Меню

Реклама

TOP реферати

Від партнерів

Цікаве

загрузка...

Тема: «Українські язичеськи божества домашнього вогнища» (ID:33447)

| Размер: 21 кб. | Объем: 12 стр. | Стоимость: бесплатно | Добавлена: 28.03.2010 | Код продавца: 0 |
СодержаниеВступ 3
1. Загальна характеристика праукраїнської міфології та божеств домашнього вогнища 4
2. Корисні домашні божества 6
3. Злі божества домашньої оселі українців 10
Висновки 13
Література 14

Вступ
Немає на світі такої людини, яка б не чула про давньогрецькі або давньоримські божества. Венера, Марс, Аполлон, Аврора, Амур – ці та подібні до них назви та міфи з дитинства оточують будь-яку людину. Стародавнє минуле греків і римлян шанується та вивчається у нас дуже добре. Разом з тим, наші предки – слов'яни – також мали свою міфологію, свій пантеон богів, але на відміну від грецьких, вони позабуті і збереглися тільки в поодиноких повір'ях та малозрозумілих назвах.
Сьогодні українське суспільство відшукує ідеали добра, справедливості, єдності та намагається втілити їх у сучасне життя. Але не дуже добре це вдається. Однією з причин деякі дослідники називають те, що ми залишили своє коріння, позабули сутність наших прадавніх вірувань. Виникає парадокс: деяким словам, символам, образам, ми не можемо знайти пояснення, хоча вони є нашими, українськими. Це свідчить про те, що прийшов час згадати свою історію. Духовність нації повинна живитися із своїх джерел, тому вивчення давнього минулого України, хоча б того, що все ж такі збереглося, є актуальним завданням сучасності.


Висновки
Божества домашнього вогнища супроводжували людей у їх повсякденному житті. Будь-якому незрозумілому явищу дійсності, яке не могло раціонально пояснитися, праукраїнці надавали містичного змісту. На їх думку, надзвичайні істоти жили всюди, де знаходилася людина. Одні із них були корисними, інші – ні. Це відображало дуалістичний підхід давніх українців до розуміння світу як боротьби двох протилежності – Добра і Зла.
Божества домашньої оселі були неосновними в пантеоні богів наших предків. Вони тільки допомагали людині вести домашнє господарства, сприяли в справах або надавали допомогу в лікуванні. Злі божества, навпаки, перешкоджали діяльності людини, навіювали острах, приносили хвороби.
В кожній оселі жили свої божества, хоча їх називали однаковими іменами. В деяких окремих випадках люди вважали, що в "хатні" божества перетворюються їх померлі родичі. Божества були нероздільними з даною сім'єю, вони не залишали її, переїжджали з нею до нового місця мешкання.
Інтересною особливістю є те, що в міфах праслов'ян практично не згадується про те, щоб божества домашньої оселі вели безпосередньо боротьбу між собою. Боротьба між ними здійснювалася через посередника – людину, господаря або господиню хати. Якщо господар перетворювався на злу людину – він протиставляв себе добрим божествам. Якщо він був добрий – перемагали сили добра. Межа в боротьбі між Добром і Злом проходила через серце людини.
ЛитератураЛітература
1. Афанасьев А.Н. Поэтические воззрения древних славян на природу. Опыт сравнительного изучения славянских преданий и верований в связи с мифическими сказаниями других родственных народов. – М., Современный писатель, 1995. – Т2. – 396с.
2. Войтович В. Українська міфологія. –К., Либідь, 2002. – 664 с.
3. Головацький А.Ф. Виклади давньослов'янських легенд або міфологія. – К., Довіра, 1991. – 240с.
4. Дивосвіт прадавніх слов’ян. – К., Радянський письменник, 1991. – 171с.
5. Ерышев А. А. Религиоведение: Учеб. пособие. – К., МАУП, 2003. – 280 с.
6. Історія релігії в Україні: У 10т./ Ред. А. Колодний. – К., Український центр духовної культури, 1996 – 1998. – Т.1: Дохристиянські вірування, Прийняття християнства. – 384с.
7. Клейн Л.С. Воскрешение Перуна. – СПб., Евразия , 2004. – 479 с.
8. Костомаров М. І. Слов’янська міфологія. – К., Либідь, 1994. – 384с.
9. Котляр М. Дохристиянські вірування східних слов’ян // Людина і світ. – 1989. –№8. – с.38-43.
10. Плачинда С. Словник давньоукраїнської міфології. – К, Український письменник, 1993. – 63с.
11. Рыбаков Б. О. Язычество Древней Руси. – М., Наука, 1987. – 782с.
12. Толстой Н.И. Очерки славянского язычества. – М., Индрик , 2003. – 622 с.
13. Фаминцын А. С. Божества древних славян. – СПб., Алетейя, 1995. – 363с.
14. Шеппинг Д.О. Мифы славянского язычества. – М., Терра, 1997. – 239 с.
Просмотр
ПросмотрПросмотреть с сайта...
Скачивание
СкачатьСкачать работу в архиве..
Рекомендуємо також переглянути наступні реферати та курсові роботи:
  • Українські язичеські божества домашнього вогнища
  • НАВЧАННЯ ДОМАШНЬОГО ЧИТАННЯ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ У СЕРЕДНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
  • Навчання домашнього читання іноземною мовою
  • Оцінка ризиків у майновому страхуванні
  • Ефективність інвестицій у переробку кави. Виробництво розчинної кави, а також кофейних напоїв. Українські виробники кави
  • Страховий захист сільськогосподарських тварин.
  • Українська еміграція у литовсько-польську добу та казацько-гетьманську
  • Страхування майна
  • Страховий захист майна громадян
  • Історія грошей України
Cгенерировано за 0.024985 секунд

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.

Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Замовити реферат

Оновлення

Реклама

Від партнерів

загрузка...