Меню

Реклама

TOP реферати

Від партнерів

Цікаве

Тема: «Українські язичеськи божества домашнього вогнища» (ID:33447)

| Размер: 21 кб. | Объем: 12 стр. | Стоимость: бесплатно | Добавлена: 28.03.2010 | Код продавца: 0 |
СодержаниеВступ 3
1. Загальна характеристика праукраїнської міфології та божеств домашнього вогнища 4
2. Корисні домашні божества 6
3. Злі божества домашньої оселі українців 10
Висновки 13
Література 14

Вступ
Немає на світі такої людини, яка б не чула про давньогрецькі або давньоримські божества. Венера, Марс, Аполлон, Аврора, Амур – ці та подібні до них назви та міфи з дитинства оточують будь-яку людину. Стародавнє минуле греків і римлян шанується та вивчається у нас дуже добре. Разом з тим, наші предки – слов'яни – також мали свою міфологію, свій пантеон богів, але на відміну від грецьких, вони позабуті і збереглися тільки в поодиноких повір'ях та малозрозумілих назвах.
Сьогодні українське суспільство відшукує ідеали добра, справедливості, єдності та намагається втілити їх у сучасне життя. Але не дуже добре це вдається. Однією з причин деякі дослідники називають те, що ми залишили своє коріння, позабули сутність наших прадавніх вірувань. Виникає парадокс: деяким словам, символам, образам, ми не можемо знайти пояснення, хоча вони є нашими, українськими. Це свідчить про те, що прийшов час згадати свою історію. Духовність нації повинна живитися із своїх джерел, тому вивчення давнього минулого України, хоча б того, що все ж такі збереглося, є актуальним завданням сучасності.


Висновки
Божества домашнього вогнища супроводжували людей у їх повсякденному житті. Будь-якому незрозумілому явищу дійсності, яке не могло раціонально пояснитися, праукраїнці надавали містичного змісту. На їх думку, надзвичайні істоти жили всюди, де знаходилася людина. Одні із них були корисними, інші – ні. Це відображало дуалістичний підхід давніх українців до розуміння світу як боротьби двох протилежності – Добра і Зла.
Божества домашньої оселі були неосновними в пантеоні богів наших предків. Вони тільки допомагали людині вести домашнє господарства, сприяли в справах або надавали допомогу в лікуванні. Злі божества, навпаки, перешкоджали діяльності людини, навіювали острах, приносили хвороби.
В кожній оселі жили свої божества, хоча їх називали однаковими іменами. В деяких окремих випадках люди вважали, що в "хатні" божества перетворюються їх померлі родичі. Божества були нероздільними з даною сім'єю, вони не залишали її, переїжджали з нею до нового місця мешкання.
Інтересною особливістю є те, що в міфах праслов'ян практично не згадується про те, щоб божества домашньої оселі вели безпосередньо боротьбу між собою. Боротьба між ними здійснювалася через посередника – людину, господаря або господиню хати. Якщо господар перетворювався на злу людину – він протиставляв себе добрим божествам. Якщо він був добрий – перемагали сили добра. Межа в боротьбі між Добром і Злом проходила через серце людини.
ЛитератураЛітература
1. Афанасьев А.Н. Поэтические воззрения древних славян на природу. Опыт сравнительного изучения славянских преданий и верований в связи с мифическими сказаниями других родственных народов. – М., Современный писатель, 1995. – Т2. – 396с.
2. Войтович В. Українська міфологія. –К., Либідь, 2002. – 664 с.
3. Головацький А.Ф. Виклади давньослов'янських легенд або міфологія. – К., Довіра, 1991. – 240с.
4. Дивосвіт прадавніх слов’ян. – К., Радянський письменник, 1991. – 171с.
5. Ерышев А. А. Религиоведение: Учеб. пособие. – К., МАУП, 2003. – 280 с.
6. Історія релігії в Україні: У 10т./ Ред. А. Колодний. – К., Український центр духовної культури, 1996 – 1998. – Т.1: Дохристиянські вірування, Прийняття християнства. – 384с.
7. Клейн Л.С. Воскрешение Перуна. – СПб., Евразия , 2004. – 479 с.
8. Костомаров М. І. Слов’янська міфологія. – К., Либідь, 1994. – 384с.
9. Котляр М. Дохристиянські вірування східних слов’ян // Людина і світ. – 1989. –№8. – с.38-43.
10. Плачинда С. Словник давньоукраїнської міфології. – К, Український письменник, 1993. – 63с.
11. Рыбаков Б. О. Язычество Древней Руси. – М., Наука, 1987. – 782с.
12. Толстой Н.И. Очерки славянского язычества. – М., Индрик , 2003. – 622 с.
13. Фаминцын А. С. Божества древних славян. – СПб., Алетейя, 1995. – 363с.
14. Шеппинг Д.О. Мифы славянского язычества. – М., Терра, 1997. – 239 с.
Просмотр
ПросмотрПросмотреть с сайта...
Скачивание
СкачатьСкачать работу в архиве..
Рекомендуємо також переглянути наступні реферати та курсові роботи:
  • Українські язичеські божества домашнього вогнища
  • НАВЧАННЯ ДОМАШНЬОГО ЧИТАННЯ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ У СЕРЕДНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
  • Навчання домашнього читання іноземною мовою
  • Оцінка ризиків у майновому страхуванні
  • Ефективність інвестицій у переробку кави. Виробництво розчинної кави, а також кофейних напоїв. Українські виробники кави
  • Страховий захист сільськогосподарських тварин.
  • Українська еміграція у литовсько-польську добу та казацько-гетьманську
  • Страхування майна
  • Страховий захист майна громадян
  • Історія грошей України
Cгенерировано за 0.090175 секунд

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.

Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Замовити реферат

Оновлення

Реклама

Від партнерів