ВСТУП 3 ПРОГРАМА ПСИХОКОРЕКЦІЇ 5 1. ЗМІСТ ЗАНЯТЬ 5 2. ЕТАПИ ПСИХОКОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ 8 2.1. Докорекційно-психодіагностичний (підготовчий) етап 8 2.2. Настановний етап 9 2.3. Психокорекційний (основний) етап
психокорекційної роботи 9 2.4. Завершальний (оцінювальний) етап 18 Література до
психокорекційної програми 19 ВИКОНАННЯ ЗАХОДІВ ПСИХОКОРЕКЦІЙНОЇ ПРОГРАМИ І ПІСЛЯКОРЕКЦІЙНОЇ ПСИХОДІАГНОСТИКИ 20 3.1. Докорекційно-психодіагностичний етап 20 3.2. Настановний етап 21 3.3. Психокорекційний етап 22 3.4. Завершальний (оцінювальний) етап 23 ВИСНОВКИ 25 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 26 Додатки 28 ВСТУП Психокорекційна навчальна практика студента ________________________ проходила в період з 18 грудня 2008 року по 8 лютого 2009 року на підприємстві ______________________________________________________________ м. Києва. Керівник організації ______________________________________________ ; психолог організації _______________________________________________ , яка стала також керівником навчальної
практики від даного підприємства. Метою
практики було оволодіння практичними уміннями та основними навичками проведення
психокорекційної роботи як базової складової практичної психології в умовах виробничого (професійного) колективу на підприємстві. При цьому завданнями, що були спрямовані на реалізацію мети навчальної
практики, були: 1. Ознайомлення з особливостями
психокорекційної роботи в умовах виробничої організації. 2. Поглиблення, закріплення та використання в роботі психологічних та методичних знань, пов’язаних з особливостями та засобами
психокорекційної діяльності в сфері виробництва. 3. Формування та вдосконалення професійно-психологічних умінь та навичок
психокорекційної роботи з клієнтами, що відносяться до категорії працівників (службовців) підприємства (організації). Психокорекційна практика стала продовженням психодіагностичного етапу, що був раніше реалізований в межах цього закладу і стосувався психологічної діагностики конфліктних стосунків у виробничому колективі. Результати проведення попередньої психодіагностичної роботи вказували на необхідність здійснення комплексу заходів для поліпшення соціально-психологічного клімату в колективі, покращення комунікативних і особистісних якостей членів групи. Відповідно до цієї проблематики, з переліку напрямів навчальної
психокорекційної практики, був обраний перший напрям, а саме: "Психологічна корекція негативних особистісних проявів і стереотипів поведінки". Реалізація цього напряму передбачала проведення заходів з психологічної корекції несприятливих форм емоційного реагування та стереотипів поведінки дорослих, психологічну корекцію конфліктних та неадекватних відносин в мікрогрупах, трудових колективах. Згідно з обраним напрямом, до практичного виконання був прийнятий варіант № 8 з переліку Методичних вказівок до проведення
практики студентом: "Психокорекція психологічного клімату, конфліктних та неадекватних міжособистісних стосунків у мікрогрупах, трудових колективах". На попередньому, психодіагностичному, етапі була виявлена складна психологічна обстановка в даній виробничій групі. Вона характеризувалася частими сварками між працівниками, непримиримим відношенням один до одного, небажанням підтримати своїх колег. В групі намітилась тенденція до зниження виробничих показників та в цілому до ефективності цього структурного підрозділу. Психодіагностичне дослідження, що було проведено за методикою оцінки способів реагування в конфлікті (методика К. Томаса), показало, що кожний працівник відділу має домінування рис конфліктного характеру, яке заважає йому продуктивно та безпроблемно спілкуватися з своїми колегами. Практика надання психологічної допомоги показує, що в ряді випадків, коли психологічні характеристики та внутрішні установки кожної особи групи не являються значно непримиримими, налагодити психологічний клімат в групі допомагають спеціальні, корекційні заняття, які спрямовані на покращення комунікативних властивостей особистості, розвиток її уміння сприймати співрозмовника, здійснювати адекватне реагування на його вплив. Відповідно до проблем даного психологічного запиту була сформована та реалізована Програма психокорекції. ∞
См. работу «Звіт з психокорекційної практики. Психокорекційна практика проходила в довільній організації (студент назву впише самостійно), штат працівників – 3-4 чоловіка, працюють з оргтехнікою»