|
-
Проблема істини філософії
Вступ 3 1. Поняття істини та еволюція її розуміння в історії філософії та культури. 4 2. Проблеми критерію істини. Основні концепції. 8 3. Істина в філософії, науці та праві. 12 Висновки 19 Література 20 ∞ См. работу «Проблема істини філософії »
-
Контрольна робота філософія
Зміст 1. Істина, як гносиологічна та культурологічна категорія. Концепція істини. Проблема істини в постмодерній філософії. 3 2. Сенсуалізм та раціоналізм. Роль емоцій у пізнанні. 8 3. Проблеми становлення громадянського суспільства в Україні. 10 Література. 12 ∞ См. работу «Контрольна робота філософія»
-
Пізнання та практика
1. Проблема істини у науковому пізнанні. Істинність, правдивість та правильність знання. 3 2. Істина та омана. Практика як критерій істини 10 Список використаної літератури 13 ∞ См. работу «Пізнання та практика»
-
Проблема істини філософії
Вступ 3 1. Поняття істини та еволюція її розуміння в історії філософії та культури. 4 2. Проблеми критерію істини. Основні концепції. 8 3. Істина в філософії, науці та праві. 12 Висновки 19 Література 20 Вступ Проблема істини споконвіку цікавила мислителів. Без спроб її розв’язання не обходилася і не обходиться в даний час жодна область знання. У філософії із самого початку осмислення пізнавальної проблематики постало питання: якщо ми сприймаємо дійсність через певні наші образи, уявлення й поняття, то якою мірою можемо бути впевнені в їх надійності? Зазначене питання постає у гносеології як питання про істину в пізнанні. Погляди на дану проблему безперервно змінювалися. Філософи пропонували і уточнювали нові концепції розуміння і пізнання світу. Як у минулому, так й в сучасних умовах три великих цінності залишаються високим мірилом як людських діянь, так й самого життя людини – її служіння істині, добру та красі. Перша уособлює цінність знання, друга – моральні підвалини життя і третя – служіння цінностям мистецтва. При тому істина є тим фокусом, у якому з'єднуються добро й краса. Для того, щоб розібратися в проблемі істини слід проаналізувати питання пізнаваності світу, суверенності мислення, шляху, який проходить наше мислення в ході досягнення істини, розгледіти перехід від абстрактного до конкретного, уяснити питання відношення абсолютної і відносної істини, а також її критеріїв. Висновки Істина постає не як щось застигле, вічне, незмінне, а як процес функціонування інтелектуального складника суспільно-історичного життя. У цьому процесі наявні чуттєва, раціонально-логічна та досвідно-практична складові частини. Тому й ознаки істини на різних рівнях її функціонування можуть бути різні: чуття засвідчує нам фактичність існування або неіснування будь-чого; мислення фіксує суттєві та необхідні зв’язки, характеристики, риси реальності; практика та досвід окреслюють умови та межі застосування розумових конструкцій. Якби пізнання із самого свого початку не було б істинним сприйняттям дійсності, то людина не могла б не тільки розумно перетворювати навколишній світ, але й пристосуватися до нього. Сам факт існування людини, історія науки та практики підтверджують справедливість цього положення. Разом з тим, слід визнати, що шлях до істини завжди був тривалим, суперечливим. Він постійно підвернений впливу крайнощів та оману. Діалектика пізнання абсолютної істини, як пізнання світу в цілому, полягає в тому, що вона складається із суми відносних істин, а в кожній відносній істині мають місце елементи, частинки абсолютного знання, тобто такого знання, яке не може бути спростоване в майбутньому. Отже, пізнання істини – це процес взаємодії, співвідношення абсолютної і відносної істин: абсолютне знання розкривається через відносне, а відносне має у собі абсолютне, його елементи. Критеріїв істини існує багато, але найголовнішим на сьогоднішній день є практика. Крім практики існують і інші критерії: чуттєвий, логічний, естетичний, але всі вони, кінець кінцем, опосередковані практикою. Тому суспільна практика є вирішальним і загальним критерієм істини. ∞ См. работу «Проблема істини філософії »
-
Білети з філософії
1. Київська релігійно-філософська школа. Філософія П. Юркевича. 3 2. Основні особливості російської релігійної філософії 19-20 ст. 4 3. Філософія П. Флоренського 5 4. Ірраціоналізм 19-20 ст. Загальна характеристика, основні течії. 6 5. Категорія “буття” в історії філософії 7 6. Проблема істини та її критеріїв в історії філософії 8 7. Філософський аспект проблеми походження людини 10 8. Проблеми свободи особистості та відповідальності в філософії 19-20 ст. 11 9. Закони та рушійні сили історії, проблема її смислу 12 10. Проблема спрямованості історії. Суспільний прогрес. 14 11. Поняття соціальної структури в сучасній філософії. 15 12. Особливості культури і цивілізації сучасного світу. 16 13. Світ цінностей, спосіб його буття, рівні та структура 17 14. Етика науки: професійна та соціальна відповідальність вченого 18 15. Філософія К. Поппера (епістемологія та соціальна філософія) 19 16. Головні методологічні ідеї філософії структуралізму. Деконструкція Ж.Дерріда. 21 17. М. Бердяєв “Про призначення людини” 22 18. Поппер К. “Злиденність історицизму” 23 19. Б. Кістяківський “Держава правова і соціалістична” 24 20. Г.С. Сковорода “Сад божественних пісень”. 25 Список використаної літератури 27 ∞ См. работу «Білети з філософії»
-
Принцип судової істини в цивільному процесі
ПЛАН 1. Принцип судової істини в цивільному процесі. 2. Поняття сторін в цивільному процесі. Права та обов’язки сторін. Неналежний відповідач та порядок його заміни. 3. Підстави та види судового представництва 4. Поняття та види судових витрат 5. Показання свідків, порядок їх дослідження Практичне завдання Використана література ∞ См. работу «Принцип судової істини в цивільному процесі»
-
Принцип об’єктивної істини в процесі захисту суб’єктів господарювання
-
Контрольна робота філософія
1. Філософія Середньовіччя 3 1.1. Місце філософії в духовному житті Середньовіччя. Вихідні ідеї західної та східної патристики 3 1.2. Схоластика: теорія “подвійної істини”. Провідні напрями: номіналізм та реалізм. 6 Висновок 10 2. Людина як предмет філософського осмислення. 12 2.1. Поняття і сутність антропосоціогенезу: науковий, філософський і релігійний підходи 12 2.2. Співвідношення понять: “людина”, “індивід”, “особистість”. 21 Висновок 24 Список використаної літератури 26 ∞ См. работу «Контрольна робота філософія»
-
Психологические взгляды
Вступ 3 1. Життєвий шлях Сократа 6 2. Сократівська діалектика 8 3. Сократ і його розуміння істини 10 Висновки 12 Список використаної літератури 13 ∞ См. работу «Психологические взгляды»
-
Психологические взгляды
Вступ 3 1. Життєвий шлях Сократа 6 2. Сократівська діалектика 8 3. Сократ і його розуміння істини 10 Висновки 12 Список використаної літератури 13 ∞ См. работу «Психологические взгляды»
-
Зміст об’єктивної істини в кримінальному процесі
-
Мудрість як предмет філософії
Зміст 1 Мудрість як предмет філософії. Критерії мудрості....................... 3 2 Філософська думка Київської Русі. Філософія «книжництва»..... 8 3 Особливості позитивістської філософії........................................... 10 Список використаної літератури......................................................... 12 ∞ См. работу «Мудрість як предмет філософії»
-
Наукове пізнання
План 1. Теорія істини 3 2. Наукове пізнання, його форми і методи 4 3. Пізнання як творчість і духовне освоєння світу 12 Література 19 ∞ См. работу «Наукове пізнання »
-
Кримінально-процесуальне доказування
Вступ 3 1. Поняття кримінально-процесуального доказування, його структура і значення 4 2. Встановлення об'єктивної істини - мета доказування 11 3. Питання визначення предмету та меж доказування 15 4. Засоби доказування 19 5. Суб’єкти доказування 23 Висновки 28 Використана література 30 ∞ См. работу «Кримінально-процесуальне доказування»
-
Практика як специфічно - людський спосіб освоєння світу
-
Концепції походження філософії
-
Контрольна робота з філософії
1. Філософські теорії в яких розкривається погляд на субстанцію 2. Стихійний матеріалізм (давньогрецький) філософії 3. Суперечка між номіналізмом і реалізмом про природу загальних понять 4. Філософія Гегеля. система абсолютного ідеалізму 5. Простір і час у філософії 6. Проблема критеріїв достовірності знань 7. Предмет, мета, проблеми соціальної філософії 8. Інформаційний аналіз розвитку суспільства ∞ См. работу «Контрольна робота з філософії»
-
Проблеми методу пізнання в філософії Нового часу
-
Контрольна робота по філософії
1. Предмет філософії. Специфіка філософського вирішення світоглядних питань. Філософія і наука. 3 2. Західна парадигма філософувань. Натурфілософія давньої Греції. 5 3. Основні проблеми філософії середньовічної Європи. Патристика 7 4. Трансцендентальна філософія І. Канта. “Коперниканський переворот” у філософії. Вчення про категоричний імператив 9 5. Українська філософія 14-16 ст.: агіографія, український неоплатенізм, полемісти 12 6. Позитивізм. Основні етапи розвитку. Критичний раціоналізм. Екзистенціальна тенденція в сучасній світовій філософії. Проблема людини. 14 7. Формування науково-філософського поняття матерія 19 8. Специфіка соціального пізнання та предмету соціальної філософії 20 9. Поняття суб’єкта історичного процесу: індивід, індивідуальність, особа. 21 Література 25 ∞ См. работу «Контрольна робота по філософії»
-
Трагедія в Биківні (польський аспект)
ВСТУП 1. ТРАГЕДІЯ ПОЛЬЩІ 1.1. Політична ситуація в Польщі в міжвоєнні роки 1.2. Стосунки Польщі та України 2. ШЛЯХ ДО ІСТИНИ 2.1. Злодіяння німецько-фашистських загарбників чи доморощеного режиму 2.2. Свідчення очевидців 2.3 . Архіпелаг мороку 3. ОФІЦІЙНІ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ПОХОВАННЯ ПОЛЯКІВ В БИКІВНІ 3.1. Неодностайні думки щодо долі військовополонених і інтернованих у 1939 році поляків 3.2. Наш час розкриває темні сторінки історіїВИСНОВКИ ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ∞ См. работу «Трагедія в Биківні (польський аспект)»
-
Філософія Середньовіччя
Вступ 3 1. Місце філософії в духовному житті Середньовіччя. Вихідні ідеї західної та східної патристики. 4 2. Схоластика: теорія „подвійної істини”. Провідні напрями: номіналізм та реалізм. 10 Висновки 17 Література 18 Вступ На зламі IV ст. нашої ери Римська імперія почала втрачати свою колишню могутність через загострення соціальної напруги і класову боротьбу. Повстання рабів, а також навала варварів призвели до того, що в V столітті Римська імперія остаточно розпадається. Разом з розпадом останньої рухнув рабовласницький лад, на розвалинах якого виникло нове, феодальне суспільство. Відбулася зміна греко-римської культури – феодальною культурою, світоглядною основою якої стало християнство. Все це знайшло відображення і в суспільній свідомості, зокрема у філософії. Остання стає служанкою богослов’я, а філософи стають, як правило, апологетами (захисниками) християнства. Філософія Середньовіччя, маючи пояснення всіх питань буття через особу Бога, пройшла тривалий шлях розвитку. Саме суперечливість догматичних принципів схоластики в кінцевому підсумку сприяв пробудженню суспільної свідомості в епоху Відродження. Дослідження філософської спадщини схоластів має теоретичну цінність для розуміння культурного розвитку людства, пропонуючи для дослідження різноманітні зразки умовиводів, на які була багата середньовічна думка. ∞ См. работу «Філософія Середньовіччя»
-
Становлення і розвиток теорії філософії
-
Поняття кримінального судочинства і його завдання
Вступ 4 1. Загальна характеристика кримінального судочинства в Україні 6 1.1. Поняття кримінального судочинства 6 1.2.Засади кримінального судочинства: значення публічності і диспозитивності 8 2. Детальний аналіз завдань кримінального судочинства 26 2.1. Загальний огляд завдань кримінального судочинства 26 2.2. Встановлення істини ,як основне завдання кримінального судочинства 33 3. Зміна погляду на кримінальне судочинство - запровадження відновлюючих підходів 38 Висновки 44 Список використаної літератури: 47 ∞ См. работу «Поняття кримінального судочинства і його завдання»
-
Змагальність у цивільному процесі
План 1. Історія розвитку законодавства щодо змагальності сторін у цивільному процесі. 2. Поняття та зміст принципу змагальності. 3. Процесуальні засоби реалізації принципу змагальності у стадії судового розгляду цивільної справи. 4. Особливості реалізації принципу змагальності в стадіях апеляційного та касаційного оскарження судових рішень, ухвал. 5. Співвідношення принципу змагальності із принципом об’єктивної (юридичної) істини у цивільному процесі. ∞ См. работу «Змагальність у цивільному процесі»
-
Сократ – засновник діалогу
Вступ 3 1. Сократ як засновник діалогічного методу в філософії. 4 2. Майєвтика та іронія як складові діалогу Сократа 8 Висновки 15 Література 16 Вступ Давні греки відшукували питання доцільності, істинності, моральності в діяльності людини, хотіли пізнати, чому людина повинна поводитися таким чи іншим чином. „Пізнай самого себе” – це девіз був викарбуваний на фронтоні Дельфійського храму і спонукав нові і нові покоління філософів до досягнення розкриття сутності людського буття. Однак, як показав подальший хід подій, цей девіз кожен з філософів розумів по-своєму. Що саме повинен пізнати мислитель? На це питання філософи відповідали з різних точок зору. Хоч і немає прямого посилання та те, що цей вислів належить Сократу, однак багато дослідників вважають, що він належать саме йому. В будь-якому випадку, вважають вони, найсправедливіше було б так, щоб ці слова дійсно належали Сократу за його заслуги в справі пізнання основ буття людини. Найбільшу славу принесли мислителю його діалоги, які були не просто способом спілкування двох осіб, а інструментом пізнання істини. Через певний порядок і механізм проведення цих діалогів – іронію і майєвтику – Сократа вважають засновником діалогічного методу ведення полеміки, про який піде мова в цій роботі. Висновки Сократ – великий античний мудрець – стоїть у витоків раціоналістичних і просвітительських традицій європейської думки. Йому належить видатне місце в історії моральної філософії й етики, логіки, діалектики, політичних і правових навчань. Вплив, здійснений ним на прогрес людського пізнання, відчувається до наших днів. Він назавжди ввійшов у духовну культуру людства. Філософ був прибічником етичного реалізму, відповідно до якого будь-яке знання є добро, а зло, порок походять від незнання. Сократ є творцем „діалогічного” способу ведення полеміки, в ході якої виявлялася неспроможність людського логічного мислення одностайно і несуперечливо визначати певне філософське поняття. Основний метод, вироблений і вживаний Сократом при цьому, одержав назву "майевтика". Суть майевтики не в тому, щоб навчити істині, а в тому, щоб завдяки логічним прийомам, навідним питанням підвести співбесідника до самостійного знаходження істини. Сократ вів свою філософію і просвітницьку роботу в гущині народу, на площах, ринках у формі відкритої бесіди (діалогу, суперечки), темами якої були злободенні проблеми того часу, актуальні і нині: добро; зло; любов; щастя; чесність і т.д. При цьому слід відмітити, що незважаючи на те, що хоча цей метод з моменту його винаходу Сократом має вже давню історію, людству ще не вдалося відповісти на ці питання та розв’язати проблеми пов’язані з мораллю. Діалоги Сократа показують, що практично людині не дано осягнути найвищі поняття філософії за допомогою формальної логіки, особливо ті, що пов’язані з мораллю: якщо їх конкретизувати, область різних понять та суджень становиться нескінченною, якщо їх максимально узагальнити – всередині логічних розмірковувань виникають непереборні суперечки. ∞ См. работу «Сократ – засновник діалогу»
-
Історія філософії України
1. «Український дух» філософії Г. Сковороди 3 2. Філософські принципи «Кобзаря» Т. Шевченка 8 3. Національний характер філософії І.Франка 18 Список використаної літератури 30 ∞ См. работу «Історія філософії України»
-
Філософське розуміння мистецтва айкідо
План Вступ 3 Розділ 1. Історія виникнення та розвитку Айкідо 6 1.1. Витоки мистецтва 6 1.2. Розвиток та поширення мистецтва на землі 7 1.3. Айкідо в наші дні: всесвітній рух 14 1.4. Зародження та розвиток Айкідо на Україні 16 Розділ 2. Філософське розуміння мистецтва айкідо 18 2.1. Походження Всесвіту 18 2.2. Погляд на істину 25 2.3. Айкідо: передача істини 28 Розділ 3. Особливості навчання Айкідо 40 3.1. Заняття Айкідо 40 3.2. Теорія захисту 44 3.3. Основи фізичної та духовної підготовки 44 Практична частина 45 Атестаційна програма школи Ай-кі-до "Тенкей" 45 Висновок 46 Список використаної літератури 47 ∞ См. работу «Філософське розуміння мистецтва айкідо»
-
Філософське розуміння мистецтва айкідо
План Вступ 3 Розділ 1. Історія виникнення та розвитку Айкідо 6 1.1. Витоки мистецтва 6 1.2. Розвиток та поширення мистецтва на землі 7 1.3. Айкідо в наші дні: всесвітній рух 14 1.4. Зародження та розвиток Айкідо на Україні 16 Розділ 2. Філософське розуміння мистецтва айкідо 18 2.1. Походження Всесвіту 18 2.2. Погляд на істину 25 2.3. Айкідо: передача істини 28 Розділ 3. Особливості навчання Айкідо 40 3.1. Заняття Айкідо 40 3.2. Теорія захисту 44 3.3. Основи фізичної та духовної підготовки 44 Практична частина 45 Атестаційна програма школи Ай-кі-до "Тенкей" 45 Висновок 46 Список використаної літератури 47 ∞ См. работу «Філософське розуміння мистецтва айкідо»
-
Предмет філософії
Вступ / 1. Формування предмета філософії в історії культурно-історичного розвитку суспільства / 2. Філософія і наука / 3. Специфіка філософії як форми суспільної свідомості / Висновки / Використана література ∞ См. работу «Предмет філософії»
|
Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.
Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.
Від партнерів
загрузка...
|
|
|