виконанні практичної частини курсової роботи необхідно представити результати проведених розрахунків у вигляді графіків, полігонів частот, гістограм або діаграм. Підсумком розрахункової частини є висновки, в яких коментується стан досліджуваного явища чи процесу, а також визначаються тенденції його розвитку. Виконання практичної частини роботи Проведемо розрахунки відносних та абсолютних статистичних показників, мір центральної тенденції, показників динаміки, показників виконання плану і планового завдання, прогнозних показників. Результати розрахунків оформимо у вигляді таблиці, макет якої наведений в додатку 2. 1. Абсолютні прирости В залежності від того, яка база взята для порівняння, розрізняють характеристики базисні і ланцюгові. Якщо база порівняння постійна, то характеристики динаміки називають базовими. Якщо база порівняння змінюється, то характеристики динаміки будуть називатися ланцюговими. Одним із показників аналітичного дослідження динаміки є абсолютний приріст (зменшення). Це різниця між двома рівнями ряду динаміки. Він показує, наскільки даний рівень ряду перевищує рівень ряду, прийнятий за базу порівняння. • Для ланцюгових показників • Для базисних показників де – абсолютний приріст ряду yi – рівень періоду, що порівнюється, yi-1 – рівень попереднього періоду y0 – рівень базисного періоду. Коефіцієнти або темпи зростання показує, у скільки разів збільшився або зменшився рівень ряду відносно базового. • Для базового ряду: • Для ланцюгового ряду: де – абсолютний приріст ряду yi – рівень періоду, що порівнюється, yi-1 – рівень попереднього періоду y0 – рівень базисного періоду. Добуток ланцюгових темпів зростання становить базовий темп зростання. Таблиця 1. Абсолютні та відносні зміни в динаміці інвестицій .... >>>>
-
Умови виникнення та ранній етап античної філософії
Вступ 3 1. УМОВИ ВИНИКНЕННЯ, ОСОБЛИВОСТІ ТА ЕТАПИ РОЗВИТКУ АНТИЧНОЇ ФІЛОСОФІЇ 4 1.1. Умови виникнення античної філософії 4 1.2. Особливості античної філософії 5 1.3. Етапи розвитку античної філософії 6 2. ДОСОКРАТІВСЬКИЙ ЕТАП РОЗВИТКУ ФІЛОСОФІЇ 8 2.1. Натурфілософія Мілетської школи 8 2.2. Філософія піфагорійців 9 2.3. Філософія Геракліта 10 2.4. Елейська школа 11 2.5. Вчення про природу Демокріта 12 Висновки 14 Література 15 Вступ Виникнення античної цивілізації деякі вчені називають "дивом", маючи на увазі те, що неможливо було грецькому народові за відносно невеликий історичний проміжок часу зробити "стрибок" від первісноплемінного устрою до значних досягнень в науці, техніці, культурі. За словами цих дослідників, практично усі сучасні досягнення в тій чи іншій мірі, були започатковані в античні часи або отримали там своє концептуально-теоретичне зародження. Наслідки античної культури ми відчуваємо всюди: давньогрецькі і давньоримські назви, терміни оточують нас всюди. Наші імена, назви рослин, тварин, наукові терміни – в звучанні цих слів виявляється вплив тієї великої цивілізації. Слід віддати гідну шану античним мислителям, винахідникам і дослідникам за те, що вони зробили для сучасного покоління. Дослідження теоретичної спадщини тих часів є не тільки благородною справою, а й корисною в тому плані, що дозволяє нам з висоти вже більш як двох тисяч років, по-новому оцінювати і робити висновки щодо логіки мислення античних науковців, вивчати методологію розвитку ними наук, в тому числі і філософської. Висновки Антична філософія виникла не на "голому" місці, а була логічним продовженням розвитку світоглядних положень, які на той час напрацювала людська думка. Антична філософія з'явилася у певні часи і розвивалася в специфічних умовах, головними з яких, на мою думку, був розвиток рабства та становлення полісної демократії на території Давньої Греції. Натурфілософія як перший напрямок розвитку філософської думки займалася поясненням тих явищ, які були близькі мислителям того часу, і, разом з тим, вона була спробою вперше систематизовано і логічно пояснити сутність буття та людського єства. Як і будь які філософські напрями, методи натурфілософії, я вважаю, мають право на життя і в наші часи. Особливо, якщо враховувати те, що, починаючи з античності, людство практично не наблизилося ні на крок до принципового вирішення проблем пояснення сутності Всесвіту та механізмів його розвитку. >>>>
-
Філософські ідеї періоду "високої класики"
Вступ 3 1. ФІЛОСОФСЬКА СИСТЕМА ПЛАТОНА 4 1.1. Вчення Платона про ідеї 4 1.2. Космологія Платона 5 1.3. Платонівська антропологія і етика 6 1.4. Вчення Платона про суспільство і державу 7 2. ПРОВІДНІ ІДЕЇ ФІЛОСОФІЇ АРІСТОТЕЛЯ 10 2.1. Вчення Арістотеля про форму і чотири причини 10 2.2. Арістотель – засновник логіки 12 2.3. Арістотель про людину 13 2.4. Погляди Арістотеля на суспільство і державу 14 Висновки 17 Література 18 Вступ Періодом "високої класики" в філософії дуже часто називають період розквіту давньогрецької філософії з середини V і до кінця IV століття до нашої ери. Це був період інтенсивного розвитку грецьких міст-полісів, піднесення всіх сторін життя людей. В першу чергу це стосувалось вільних мешканців країни, які за рахунок нещадної експлуатації рабів, створили для себе умови для самодостатнього розвитку. В цей період й зародилася класична філософія. Теоретичні напрацювання мислителів того часу стали основою для подальшого розвитку наук і використовувалися не тільки в античні часи, а й багато століть після цього. Платон і Арістотель – найвидатніші філософи тієї доби. Вони, використовуючи концепції своїх попередників, розробили власні філософські системи, які стали основою для багатьох мислителів, культурних діячів і науковців впродовж багатьох наступних віків. Їх погляди стали відправною точкою для розробки наукових теорій і в наші дні. Ознайомлення з їх поглядами дозволяє зрозуміти логічну послідовність розвитку філософської думки протягом розвитку цивілізації. Висновки Послідовники Сократа, Платон і Арістотель, здійснили переворот у філософському світогляді Давньої Греції. Ними була зроблена спроба пояснити сутність природи, Космосу, людини, однак вони зробили це набагато глибше ранніх філософів античності. Платон і Арістотель стали засновниками цілого ряду наук, узагальнили та систематизували практично весь наявний запас теоретичних знань того часу. Заслуга цих мислителів у тому, що вони перейшли від декларативно-догматичного методу філософствування до діалого-доказового способу вирішення проблем буття. Їх творчість сприяла становленню класичної античної філософії, радикального повороту до логіко-гносеологічної, соціально-політичної, етично-етичної і антропологічної проблематиці. Особливе місце в їх діяльності займає філософо-просвітницька діяльність – вони створили навчальні заклади, де разом з учнями займалися проблемами осмислення природи, буття, сущого. Роботи Платона і Арістотеля на багато віків вперед обумовили хід розвитку філософської думки Західної Європи. >>>>
-
Соціологія комунікацій
ЗМІСТ ВСТУП 3 1. КОМУНІКАТИВНІ ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ: ВИЗНАЧЕННЯ, СХОЖІСТЬ І ВІДМІННІСТЬ 4 2. СОЦІАЛЬНА ПРИРОДА ТА ІСТОРИЧНА ОБУМОВЛЕНІСТЬ МАСОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ 7 3. КОНЦЕПЦІЯ ЕВОЛЮЦІЇ КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ Г. МАКЛЮЕНА 10 ВИСНОВКИ 14 Список використаної літератури 15 ВСТУП У наш час стрімкого розвитку промислових технологій сфера спілкування людини нібито відсувається на другий план. Пріоритет надається технічним наукам, цифровим технологіям, за якими вбачається велике майбутнє. При цьому забувається, що розвиток науки і техніки проходить в суспільстві, а процес його виробництва здійснюється людьми. Тому однією із сфер дослідження соціології – науки про суспільство – повинно стати дослідження функціонування соціуму в епоху сучасної науково-технічної революції. Одними із головних проблем сьогодення є переробка і передача інформації, обсяги якої неухильно збільшуються з вражаючою швидкістю. Людина, як така, вже не здатна самостійно переробити всі наукові дані, що з'являються, а змушена залучити на допомогу технічні засоби. Тому особливу увагу необхідно зосередити на тому, як відбуваються комунікативні й інформаційні процеси, від яких залежить ефективність спілкування у сучасному суспільстві. ВИСНОВКИ Масова комунікація – це масовий процес виробництва інформації, її передачі засобами преси, радіо, телебачення здійснюваних за допомогою технічних засобів. Масова комунікація є невід'ємною частиною сучасного суспільства, його економіки, політики, культури і охоплює міжнародні, міжгpупові і міжіндивідні відносини. Своєрідна революція засобів масової комунікації (Інтернет) надає зростаючу дію як на матеріально-виробничу, так і на соціально-політичну, культурно-ідеологічну області життя всього людства і кожної окремої людини. Масова комунікація має пряме відношення до всіх цих проблем і сама може розглядатися як одна з найважливіших глобальних проблем. Серед найбільш важливих проблем масової комунікації дослідники все частіше називають можливості інформації в частині дії її на масову свідомість. Розвиток масово-комунікативних процесів сприяє за великим рахунком розвитку всієї цивілізації. Без спілкування людство розвиватися не зможе, причому мир і спілкування складають єдине ціле, одне неодмінно має на увазі інше. Масова комунікація невід'ємна від поняття "інформація". Сутність будь-якої комунікації в суспільстві є передача і прийом інформації, що потім використовується в інтересах як окремої людини, так і груп, спільнот. Сьогодні відбувається переосмислення значення і сутності цих процесів у житті суспільства, знаходяться нові аспекти розгляду, які враховують не тільки технічний або кількісний бік цих феноменів, а й гуманітарну складову, яка обумовлює майбутнє людства, визначає його перспективи. >>>>
-
Українські язичеськи божества домашнього вогнища
Вступ 3 1. Загальна характеристика праукраїнської міфології та божеств домашнього вогнища 4 2. Корисні домашні божества 6 3. Злі божества домашньої оселі українців 10 Висновки 13 Література 14 Вступ Немає на світі такої людини, яка б не чула про давньогрецькі або давньоримські божества. Венера, Марс, Аполлон, Аврора, Амур – ці та подібні до них назви та міфи з дитинства оточують будь-яку людину. Стародавнє минуле греків і римлян шанується та вивчається у нас дуже добре. Разом з тим, наші предки – слов'яни – також мали свою міфологію, свій пантеон богів, але на відміну від грецьких, вони позабуті і збереглися тільки в поодиноких повір'ях та малозрозумілих назвах. Сьогодні українське суспільство відшукує ідеали добра, справедливості, єдності та намагається втілити їх у сучасне життя. Але не дуже добре це вдається. Однією з причин деякі дослідники називають те, що ми залишили своє коріння, позабули сутність наших прадавніх вірувань. Виникає парадокс: деяким словам, символам, образам, ми не можемо знайти пояснення, хоча вони є нашими, українськими. Це свідчить про те, що прийшов час згадати свою історію. Духовність нації повинна живитися із своїх джерел, тому вивчення давнього минулого України, хоча б того, що все ж такі збереглося, є актуальним завданням сучасності. Висновки Божества домашнього вогнища супроводжували людей у їх повсякденному житті. Будь-якому незрозумілому явищу дійсності, яке не могло раціонально пояснитися, праукраїнці надавали містичного змісту. На їх думку, надзвичайні істоти жили всюди, де знаходилася людина. Одні із них були корисними, інші – ні. Це відображало дуалістичний підхід давніх українців до розуміння світу як боротьби двох протилежності – Добра і Зла. Божества домашньої оселі були неосновними в пантеоні богів наших предків. Вони тільки допомагали людині вести домашнє господарства, сприяли в справах або надавали допомогу в лікуванні. Злі божества, навпаки, перешкоджали діяльності людини, навіювали острах, приносили хвороби. В кожній оселі жили свої божества, хоча їх називали однаковими іменами. В деяких окремих випадках люди вважали, що в "хатні" божества перетворюються їх померлі родичі. Божества були нероздільними з даною сім'єю, вони не залишали її, переїжджали з нею до нового місця мешкання. Інтересною особливістю є те, що в міфах праслов'ян практично не згадується про те, щоб божества домашньої оселі вели безпосередньо боротьбу між собою. Боротьба між ними здійснювалася через посередника – людину, господаря або господиню хати. Якщо господар перетворювався на злу людину – він протиставляв себе добрим божествам. Якщо він був добрий – перемагали сили добра. Межа в боротьбі між Добром і Злом проходила через серце людини. >>>>
-
Виникнення і становлення філософії Стародавньої Греції
Вступ 3 1. Філософські погляди мілетців. Геракліт. 4 2. Філософія елеатів. 9 3. Піфагорійський союз 13 Висновки 15 Література 16 Вступ Виникнення античної цивілізації деякі вчені називають "дивом", маючи на увазі те, що неможливо було грецькому народові за відносно невеликий історичний проміжок часу зробити "стрибок" від первісного ладу до значних досягнень в науці, техніці, культурі. За словами цих дослідників, практично усі сучасні досягнення в тій чи іншій мірі, були започатковані в античні часи або отримали там своє концептуально-теоретичне зародження. Наслідки античної культури ми відчуваємо всюди: давньогрецькі і давньоримські назви, терміни оточують нас всюди. Наші імена, назви рослин, тварин, наукові терміни – в звучанні цих слів виявляється вплив тієї великої цивілізації. Особливо це справедливо по відношенню до давньогрецької філософії. Досягненнями, розробками, логічними моделями розмірковувань античних філософів до сих пір користуються дослідники різних наукових галузей. В цієї роботі будуть висвітлені сторінки розвитку першого етапу давньогрецької філософії – досократичної філософії, яскравими представниками якої були мілетська, елейська та піфагорійська школи. Висновки На початковому етапі розвитку філософської думки стародавньої Греції мислителі займалися поясненням тих явищ, які були близькі до природи і пояснювалися через природу. Різні філософи робили це, беручи за основу всього сущого різні елементи і явища природи, об’єкти матеріального світу. В цей час філософія займалася спробами систематизовано і логічно пояснити сутність буття та людського єства. Основними проблемами, якими займалися "досократики" були пояснення явищ природи, сутності Космосу, оточуючого світу, пошуки першоначала усього сущого. Філософів мілетської школи та Геракліта можна назвати першими передвісниками матеріалізму – вони черпали свої концепції і теорії з матеріалістичних основ, з джерел предметного світу. Піфагорійці, на відміну цих шкіл, були першими, які намагалися пояснити улаштування Всесвіту через абстрактні поняття – цифри, яким вони надавали глибокого філософського змісту. Елейська школа піднімала дещо інші проблеми щодо розуміння загального світопорядку, ніж мілетці і піфагорійці. Егейські філософи вивчали проблеми пізнання, в якому чітко розділяли чуттєве пізнання і абстрактне, ідеалістичне. Елейці також були прибічниками монізму – вони виводили усю множинність явищ із єдиного першоначала, однак, на відміну від інших шкіл, не могли конкретно пояснити зміст та сутність такої основи. Їх ідеї і погляди змушують визнати елейців зачинателями ідеалістичного напряму в філософії. Всі школи досократичного періоду об’єднує метод філософствування, який можна охарактеризувати як декларування власних поглядів, перетворення їх в догму. >>>>
-
Основні етапи історії соціологічної думки
Вступ 3 1. ПРОТОСОЦІОЛОГІЧНИЙ ПЕРІОД 4 2. КЛАСИЧНИЙ ПЕРІОД У РОЗВИТКУ СВІТОВОЇ СОЦІОЛОГІЇ 8 3. СОЦІОЛОГІЧНА ДУМКА ТА СОЦІОЛОГІЯ В УКРАЇНІ 11 4. ОСНОВНІ ШКОЛИ І НАПРЯМКИ СУЧАСНОЇ ЗАХІДНОЇ СОЦІОЛОГІЇ 14 Висновки 19 Література 20 Вступ Соціологія – це розгалужена система знань, яка включає в себе загальну теорію про становлення, розвиток і функціонування соціальних спільностей різного рівня і відносин між ними, це галузеві і спеціальні соціологічні теорії, які охоплюють порівняно вузьку предметну сферу, а також ще більш вузькі спеціалізовані прикладні розробки часткових соціальних проблем. Процес становлення соціологічної думки в різних країнах світу має свою давню історію. Одні вчені вважають, що перші концепції соціології мали місце вже в античності і звідси роблять висновок про її початок у ті часи, другі – що соціологія, як наука виникла в ХХ ст. Треті – слушно називають середину ХІХ ст. всі ці думки цілком мають своє обґрунтування, а зміст їх буде залежати від того, який сенс вкладають прибічники тієї чи іншої теорії в поняття "становлення науки". Розвиток соціології слід розглядати в нерозривній єдності з тими процесами, що відбувалися в суспільстві, науці протягом історії людства. Дослідження становлення соціологічної думки з найдавніших часів допоможе уяснити логічний зв’язок між зародженням перших теорій про суспільство і виникненням сучасної наукової дисципліни. Висновки Соціологія пройшла у своєму розвитку значний шлях. Безперечно, створення науки про суспільство було необхідним і логічно обґрунтованим кроком. Якщо людині властива така риса, як бажання пізнати оточуюче середовище, то для неї неможливо було пройти повз таку велику частку світу як суспільство. Соціологія як наука постала лише на початку ХІХ століття. Попередній період розвитку соціологічних знань можна вважати етапом накопичення теорій, концепцій, поглядів про суспільні явища. Кількість інформації щодо суспільства на певному етапі перейшла в іншу якість і сприяла створенню нової наукової дисципліни. Хід розвитку соціології показав, що протягом історії ця наука знала і злети, і певні кризи. Не завжди з порозумінням відносилися до соціології навіть деякі науковці, вважаючи, що вона підмінює собою або історію, або політологію, або соціальну філософію. У численних дискусіях визначився предмет дослідження цієї науки. Слід признати, що незважаючи на тривалий розвиток соціологічної думки, людство практично не наблизилося до розуміння сутності цього явища. Значний час і зусилля витрачаються на дослідження окремих елементів суспільства, класифікацію проявів, соціальних утворень. Подальший розгляд соціальних фактів, які вивчає соціологія, спроба виявити між ними глибинний зв’язок зводить нанівець зусилля багатьох дослідників. Різноманітність сучасних соціологічних теорій свідчить про розпорошеність намагань соціологів відшукати раціональне зерно в багатоманітності отриманої інформації. >>>>
-
Мікроекономіка вар 16, 10
Варіант 16 3 1. Визначте поняття 3 2. Методика визначення оптимального обсягу виробництва продукції фірми в умовах досконалої конкуренції. Максимізація прибутку. Мінімізація збитків. Зупинка виробництва. 4 3. Вправа 10 Зобразіть графічно і поясніть, як змінюються параметри ринкової рівноваги внаслідок введення акцизного збору на даний товар, якщо попит є еластичнішим за пропозицію. Як у такому випадку акциз розподіляється між покупцем і продавцем. 4. Задачі 11 4.1 11 4.1. Накресліть бюджетну лінію споживача, доход якого становить 150 грн. і витрачається на два товари Х і У, ціни відповідно дорівнюють: Рх= 3 грн і Ру =5 грн. Яким буде рівняння бюджетної лінії? Покажіть на графіку, як переміститься бюджетна лінія у разі, якщо доход споживача зросте до 180 грн, ціна товару знизиться до 2 грн, а товару У зросте до 6 грн. 4.2 13 4.2. Витрати монополіста становлять: TC = 100 +5Q2 + Q, а попит на його продукцію задається функцією: P = 55 – 2Q. Визначте ціну і обсяг продажу монополіста, за умов, що вона максимізує прибуток, отриманий нею прибуток і ступень завантаження її виробничих потужностей. Якою буде ціна і обсяг випуску за умов, що фірма буде працювати в умовах досконалої конкуренції. 4.3 15 4.3. Виробнича функція фірми у короткостроковому періоді задано рівнянням Q=1000L-5L2. Фірма реалізує товар на конкурентному ринку за ціною 0,1 грн. за штуку. На ринку праці фірма є монопсонією, а функція пропозиції праці має вигляд: L=0,5W-20 Знайдіть аналітично і графічно оптимальний обсяг використання праці і заробітну плату, яку встановить дана фірма. 5. Тести 17 5.1. Ціною попиту називають: 5.2. Реалізація монопольної влади означає, що: 5.3. У разі зростання номінальної ставки банківського проценту внутрішня норма прибутковості інвестиційного проекту: 5.4. У короткостроковому періоді економічний прибуток можуть отримувати; 5.5. Для виробничої функції Q=5.1L0,5 * 4K0,7 віддача за обсягом є: Список використаної літератури 19 Варіант 10 20 1. Визначте поняття 20 2. Поняття, параметри і властивості виробничої функції. Аналіз виробничої функції з однією змінною 21 3. Вправа 27 Зобразіть графічно і поясніть, як змінюються параметри ринкової рівноваги в ситуації, коли водночас збільшуються доходи населення і зростають ціни на ресурси 4. Задачі 28 4.1 28 4.1. Попит і пропозиція певного товару задано функціями: Qd=100-2P; Qs=-20+2P На підставі наведених даних: 1) визначте рівноважну ціну і обсяг продажу даного товару; 2) побудуйте криві попиту і виручки від продажу; 3) Визначте, за якої ціни і обсягу продажу продавець може отримувати максимальний дохід; 4) Поясніть залежність між еластичністю попиту і динамікою сукупного доходу продавця. Що має робити продавець, щоб збільшити свій сукупний дохід? 4.2 30 4.2. Фірма «Лайма» виробляє парасольки (тис. од. на рік) і працює на ринку монополістичної конкуренції. Її сукупний дохід і граничні витрати відповідно задані функціями: TR=24Q-2Q2; MC=5Q-21 Визначте: обсяг виробництва, ціну за якою продає парасолька дана фірма, прибуток фірми і ступень завантаження її виробничих потужностей, якщо її мінімальні середні довгострокові витрати дорівнюють 9 грн. Якою була б ціна і обсяг продажу і прибуток, якби дана фірма працювала на досконало конкурентному ринку? 4.3 32 4.3. Фірма працює на досконало конкурентному ринку і продає свою продукцію за ціною 2$. Прокатна ціна капіталу – 22$. Залежність обсягу випуску від збільшення використання капіталу за незмінної кількості робітників наведено в таблиці: К (од) 4 5 6 7 8 9 10 Q (шт) 100 121 141 159 174 185 191 Визначте, яку кількість капіталу буде використовувати дана фірма за наведених умов. Як зміниться обсяг залученого капіталу, якщо ціна на товар фірми знизиться до 1,5$? Розв’язок подати у табличні та графічній формах, зробити необхідні пояснення і аналіз. 5. Тести 34 5.1. Модель раціонального вибору споживача описується рівнянням: 5.2. Проблема «що виробляти» визначається в умовах ринкової економіки: 5.3. Якщо середні змінні витрати скорочуються разом із зростанням обсягу виробництва, то: 5.4. Крива попиту на працю для конкурентної фірми співпадає із кривою; 5.5. Крива попиту пересунеться праворуч і вгору у результаті: Список використаної літератури 36 >>>>
-
Ідеологія й утопія
Вступ 3 1. КЛАСИЧНІ УТОПІЇ ДАВНЬОГО СВІТУ 5 2. УТОПІЯ Й СУСПІЛЬНИЙ ІДЕАЛ 8 3. УТОПІЯ Й ІДЕОЛОГІЯ 12 4. УТОПІЯ Й АНТИУТОПІЯ 15 Висновки 17 Література 18 Вступ Утопія являється образом суспільства в свідомості людей, який вони уявляють в своїх мріях та до якого прагнуть дістатися. Це – суспільство справедливості, порядку, блага, щастя і мудрого правління, яке, на думку утопістів, колись повинно встановитися на землі. В філософії утопією прийнято вважати опис певного суспільства, тобто розроблений проект, який пропонує не тільки ретельний аналіз життя в такому суспільстві, а також і шляхи його побудови. Свою історію слово "утопія" бере від Томаса Мора, англійського філософа XVI ст. Він в своїй книзі "Острів Утопія" детально описує справедливе та щасливе життя людей на окремо взятому острові. Можна сказати, що саме з тих пір виникло "захоплення" створенням різного роду утопій мислителями, письменниками, філософами. Однак не можна сказати, що "утопізм" розпочався з Томаса Мора. Насправді явище "утопізму" притаманне людський природі. Скільки існує людина, напевно, стільки існує її прагнення до нового, справедливого, мудрого суспільства. Починаючи з давніх греків, трактати яких ми маємо можливість сьогодні читати, проглядає бажання людей закріпити і розвинути уявлення про такі справедливі суспільства загального благоденствування. Інша справа полягає в тому, що ті люди, які створюють утопії, не вважають їх такими. Вони переконані в тому, що справедливе та щасливе життя на землі ймовірно та, через те, пропонують свої шляхи та способи побудування та влаштування таких суспільств. Утопіями їх називають інші люди, противники таких перетворень, які пропонують або свої проекти, або нічого не пропонують, сподіваючись на мудрість еволюційного, природного процесу. В цьому і полягає проблема утопій. Один і той самий соціальний проект можна вважати утопією, а можна, навпаки, серйозно вірити в нього, рішуче та наполегливо йти шляхом його реалізації. Комунізм в свій час для радянських людей був не утопією, а ціллю – остаточним результатом якої було побудування суспільства без експлуатації і без антагоністичних класів. В той же час весь Захід вважав це утопією і тупиковою гілкою розвитку цивілізації. Тому означення утопії є дуже відносним: сьогодні вона утопія, а завтра, навпаки, реальність. Висновки Утопія є необхідною складовою духовного життя людства. Вона виконує певну орієнтовну-ціннісну функцію. Людство не може розвиватися з "закритими очами", воно повинно бачити, що його чекає у майбутньому. При цьому, якщо вимальовуються картини "світлого" майбутнього, річ йде про утопії, якщо фантазія пов'язується з драматичними та песимістичними настроями, слід говорити про антиутопії. У XX ст. змінилося відношення до поняття утопії, до самих утопій. Якщо раніше утопію розглядали як щось нереальне, непрактичне, вигадане, майже казкове, то тепер в утопіях стали бачити засіб огляду і оцінки реальності. Утопія як би стала моделювати додаткову позицію або точку зору, за допомогою якої вдається виявити тенденції розвитку сучасного суспільства, сфокусувати увагу на деяких непомітних поки формах, дати їм ясне образне втілення, оцінити їх з погляду поточних подій. Утопія або антиутопія виявлялися інструментами критичного аналізу сучасного суспільства, які дозволяють зрозуміти альтернативи його руху, що підкреслює значення для людей вибору історичної дії. Утопічна свідомість заснована на принципі тісного зв'язку людини і умов його життя, внутрішніх і зовнішніх. Причина нещасть людини криється не стільки в ньому самому, його помилках і слабкостях, скільки в несприятливих зовнішніх обставинах; людина здатна радикально змінюватися при зміні умов його життя; немає непереборної суперечності між благом індивіда і благом суспільства; розум – основна "родова" ознака людини, тому, спираючись на розум, можна перетворити все оточуюче на раціональній основі. Як правило, утопія припускає повне неприйняття існуючої системи соціальних відносин. Для утопічної свідомості характерна тотальна незгода з соціально-історичною даністю, для неї важливе не часткове поліпшення, а повна заміна існуючих порядків новими. >>>>
-
Безумовні рефлекси, їх біологічна сутність та значення
Вступ 3 Розділ 1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ТА КЛАСИФІКАЦІЯ БЕЗУМОВНИХ РЕФЛЕКСІВ В ДОСЛІДЖЕННЯХ РІЗНИХ ВЧЕНИХ 5 1.1. Загальні поняття вродженої діяльності. 5 1.2. Класифікація рефлексів за нейрофізіологами Н.А.Рожанським і А.Д.Слонімом. 6 1.3. Класифікація безумовних рефлексів за етологом Дж.Темброком і нейрофізіологом Ю.М. Конорським. 7 Розділ 2. ФІЗІОЛОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА ОСНОВНИХ ВИДІВ БЕЗУМОВНИХ РЕФЛЕКСІВ 11 2.1. Підготовчий і виконавчий харчовий безумовний рефлекс. 11 2.2. Слиновидільний та ковтальний рефлекс. 13 2.3. Підготовчі та виконавчі захисні рефлекси. 13 2.4. Орієнтовні та статеві рефлекси. 15 Розділ 3. ЗНАЧЕННЯ БЕЗУМОВНИХ РЕФЛЕКСІВ В ОРГАНІЗАЦІЇ РІЗНИХ ФОРМ ПОВЕДІНКИ ЛЮДИНИ І ТВАРИНИ 18 3.1. Особливості організації безумовного рефлексу (інстинкту). 18 3.2. Досягнення етологів в дослідженні вроджених форм поведінки. 19 3.3. Види інстинктивної поведінки. 24 Висновки 26 Література 28 Вступ Вища нервова діяльність – сукупність рефлексів, які забезпечують різноманітні форми взаємозв’язку тварин і людини з навколишнім середовищем і здійснюється за участю вищих відділів ЦНС (кори великого мозку, підкірки). Основу вищої нервової діяльності становлять умовні рефлекси, що утворюються на основі безумовних рефлексів. Вища нервова діяльність забезпечується двома основними процесами – збудження і гальмування. Під час дії безумовних подразників ці процеси виникають у корі мозку, де вони можуть поширюватися або концентруватися в обмеженій ділянці. У XVII ст. чеський лікар і фізіолог Іржир Проказка, базуючись на своїх теоретичних розмірковуваннях, прийшов до висновку, що формою діяльності нервової системи є рефлекс. Він ввів цей термін в фізіологію, а також поняття рефлекторної дуги, яке не відрізняється від сучасного уявлення. А в 1863 році російський фізіолог І.М.Сєченов на основі експериментальних досліджень і спостережень висунув ідею про рефлекторний характер діяльності мозку, яка була опублікована в книзі „Рефлекси головного мозку.”[12]. Великий внесок у вивчення безумовних рефлексів зробили багато вчених, а саме: І.М.Сєченов, який вважається батьком фізіології, І.П.Павлов, А.А.Ухтомський (принцип домінанти), П.К.Анохін (положення теорії функціональних систем) та інші. Безумовні рефлекси разом з умовними забезпечують пристосування організмів до умов життя. Безумовними їх називають тому, що для їх утворення не потрібно якихось умов. Біологічна роль цих рефлексів полягає в тому, що вони зумовлюють існування новонароджених, які у перші моменти після народження, так і в наступному житті. Вони є основою для формування умовних рефлексів. Вміння володіти правою чи лівою рукою – безумовний рефлекс. Деякі безумовні рефлекси використовують у медичній практиці для визначення стану здоров’я людини: колінний, черевний, мигальний, смоктальний тощо. Упродовж життя природжені рефлекси можуть змінюватись і стають невпізнанними. Слід зазначити, що у людини, на відміну від тварини, прояв безумовних рефлексів відбувається за участю кори головного мозку. Інстинкти – ланцюг послідовних рефлексів, що є однією з форм пристосування тварин до умов життя. Мета роботи – охарактеризувати безумовні рефлекси, розкрити їх біологічну сутність і значення. Завдання: • Висвітлити загальну характеристику безумовних рефлексів і проаналізувати їх біологічну сутність і значення; • Визначити класифікацію безумовних рефлексів; • Проаналізувати структурні основи безумовних рефлексів; • Дати фізіологічну характеристику різним видам безумовних рефлексів; • З’ясувати значення безумовних рефлексів в організації різних форм поведінки людини і тварини. Об’єктом дослідження є безумовні рефлекси людини та тварин. Предмет дослідження: особливості безумовних рефлексів, їх характеристика та значення в організації різних форм поведінки людини і тварини. Висновки 1. В основі регуляції різноманітної діяльності організму є функції нервової та ендокринної систем. Функції нервової системи виявляються в рефлексах. Безумовні рефлекси – це природжені реакції організму за участю нервової системи у відповідь на вплив подразників. Внаслідок поєднання за часом індиферентних (умовних) і біологічно значущих (безумовних) подразників виникають нові просторові взаємозв’язки між різними структурами чоловічого мозку, формується, за словами І.П.Павлова, тимчасовий зв’язок. І.П.Павлов, аналізуючи експериментальний матеріал, дійшов висновку, що тимчасовий зв’язок замикається між проекціями на кору великого мозку безумовного подразника, оскільки кожний безумовний рефлекс, центр якого знаходиться у підкіркових структурах, повинен мати своє кіркове представництво. Вивчаючи безумовні рефлекси тварини, Е.А. Асратян дійшов висновку, що рефлекторна дуга центральних безумовних рефлексів має „багатоповерхову” структуру, тобто в центральній частині складається з багатьох паралельних гілок, які проходять крізь різні рівні ЦНС. Тому кіркове представництво безумовного рефлексу слід розуміти як кіркову (найвищу) гілку дуги безумовного рефлексу. Безумовні рефлекси носять вроджений характери, є видовими та стійкими, рефлекторна дуга лежить на рівні підкіркових структур і кори, має вертикальний характер. 2. Усі безумовні рефлекси можна поділити на рефлекси підтримання (збереження) життя людини чи тварини незалежно від умов існування, а також рефлекси, які функціонують в критичних ситуаціях, для захисту організму – захисні. Задовільна класифікація безумовних рефлексів не створена. І.П.Павлов виділяв: харчові, оборонні, статеві та батьківські гомеостатичні, орієнтовні, ігрові, локомоторні (ходіння, біг, літання). 3. Інстинкт – природжена форма поведінки людини і тварини, що характеризується стереотипністю дій, поштовхом для яких є зовнішні подразники. В зв’язку з еволюцією різних тварин, інстинктивна поведінка формується по-різному. В риб зумовлюється в основному діяльністю проміжного і середнього мозку, а в амфібій і рептилій залежить від діяльності переднього мозку. У птахів вищим регулятором інстинктивної поведінки являється смугасте тіло. Поряд з інстинктами велике значення в поведінці ссавців має утворення умовних рефлексів, які легше і швидше виробляються у видів з найрозвиненішою корою переднього мозку, оскільки в ссавців добре розвинений головний мозок. Безумовні рефлекси та інстинкти не здатні забезпечити повне пристосування тварин до умов життя, що постійно змінюються. Це пристосування досягається умовними рефлексами, що формуються впродовж індивідуального життя. Рефлекторна діяльність нервової системи, що складається з безумовних і умовних рефлексів зумовлює всю різноманітність функцій організму у тому числі пам’ять, мислення і поведінку. >>>>
-
Психологія міжособистісних відносин
ВСТУП 3 Розділ І. ТЕОРЕТИЧНО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ВИВЧЕННЯ МІЖОСОБИСТІСНИХ ВІДНОСИН 6 1.1. Досвід вивчення міжособистісних відносин у вітчизняній та зарубіжній соціальній психології 6 1.2. Орієнтири сучасних наукових підходів щодо структури та основних характеристик міжособистісних відносин 10 1.3. Особливості соціально-психологічного клімату на підприємстві ООО-„Ві-Яр” 16 Висновки до розділу І 21 Розділ ІІ. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ВЗАЄМОВІДНОСИН У ВИРОБНИЧИХ КОЛЕКТИВАХ 22 2.1. Процедура та методика дослідження взаємовідносин у виробничій колективі ООО „Ві-яр” 22 2.2. Аналіз та обґрунтування результатів дослідження взаємовідносин у трудовому колективі 24 2.3. Шляхи оптимізації соціально-психологічного клімату виробничої групи 33 2.4. Висновки до розділу ІІ 36 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 37 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 39 ДОДАТКИ 42 ВСТУП Актуальність дослідження. Актуальність даного дослідження викликана, з одного боку, активним перетворенням соціальних структур України, що відбуваються в даний час, а, з іншого, певним дефіцитом психологічних знань, необхідних для формування гармонійних відносин між соціальними групами і окремими людьми в суспільстві. Взаємовідносини, що виникають в умовах українського кризового соціуму не завжди є злагодженими і безконфліктними, і сьогодні, як ніколи, помітні ознаки соціально-психологічної напруженості як в трудових, навчальних колективах, так і у сімейному колі. Формування дружніх, товариських відносин між людьми актуально стає на порядку денному в багатьох виробничих і навчальних групах. Практика показує, що в більшості випадків попередженню суперечок могли б сприяти знання та навички продуктивної комунікації, вміння миротворче і толерантно поводитися в різного роду конфліктних ситуаціях. У соціальній психології, в основному зарубіжній, склалося біля десятка крупних напрямів, зайнятих вивченням взаємодії і взаємин у групі. До найзначніших можна віднести наступні: 1) теорію групового конфлікту (Л. Козер, У. Ньюкомб, У. Самнер, Л. Уайт, М. Шеріф,); 2) теорію соціального обміну (О. Блелок, Дж. Хоманс, Дж. Тібо, Г. Келлі, П. Уїлкін); 3) дослідження інтернрупового контакту (Г. Оллпорт, К. Стефан, С. Кук); 4) дослідження проблем конфлікту і злагоди (Дж. Бертон, К. Боулдінг, А. Грум, Н. Келман, С. Райт); 5) дослідження міжгрупових відносин у сфері управління організацією (Г. Лівітт, Р. Лайкерт, А. Браун); 6) дослідження впливу меншин (С. Московічі, Г. Левайн, Ф. Доме, Я. Ван Авермайет); 7) теорію соціальної ідентичності (С. Рейчер, Г. Теджфел); 8) теорію самокатегорізациі (Дж. Тернер, У. Хогг, Р. Оукс). У вітчизняній науці першими роботами, спеціально присвяченими психологічним механізмам взаємостосунків у групах, можна назвати роботи С.Л. Франка (1929), І.А.Ільїна (1935) і Б.Ф. Поршнєва (1966). У 80-90-ті роки ХХ ст. почали публікуватися результати спеціальних досліджень, що розкривали нові сторони формування відносин у групах. Це роботи В.С. Агєєва, Е.Н. Аллахвердянц, В.В. Гріценко, Н.М. Лебедевой, Ю.А. Лунева, Л.І. Науменко, В.П. Познякова, Г.У. Солдатової, Т.Г. Стефаненко, П.М. Шихірєва. У їх роботах вивчались проблеми взаємодії суб'єктів економічної, виробничої діяльності, взаємовідносин між представниками різних етнічних груп, окремі властивості процесу побудови міжгрупових і внутрішньогрупових відносин. Сучасні українскі науковці: О.В. Волянська, Л.М. Дунець, А.Б. Коваленко, М.Н. Корнєв, Н.М. Крюкова, В.К. Ларіонова, Г.В. Ложкін, В.В. Москаленко, Ю.М. Москаленко, А.М. Ніколаєвська, Л. Е. Орбан-Лембрик, М.І. Пірен, Н.І. Пов’якель, М.М. Обозов, В.О. Татенко, В.Д. Хрущ, О.В. Швачко розглядають взаємовідносини як вид соціально-психологічної взаємодії, досліджуючи їх у сфері спілкування, управлінської діяльності, конфліктології. У конкретних сферах діяльності вивчали міжособистісні взаємовідносини людей наступні науковці: Н.М. Бісик, І.С. Булах, А.М. Воробйов, Л.В. Долинська, В.М. Кушнірюк – в педагогічній, О.П. Макарович, В.С. Кушнір, Р.В. Павелків, Є.М. Потапчик, Г.Ю. Топольницька – у військовій, Г.М. Траверсе – у медичній, С.Г. Дубовик, А.Т. Калганова – в управлінській. Разом з тим слід відмітити, що сучасними вітчизняними дослідниками практично не вивчалися процеси міжособистісних відносин у виробничій сфері. Мета дослідження вивчити процеси формування міжособистісних відносин у трудових колективах. Об’єкт дослідження – трудовий колектив як соціально-психологічний феномен. Предмет дослідження – особливості побудови міжособистісних відносин у трудовому колективі. На реалізацію поставленої мети спрямовані наступні завдання: 1. Здійснити теоретичний аналіз дослідження проблеми формування ефективних міжособистісних взаємовідносин. 2. Вивчити особливості формування взаємовідносин у конкретній виробничій групі. 3. Дібрати діагностичний інструментарій для дослідження взаємостосунків у трудовому колективі та провести їх емпіричне дослідження. 4. Розробити шляхи оптимізації міжособистісних стосунків у даному колективі. Методи дослідження. Завдання дослідження було реалізовано шляхом застосування системи теоретичних та емпіричних методів. Серед них: теоретичний аналіз та систематизація наукових даних з проблеми; спостереження, бесіди. Також було застосовано ряд конкретних методик, спрямованих на вивчення соціально-психологічних чинників формування міжособистісних відносин: соціометрія, методика К. Томаса, методика агресивності А. Басса – А. Даркі. Робота структурно складається з вступу, двох розділів, висновків до розділів, загальних висновків, списку використаної літератури, додатків. ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ Міжособистісні відносини є складовою частиною соціальної взаємодії і розглядаються в її контексті. Міжособистісні відносини – це об'єктивно пережиті, різною мірою усвідомлювані взаємозв'язки між людьми. В їх основі лежать різноманітні емоційні стани взаємодіючих людей і їхні психологічні особливості. На відміну від ділових відносин міжособистісні зв'язки іноді називають експресивними, емоційними. Процес розвитку міжособистісних відносин включає в себе динаміку, механізм регулювання міжперсональних відносин та умови їх розвитку. Міжособистісні відносини розвиваються у динаміці: вони зароджуються, закріплюються, досягають певної зрілості, після чого можуть поступово слабшати. Динаміка розвитку міжособистісних відносин проходить кілька етапів: знайомство, приятельські, товариські і дружні відносини. Умови розвитку міжособистісних відносин істотно впливають на їх динаміку і форми прояву. Міжособистісні відносини у трудовому колективі в значній степені залежать від його структури, що включає формальні і неформальні відносини. Формальна (посадова) структура колективу характеризується взаєминами, що регулюються офіційним положенням осіб у системі підприємства, посадовими інструкціями, наказами й іншими нормативними актами. До посадової структури належать всі офіційні зв'язки людей у їхній виробничій і суспільній діяльності як між керівниками і підлеглими, так і між членами колективу, рівними по своєму службовому становищу або положенню в громадській організації. Ця структура визначається поділом праці як усередині первинного колективу (бригади, дільниці, відділу), так і між первинними колективами підприємства в системі виробництва і керування. Функціонування виробничого колективу залежить також і від стану неофіційних відносин, неформальних зв'язків між працівниками, що почувають психологічну близькість, спільність інтересів або навпаки. Ці особисті відносини значною мірою характеризують психологічний клімат колективу, розкривають резерви виховної роботи. У системі взаємин, що визначають стан психологічного клімату у трудовому колективі, провідну роль відіграють відносини між керівником і підлеглим ("відносини по вертикалі"), і від них у значній мірі залежить також стиль і тон взаємин між рядовими членами колективу ("відносини по горизонталі"). Вирішальне значення для успішного функціонування організації в цілому мають соціально-психологічні аспекти діяльності трудових колективів. Сьогодні зростає необхідність свідомої активності, спрямованої на підтримку, регулювання і формування здорової соціально-психологічної атмосфери колективу. До завдань соціального керування входить свідоме створення у всіх трудових колективах загального позитивного фону взаємин, розвиток відносин взаємної доброзичливості, взаємної поваги й інтересу, взаємної турботливості. Саме такий позитивний фон взаємин сприяє об'єднанню всієї виробничої групи й окремих неофіційних угруповань у згуртований колектив. Проведене емпіричне дослідження у рамках даної роботи показало, що значний вплив на формування безконфліктних міжособистісних відносин може відіграти попереднє вивчення соціально-психологічних характеристик членів групи та комплектацій на цій основі виробничих колективів. У противному випадку можлива поява різного роду загострень міжособистісних відношень, які викликаються об’єктивними причинами повсякденної діяльності підприємства, урахувати і передбачити котрі не завжди існує можливість. Таким чином підтвердилась гіпотеза нашого дослідження, відповідно до якої своєчасна діагностика соціально-психологічних особливостей групи сприятиме підвищенню продуктивності стосунків у трудовому колективі. Створення атмосфери взаєморозуміння і довіри в трудовому колективі має полегшуватися шляхом швидкого поширення та обміну якомога повнішою і об’єктивнішою інформацією з різних аспектів життя та соціальних умов працівників. Причому, адміністрація завжди має можливість для застосовування комплексу заходів з покращання соціально-психологічного клімату на підприємстві, оптимізації взаємовідносин між робітниками. >>>>
Дивитись наступні >>>
Cгенерировано за 0.006390 секунд
|
Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.
Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.
|
|