|
-
Методи вивчення психіки тварин і людини
-
Поняття про діяльність тварин та її ускладнень в ході еволюції
Вступ 3 1. ПОНЯТТЯ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ТВАРИН 4 2. УСКЛАДНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ТВАРИН ЯК ВІДОБРАЖЕННЯ ЕВОЛЮЦІЇ ЇХ ПСИХІКИ 6 2.1. Діяльність тварин на стадії елементарної сенсорної психіки 6 2.2. Особливість діяльності тварин на перцептивній стадії розвитку психіки 8 2.3. Інтелектуальна поведінка як вища стадія розвитку тварин 10 Висновки 13 Література 14 ∞ См. работу «Поняття про діяльність тварин та її ускладнень в ході еволюції»
-
Методи вивчення психіки тварин і людини
ВСТУП 3 1. МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ ЛЮДЕЙ 4 2. МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ ТВАРИН 9 ВИСНОВКИ 15 Список використаної літератури 16 Вступ Перед вченими давно вже стоїть питання визначити, чим у принципі відрізняється тварина від людини. Однак поки що, крім зовнішньої несхожості, наука не може дати вичерпної і ґрунтовної відповіді стосовно цього питання. Особливо важко піддається науковому аналізу внутрішня сфера індивідів. В окремих випадках спостереження за тваринами, особливо такими як дельфіни, собаки, мавпи, складається враження, що вони думають і відчувають точно так же, як люди. Спеціально для розв’язання даної проблеми була створена така галузь психології як порівняльна психологія – це розділ психології, вивчаючий схожість і відмінності в поведінці і психіці між тваринами і людиною. Здається, що для вирішення задач даної галузі слід мати спеціальні методи дослідження. Однак, як показує практика, неможливо мати однакові методи як для дослідження психіки людини, так і для дослідження психіки тварини, тому прийнято розрізняти ці методи і вивчати їх в межах різних наукових дисциплін – в психології людини і зоопсихології. Висновки Методи дослідження психіки людини відрізняються від методів дослідження психіки тварини, перш за все, змістовною спрямованістю в отриманні психологічної інформації. Якщо при вивченні психології людини деякі дані поставляють методи самоспостереження, самооцінювання, то при дослідженні тварин вчені позбавлені такої можливості. Вони змушені самі трактувати зовнішні прояви поведінки тварин, інтерпретуючи її особливості в залежності від індивідуального досвіду і суб’єктивного розуміння ситуації. Зоопсихологія вивчає психіку на основі аналізу поведінки: детальний аналіз руху тварин в найпростіших ситуаціях, організованих зоопсихологом. Для зоопсихології важливі набуті особливості. Вона розглядає процес взаємодії тварини з навколишнім середовищем в нескладно контрольованих умовах. Знаючи минулий досвід тварини і ставлячи її в нову ситуацію, зоопсихолог вивчає віддзеркалення навколишнього середовища в її свідомості. Найголовнішими методами отримання психологічної інформації вважаються спостереження і експеримент. Досліджуючи психіку людини, в більшості випадків вчені ставлять перед собою більш значимі завдання, що пов’язані з мотивацією людини, її суспільними і духовними потребами, залежністю від соціальних чинників. Людина здатна пояснити і передати свої відчуття, зафіксувати їх за допомогою тестів, проективних методик. Найголовнішими методами дослідження психіки людини слід вважати тести, бесіди і експеримент, в ході якого людина, як правило, свідомо приймає участь в його організації і проведенні. ∞ См. работу «Методи вивчення психіки тварин і людини»
-
Функції та форми психіки людини
-
Прикладні напрями біогеохімії
Вступ 3 1. Напрямки геохімічного вивчення біосфери 4 2. Біохімія й екологія 5 3. Вплив змісту хімічних елементів у навколишнім середовищі на організми тварин і людини 7 4. Вивчення сучасного геохімічного стану природних систем і їхньої трансформації під впливом господарської діяльності людини 9 Висновки 10 Список використаної літератури 11 ∞ См. работу «Прикладні напрями біогеохімії»
-
Психологія та педагогіка
І. У ході дослідження встановіть особливості емоційного стану людини, не відволікаючи її від роботи. ІІ. Чи можна закономірності психіки, виявлені у тварин, переносити на людину? Обгрунтуйте відповідь. ІІІ. Складіть та проаналізуйте схему взаємозв’язку чуттєвих та логічних процесів пізнання. ІV. Наведені нижче особливості поведінки людини характеризують її чи як індивіда, чи як особистість. V. На основі характеристики визначте тип темперамента. Використана література ∞ См. работу «Психологія та педагогіка»
-
Хронологічні характеристики індивідуального розвитку людини
Вступ 3 1. Мікрохронологічна характеристика і темпи вікової динаміки психіки 5 2. Гетерохронія і суперечність індивідуального розвитку 6 3. Макрохронологічна характеристика і тривалість життя людини 8 4. Видові зміни тимчасової структури розвитку людини і її психіки 9 Висновок 15 Література 16 ∞ См. работу «Хронологічні характеристики індивідуального розвитку людини »
-
Поняття про діяльність тварин та її ускладнень в ході еволюції
Вступ 3 1. ПОНЯТТЯ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ТВАРИН 4 2. УСКЛАДНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ТВАРИН ЯК ВІДОБРАЖЕННЯ ЕВОЛЮЦІЇ ЇХ ПСИХІКИ 6 2.1. Діяльність тварин на стадії елементарної сенсорної психіки 6 2.2. Особливості діяльності тварин на перцептивній стадії розвитку психіки 8 2.3. Інтелектуальна поведінка як вища стадія розвитку тварин 10 Висновки 13 Література 14 Вступ Діяльність тварин значним чином пов’язана з їх психікою. Говорячи про діяльність тварин, її причини, витоки та особливості слід шукати в психічній сфері. І навпаки: властивість тієї чи іншої психіки можна пояснити тільки на основі поведінки тварини або її діяльності в цілому. Психіка постала у процесі взаємодії найпростіших живих істот з навколишнім середовищем. Завдяки психіці вдосконалювалася регуляція цього процесу, що забезпечувало виживання й життєдіяльність живих істот. Психіка виникла як необхідний механізм сигналізації, орієнтації, організації поведінки живих істот, що поліпшувало умови їхнього життя. Її розвиток здійснювався як доцільний процес і проходив ряд етапів, набуваючи на кожному з них якісно нових ознак. В ході еволюції тваринного світу відбувався поступовий розвиток психологічної структури живих організмів. Відповідно до цього, мало місце ускладнення їх діяльності, відбувалося набуття нових форм поведінки. Дослідження еволюції психічного розвитку тварин надає нам можливість прослідкувати процес ускладнення діяльності тварин – від найпростіших його форм – до найскладніших, які пов’язані вже з наявністю роботи інтелекту, подібного до розумової діяльності людини. Висновки Психіка тварин і їх поведінка утворюють безпосередню єдність. У людини внутрішній план свідомості відокремлений від поведінки, оскільки люди в процесі освоєння культурних знаків навчилися “згортати” дію. Тварини такою здатністю не володіють. Будь-який значущий сигнал із зовнішнього середовища буде неодмінно перетворений твариною у вигляді рухової реакції. Тому вважається, що вивчаючи діяльність тварин, можна досліджувати їх психіку. Розвиток форм психічного віддзеркалення у тварин здійснюється разом з ускладненням структури організму, нервової системи і залежно від розвитку тієї діяльності, разом з якою вони виникають. У тварин, на відміну від людини існує подвійна залежність психічного: від органу віддзеркалення і від предметного світу. Розвиток живих організмів пов'язаний з ускладненням їх життєдіяльності. Це ускладнення полягає у тому, що в ході еволюції починають виділятися ті процеси, які були наслідками відношення організмів до тих умов середовища, від яких залежало збереження і розвиток їх життя. Виділення цих процесів обумовлене появою подразливості до дій, які виконують сигнальну функцію. ∞ См. работу «Поняття про діяльність тварин та її ускладнень в ході еволюції»
-
Основи психології та педагогіки
-
Основи психології та педагогіки
1. ВІДМІННІСТЬ ПСИХІКИ ЛЮДИНИ ВІД ПСИХІКИ ТВАРИНИ 3 1.1 Поведінковий аспект 3 1.2. Пізнавальні здібності 3 1.3. Мислення 4 1.4. Емоційна сфера 5 1.5. Мотивація поведінки 5 1.6. Соціальні потреби 6 Висновок 6 Висновок Людина у своїх психологічних якостях і формах поведінки представляється соціально-природною істотою, частково схожою, частково відмінною від тварин. Істотною відмінністю людини як виду від тварин полягає в її здатності міркувати та мислити абстрактно, роздумувати про своє минуле, критично оцінювати його, і думати про майбутнє, розробляючи й реалізовуючи розраховані на нього плани ти програми. 2. СТАДІЇ МІЖОСОБИСТІСНОГО РОЗУМІННЯ 7 2.1. Процес міжособистого розуміння та його стадії 7 2.2. Інтерпретація як знаряддя розуміння співрозмовника 8 2.3. Адекватність розуміння поведінки інших людей 8 2.4. Феномени ідентифікації, рефлексії та емпатії на стадіях міжособистісного розуміння 10 Висновок 12 Висновок Таким чином, розглядання міжособистісного розуміння як процесу дозволяє виділити ряд елементів і понять спілкування, детальний аналіз яких надає можливість робити практичні висновки для покращення взаєморозуміння між людьми, краще оцінювати ситуації, які виникають при комунікації індивідів. Література 13 ∞ См. работу «Основи психології та педагогіки »
-
ПРОБЛЕМА БІОЛОГІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО В РОЗВИТКУ ПСИХІКИ І ПОВЕДІНКИ ЛЮДИНИ
-
Особливості генетики людини
-
Функції психіки
Вступ 2 1. Поняття психіки та свідомості 3 2. Основні функції психіки 9 3. Виявлення функцій психіки у трудовій діяльності 12 Висновки 14 Список використаної роботи 16 ∞ См. работу «Функції психіки»
-
Психічний захист особистості в умовах загрози існування
-
1. ПРЕДМЕТ ПСИХОЛОГІЇ 2. ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ НАУКОВОЇ ПСИХОЛОГІЇ 3. ПСИХОЛОГІЯ В СИСТЕМІ НАУК. ГАЛУЗІ ПСИХОЛОГІЇ
Вступ 2 1. ПРЕДМЕТ ПСИХОЛОГІЇ 3 2. ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ НАУКОВОЇ ПСИХОЛОГІЇ 5 3. ПСИХОЛОГІЯ В СИСТЕМІ НАУК. ГАЛУЗІ ПСИХОЛОГІЇ 10 Висновки 13 Література 14 Вступ Психологія формувалась упродовж століть і бурхливо розвивається в сучасних умовах науково-технічного прогресу в нерозривному взаємозв’язку з іншими галузями наукового знання і суспільної практики. Вона сприяє утворенню системи зв’язків між собою та іншими галузями знань . До сучасного розуміння свого призначення психологія пройшла декілька етапів в історичному розвитку, які змінювалися в залежності від того, які завдання ставили дослідники при вивченні такого складного явища як психіка. Сьогодні психологія займає одне із ведучих місць в системі наукового знання і має велике значення в суспільному житті і в діяльності людини. Знання та висновки психологічної науки використовуються для налагодження ефективних взаємостосунків людських індивідів в соціальних групах. Дослідження, які проводять психологи в різних областях практичної сфери людини, засновані на використанні наукових методів пізнання і ефективність яких залежить від правильного і доцільного їх використання в тому чи іншому випадку. Висновки Психологія як наука вивчає факти, закономірності, механізми психічного життя людей і тварин. Взаємовідносини живих істот з навколишнім світом реалізуються за допомогою психіки як складної сигнальної системи, до якої входять почуття та образи, настанови й мотиви, процеси спілкування та ідеальні предметні дії, емоційні стани та інші психічні явища, які й складають предмет вивчення психологічної науки. Різні підходи до вивчення елементів психіки обумовлюють принципово різні напрями дослідження психічного світу людини. В психології існує поняття „принципи психології” як системи методологічних засад, що використовують для пояснення будь-яких психічних явищ та в процесі наукового пізнання. У вітчизняній психології склався підхід, відповідно до якого психічні явища слід розглядати як: а) причиново зумовлені (детерміновані); б) продукт і умову відображення; в) внутрішній план організації поведінки та діяльності; г) вияв якісного рівня розвитку психіки суб’єкта; д) особливу систему і водночас елемент іншої більш широкої й суспільної системи. Принципи психології відкривають можливість наукового вивчення психіки за умови використання спеціальних методів пізнання та формування складної психічної діяльності. Сучасна наукова психологія має в своєму розпорядженні широкий арсенал методів активного дослідження, пізнання та впливу на психіку людини, щоб допомагати їй у складних умовах нинішнього напруженого, динамічного життя. Тому психологія займає гідне місце серед інших наук про людину. Знання психіки, природи психічних явищ та їх закономірностей має винятково важливе значення в житті та діяльності людини для керування психічним розвитком і діяльністю особистості. ∞ См. работу «1. ПРЕДМЕТ ПСИХОЛОГІЇ 2. ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ НАУКОВОЇ ПСИХОЛОГІЇ 3. ПСИХОЛОГІЯ В СИСТЕМІ НАУК. ГАЛУЗІ ПСИХОЛОГІЇ»
-
вивчення психології у сфері управління економіки
1. Що дає вивчення психології сучасному спеціалісту у сфері управління економіки? 3 2. Показати різницю і подібність між звуковою сигналізацією тварин і мовою людини 6 3. Вставте пропущені слова у фразу і чому саме вони доречні у виразі 9 4. В чому полягає сутність, зміст і задача виховання 10 Список використаної літератури 14 ∞ См. работу «вивчення психології у сфері управління економіки»
-
вивчення психології у сфері управління економіки
1. Що дає вивчення психології сучасному спеціалісту у сфері управління економіки? 3 2. Показати різницю і подібність між звуковою сигналізацією тварин і мовою людини 6 3. Вставте пропущені слова у фразу і чому саме вони доречні у виразі 9 4. В чому полягає сутність, зміст і задача виховання 10 Список використаної літератури 14 ∞ См. работу «вивчення психології у сфері управління економіки»
-
Виникнення та розвиток психіки
Вступ 3 1. ПОЯВА І РОЗВИТОК ФОРМ ПСИХІЧНОГО ВІДОБРАЖЕННЯ 4 2. СТАДІЇ РОЗВИТКУ ПСИХІКИ У ТВАРИН ТА ЇХ ХАРАКТЕРИСТИКА 7 3. ПСИХІКА ЛЮДИНИ ЯК ВИЩА СТАДІЯ ЇЇ РОЗВИТКУ 12 Висновки 17 Список використаної літератури 18 Вступ Психіка – загальне поняття, котре об'єднує багато суб'єктивних явищ, що вивчаються психологією як наукою. Є два різні філософські розуміння природи і проявів психіки: матеріалістичне і ідеалістичне. Згідно першого, психічні явища є властивістю високоорганізованої живої матерії стосовно управління своїм розвитком і самопізнанням (рефлексією). Відповідно до ідеалістичного розуміння психіки в світі існує не одне, а два початки: матеріальне і ідеальне. Вони незалежні, вічні, не зводяться і не виводиться один з одного. Взаємодіючи в розвитку, вони проте розвиваються за своїми законами. На всіх ступенях свого розвитку ідеальне ототожнюється з психічним. Згідно матеріалістичного розуміння психічні явища виникли в результаті тривалої біологічної еволюції живої матерії і в даний час є вищим результатом такого розвитку. Найбільш реально сьогодні є досліджування всіх психічних явищ з точки зору матеріалістичного розуміння, тому весь процес виникнення та розвитку психіки в даній роботі буде розглянутий в цьому аспекті. ∞ См. работу «Виникнення та розвиток психіки»
-
Контрольна з загальної психології
1) У процесі дослідження встановіть особливості емоційного стану людини, не відволікаючи її від роботи: 3 1.1. Який метод психології можна використовувати в цьому разі і чому? 3 1.2. На підставі чого можна визначити емоційний стан цієї людини? 3 2. Чи можна закономірності психіки, виявлені у тварин, переносити на людину? Обґрунтуйте відповідь. 4 3. Складіть і проаналізуйте схему взаємозв'язку чуттєвих і логічних форм пізнання дійсності. 7 4. Наведені нижче особливості поведінки людини характеризують її або як індивіда або як особистість. Виділіть особливості, які відбивають поведінку індивіда, й особливості, які відбивають поведінку особистості. Обґрунтуйте свій вибір. 9 5. На підставі характеристики визначте тип темпераменту й особливості роботи психолога з людиною, яка має такий тип темпераменту. 11 Перелік використаної літератури 13 ∞ См. работу «Контрольна з загальної психології»
-
Нові тенденції взаємодії людини і суспільства в сучасних умовах
Зміст Вступ.........................................................................................................................3 1. Взаємодія людини та суспільства як об’єкт вивчення соціології...................4 2. Соціологічний підхід до вивчення взаємозв’язку людини та суспільства....6 Висновок...................................................................................................................9 Список використаних джерел..............................................................................10 ∞ См. работу «Нові тенденції взаємодії людини і суспільства в сучасних умовах»
-
Виникнення і розвиток психіки
-
Психологія розвитку немовлят
Зміст Вступ 3 Розділ 1. Психічний розвиток людини 4 1.1. Рушійні сили розвитку психіки 4 1.2. Навчання, виховання і розвиток психіки 9 1.3. Вікова періодизація психічного розвитку 12 Розділ 2. Психологія розвитку немовлят 15 2.1. Особливості психічного розвитку немовляти 15 2.2. Соціальна ситуація та особливості розвитку немовляти 17 Розділ 3. Значення невербального спілкування з новонародженим для комплексу пожвавлення і психічного розвитку дитини 21 3.1. Історія вивчення питання 21 3.2. Внесок дитини в спілкування 23 3.3. Внесок батьків у комплекс пожвавлення немовляти 27 3.4. Порушення спілкування в ранньому віці і їхній терапії 31 Висновки 35 Список використаної літератури 37 ∞ См. работу «Психологія розвитку немовлят»
-
Сучасні нетрадиційні методи вивчення іноземних мов
Зміст Вступ 2 1. Методи вивчення іноземних мов 4 2. Класифікація та характеристика методів вивчення іноземних мов 7 2.1. Перекладні методи 7 2.2. Прямі методи 10 2.3. Усний метод Гарольда Пальмера 13 2.4. Методична система навчання читання Майкла Уеста 15 2.5. Аудіо-лінгвальний та аудіо-візуальний методи 17 3. Сучасні нетрадиційні методи вивчення іноземних мов 22 3.1. Сугестивний метод 22 3.2. Комунікативний метод 24 3.3. Метод повної фізичної реакції 26 3.4. Драматико – педагогічний, „мовчазний” та „груповий” методи 27 Висновки 29 Список використаних джерел 31 ∞ См. работу «Сучасні нетрадиційні методи вивчення іноземних мов»
-
Особливості лісового середовища як місцеперебування тварин
-
Особливості лісового середовища як місцеперебування тварин
-
Основні форми поведінки тварин
Вступ 3 1. Поява, розвиток та значення науки про поведінку тварин 3 2. Форми поведінки тварин 6 3. Класифікації основних форм поведінки 9 Висновки 11 Спсисок літератури 12 ∞ См. работу «Основні форми поведінки тварин»
-
Свідомість її суть та роль в життєдіяльності людини
-
Свідоме та несвідоме у психіці та поведінці людини
ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. СВІДОМЕ В ПСИХІЦІ ЛЮДИНИ 5 1.1. Свідомість як ступінь розвитку психіки людини 5 1.2. Етапи становлення свідомості, самосвідомість 10 1.3. Структура свідомості 14 РОЗДІЛ 2. РОЛЬ НЕСВІДОМОГО В ЖИТТІ ЛЮДИНИ 19 2.1. Розвиток поняття про несвідоме до Фрейда 19 2.2. Несвідоме в психоаналізі: концепції Фрейда та Юнга 24 2.3. Взаємодія свідомого і несвідомого 32 ВИСНОВКИ 36 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 39 ∞ См. работу «Свідоме та несвідоме у психіці та поведінці людини»
-
Еволюція органів дихання у безхребетних тварин, особливості їх у представників різних груп
Зміст 1. Еволюція органів дихання у безхребетних тварин, особливості їх у представників різних груп 3 2. Систематичне положення та характеристика підкласу легеневі молюски, типові представники, особливості їх морфології та біологія, значення в біосфері і господарській діяльності людини 4 3. Явище поліморфізму та цитоморфозу, особливості прояву у представників безхребетних різних таксонів 6 4. Гіпотеза походження багатоклітинних тварин І.І. Мечнікова 7 5. Розкрийте етимологію і значення таких термінів: ботрії, дисепимент, гіпофаринкс, кордіальний шлунок, комісури, сенсили, паренхіма, трохофора, циртоції, цефалізація 9 Список використаних джерел 11 ∞ См. работу «Еволюція органів дихання у безхребетних тварин, особливості їх у представників різних груп»
|
Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.
Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.
Від партнерів
загрузка...
|
|
|