|
-
Людина і світ
1. Сутність людини 2
2. Основні тлумачення походження людини 2
3. Поняття культури особистості 3
4. Свідоме і несвідоме 3
5. Рух і розвиток 4
6. Поняття честі, совісті і гідності. 4
7. Поняття „політика" 5
8. Тоталітаризм і авторитаризм 6
9. Філософські методи пізнання 6
Література 7
-
Структура свідомості
Вступ 3
1. Сутність та структура свідомості 4
2. Свідоме та несвідоме в психічній діяльності людини 8
3. Змінені стани свідомості 11
Висновок 18
Список літератури 19
-
Свідомі та несвідомі дії людини в системі мотивації
Вступ 3
РОЗДІЛ 1. Людина як об’єкт управління 5
1.1. Психологія в мотивації 5
1.2. «Я» у особистості 9
1.3. Свідоме та несвідоме в регулюванні поведінкою 14
РОЗДІЛ 2. Аналіз системи мотивації праці на прикладі ТОВ «__» 23
2.1. Організаційна характеристика підприємства 23
2.2. Аналіз системи мотивації персоналу 30
2.3. Організація мотиваційного процесу підприємства ТОВ «__» 32
РОЗДІЛ 3. Шляхи удосконалення системи мотивації праці на підприємстві ТОВ «__» 38
3.1. Використання психологічного аспекту в системі мотивації ТОВ «__» 38
2.2. Методи управління свідомим та несвідомим діями людини в системі мотивації 40
Висновки і пропозиції 44
Список використаної літератури 47
Додатки 49
-
Основи педагогіки та психології. Контрольна робота.
ВСТУП 3
1. Функції та форми прояву психіки людини 5
1.1. Свідомість 5
1.2. Підсвідомість 8
1.3. Несвідоме 9
ВИСНОВКИ 15
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 17
-
Теоретична частина: «Класичний психоаналіз З.Фрейда» +Тести
ВСТУП 3
1. СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК ПСИХОАНАЛІЗУ 4
2. СТРУКТУРНА МОДЕЛЬ ПСИХІКИ ЗА ФРЕЙДОМ 6
3. КОМПЛЕКСИ ЕДІПА І ЕЛЕКТРИ 8
4. ЕТАПИ РОЗВИТКУ ОСОБИСОСТІ В КЛАСИЧНОМУ ПСИХОНАЛІЗІ 11
ВИСНОВКИ 15
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 16
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ 17
ВСТУП
На початку XX ст. психологія вступила в другий період кризи – так званий період "відкритої кризи", що тривала до середини 30-х рр. XX ст. і була пов'язана з виникненням нових теоретичних напрямів психології, котрі прийшли на зміну асоціаністської психології Вундта і заявили про себе в якості нових загальнопсихологічних теорій.
Розвиток психології супроводжувався швидким накопиченням нових фактів, які вимагали і нових теоретичних узагальнень. На зміну асоціанізму і структуралізму, приходять функціоналізм, біхевіоризм і гештальтпсихологія, які в перших десятиліттях XX сторіччя оформляються як провідні світові психологічні системи. У цей же час закріпив своє становище психоаналіз Зиґмунда Фрейда, який корінним чином змінив уявлення людей про психіку, дозволив їм зрозуміти велике значення "великого несвідомого" – тієї області психічної сфери, що неможливо пізнати за допомогою раціональних або "позитивних" методів. Так виник фрейдизм, який назвали на честь свого творця – Зиґмунда Фрейда. У подальшому у нього знайшлось як багато противників, так і багато прибічників. Учні Фрейда розвинули вчення далі, назвали свої теорії дещо іншими іменами, а ті положення, що були висунуті та обґрунтовані самим Фрейдом, отримали назву "класичний психоаналіз".
ВИСНОВКИ
Психоаналітична теорія зіграла важливу роль не тільки в формуванні сучасних концепцій особистості і терапевтичних методів, але й у становленні усієї культури ХХ ст., запропонувавши людству новий світогляд.
Фрейд розділяв свідомість людини на три складових: свідоме, підсвідоме і несвідоме. Якщо свідоме і підсвідоме, це те, що людина ще може збагнути, то несвідоме відноситься до ірраціональної сфери розуміння. Це глибинні таємничі світи людської психіки. Несвідоме можна визнавати, а можна і не визнавати. Довести за допомогою звичайних наукових методів постулати Фрейда неможливо. Тому на сьогоднішній день вони є недоведеними, але й неспростованими.
Головним елементом несвідомого, за Фрейдом, є "лібідо". За його допомогою вчений намагався пояснити динаміку психічного життя людини. Це він робить на базі аналогії з енергією, як вона трактується у фізиці. Лібідо позначає специфічну психічну енергію – енергію сексуального ваблення, що має також несвідому форму. Лібідо, власне, рухає людиною, тому що все її життя від народження пронизане еротичністю. Воно є основою двох основних ваблень людини – Ерос і Танатос. Опір людини своїм основним інстинктам викликає в неї неврози і інші психічні захворювання.
За допомогою теорії Фрейда можна пояснити багато явищ психічного життя людини: проблеми вікового розвитку, взаємовідносини осіб протилежної статі, психічні і нервові захворювання, деякі релігійні і культурні феномени. Крім того, на основі фрейдизму був розроблений і активно використовувався в практиці психодинамічний напрям психотерапії. Він був дуже популярний до середини ХХ ст. – і не просто популярний, а такий, що при правильному використанні надавав реальну психотерапевтичну допомогу пацієнтам.
-
ПРАВА ЛЮДИНИ. ЗАГАЛЬНИЙ ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
З М І С Т:
Вступ.................................................................................................................... 3
1. Взаємозв’язок людини та права.................................................................... 5
2. Історія ідеї прав людини............................................................................... 8
3. Поняття права людини.................................................................................. 13
4. Основні права людини і громадянина......................................................... 18
4.1. Класифікація прав людини......................................................................... 19
4.2. Міжнародні стандарти в галузі прав людини........................................... 25
5. Система обов’язків людини та громадянина............................................ 27
6. Система гарантій прав людини та громадянина....................................... 31
7. Соціально – правовий механізм прав людини.......................................... 34
8. Міжнародний захист прав людини............................................................. 37
Висновки.............................................................................................................. 39
Перелік використаних джерел........................................................................... 41
-
Сезонні зміни в поведінці безхвостих амфібій з групи зелених жаб
ЗМІСТ
Вступ 3
Розділ І. Загальна характеристика безхвостих амфібій з групи зелених жаб 4
1.1. Родина Справжні жаби (Ranіdae) 5
1.2. Родина Справжні лягушки (Bufonіdae) 8
1.3. Родина Квакші (Hylidae) 12
Розділ ІІ. Сезонні зміни в поведінці безхвостих амфібій з групи зелених жаб 15
Розділ ІІІ. Добові зміни в поведінці зелених жаб 18
Висновки 21
Література 23
-
Сезонні зміни в поведінці безхвостих амфібій з групи зелених жаб
ЗМІСТ
Вступ 3
Розділ І. Загальна характеристика безхвостих амфібій з групи зелених жаб 4
1.1. Родина Справжні жаби (Ranіdae) 5
1.2. Родина Справжні лягушки (Bufonіdae) 8
1.3. Родина Квакші (Hylidae) 12
Розділ ІІ. Сезонні зміни в поведінці безхвостих амфібій з групи зелених жаб 15
Розділ ІІІ. Добові зміни в поведінці зелених жаб 18
Висновки 21
Література 23
-
Методи вивчення психіки тварин і людини
ВСТУП 3
1. МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ ЛЮДЕЙ 4
2. МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ ТВАРИН 9
ВИСНОВКИ 15
Список використаної літератури 16
Вступ
Перед вченими давно вже стоїть питання визначити, чим у принципі відрізняється тварина від людини. Однак поки що, крім зовнішньої несхожості, наука не може дати вичерпної і ґрунтовної відповіді стосовно цього питання. Особливо важко піддається науковому аналізу внутрішня сфера індивідів. В окремих випадках спостереження за тваринами, особливо такими як дельфіни, собаки, мавпи, складається враження, що вони думають і відчувають точно так же, як люди. Спеціально для розв’язання даної проблеми була створена така галузь психології як порівняльна психологія – це розділ психології, вивчаючий схожість і відмінності в поведінці і психіці між тваринами і людиною.
Здається, що для вирішення задач даної галузі слід мати спеціальні методи дослідження. Однак, як показує практика, неможливо мати однакові методи як для дослідження психіки людини, так і для дослідження психіки тварини, тому прийнято розрізняти ці методи і вивчати їх в межах різних наукових дисциплін – в психології людини і зоопсихології.
Висновки
Методи дослідження психіки людини відрізняються від методів дослідження психіки тварини, перш за все, змістовною спрямованістю в отриманні психологічної інформації. Якщо при вивченні психології людини деякі дані поставляють методи самоспостереження, самооцінювання, то при дослідженні тварин вчені позбавлені такої можливості. Вони змушені самі трактувати зовнішні прояви поведінки тварин, інтерпретуючи її особливості в залежності від індивідуального досвіду і суб’єктивного розуміння ситуації.
Зоопсихологія вивчає психіку на основі аналізу поведінки: детальний аналіз руху тварин в найпростіших ситуаціях, організованих зоопсихологом. Для зоопсихології важливі набуті особливості. Вона розглядає процес взаємодії тварини з навколишнім середовищем в нескладно контрольованих умовах. Знаючи минулий досвід тварини і ставлячи її в нову ситуацію, зоопсихолог вивчає віддзеркалення навколишнього середовища в її свідомості. Найголовнішими методами отримання психологічної інформації вважаються спостереження і експеримент.
Досліджуючи психіку людини, в більшості випадків вчені ставлять перед собою більш значимі завдання, що пов’язані з мотивацією людини, її суспільними і духовними потребами, залежністю від соціальних чинників. Людина здатна пояснити і передати свої відчуття, зафіксувати їх за допомогою тестів, проективних методик. Найголовнішими методами дослідження психіки людини слід вважати тести, бесіди і експеримент, в ході якого людина, як правило, свідомо приймає участь в його організації і проведенні.
-
Методи вивчення психіки тварин і людини
ВСТУП 3
1. МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ ЛЮДЕЙ 4
2. МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ ТВАРИН 9
ВИСНОВКИ 15
Список використаної літератури 16
Вступ
Перед вченими давно вже стоїть питання визначити, чим у принципі відрізняється тварина від людини. Однак поки що, крім зовнішньої несхожості, наука не може дати вичерпної і ґрунтовної відповіді стосовно цього питання. Особливо важко піддається науковому аналізу внутрішня сфера індивідів. В окремих випадках спостереження за тваринами, особливо такими як дельфіни, собаки, мавпи, складається враження, що вони думають і відчувають точно так же, як люди. Спеціально для розв’язання даної проблеми була створена така галузь психології як порівняльна психологія – це розділ психології, вивчаючий схожість і відмінності в поведінці і психіці між тваринами і людиною.
Здається, що для вирішення задач даної галузі слід мати спеціальні методи дослідження. Однак, як показує практика, неможливо мати однакові методи як для дослідження психіки людини, так і для дослідження психіки тварини, тому прийнято розрізняти ці методи і вивчати їх в межах різних наукових дисциплін – в психології людини і зоопсихології.
Висновки
Методи дослідження психіки людини відрізняються від методів дослідження психіки тварини, перш за все, змістовною спрямованістю в отриманні психологічної інформації. Якщо при вивченні психології людини деякі дані поставляють методи самоспостереження, самооцінювання, то при дослідженні тварин вчені позбавлені такої можливості. Вони змушені самі трактувати зовнішні прояви поведінки тварин, інтерпретуючи її особливості в залежності від індивідуального досвіду і суб’єктивного розуміння ситуації.
Зоопсихологія вивчає психіку на основі аналізу поведінки: детальний аналіз руху тварин в найпростіших ситуаціях, організованих зоопсихологом. Для зоопсихології важливі набуті особливості. Вона розглядає процес взаємодії тварини з навколишнім середовищем в нескладно контрольованих умовах. Знаючи минулий досвід тварини і ставлячи її в нову ситуацію, зоопсихолог вивчає віддзеркалення навколишнього середовища в її свідомості. Найголовнішими методами отримання психологічної інформації вважаються спостереження і експеримент.
Досліджуючи психіку людини, в більшості випадків вчені ставлять перед собою більш значимі завдання, що пов’язані з мотивацією людини, її суспільними і духовними потребами, залежністю від соціальних чинників. Людина здатна пояснити і передати свої відчуття, зафіксувати їх за допомогою тестів, проективних методик. Найголовнішими методами дослідження психіки людини слід вважати тести, бесіди і експеримент, в ході якого людина, як правило, свідомо приймає участь в його організації і проведенні.
Cгенерировано за 0.137576 секунд
|
Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.
Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.
|
|