Меню

Реклама

TOP реферати

Від партнерів

Цікаве

загрузка...

Тема: «Проблема істини філософії » (ID:33524)

| Размер: 25 кб. | Объем: 18 стр. | Стоимость: бесплатно | Добавлена: 28.03.2010 | Код продавца: 0 |
Содержание Вступ 3
1. Поняття істини та еволюція її розуміння в історії філософії та культури. 4
2. Проблеми критерію істини. Основні концепції. 8
3. Істина в філософії, науці та праві. 12
Висновки 19
Література 20



Вступ
Проблема істини споконвіку цікавила мислителів. Без спроб її розв’язання не обходилася і не обходиться в даний час жодна область знання. У філософії із самого початку осмислення пізнавальної проблематики постало питання: якщо ми сприймаємо дійсність через певні наші образи, уявлення й поняття, то якою мірою можемо бути впевнені в їх надійності? Зазначене питання постає у гносеології як питання про істину в пізнанні. Погляди на дану проблему безперервно змінювалися. Філософи пропонували і уточнювали нові концепції розуміння і пізнання світу.
Як у минулому, так й в сучасних умовах три великих цінності залишаються високим мірилом як людських діянь, так й самого життя людини – її служіння істині, добру та красі. Перша уособлює цінність знання, друга – моральні підвалини життя і третя – служіння цінностям мистецтва. При тому істина є тим фокусом, у якому з'єднуються добро й краса.
Для того, щоб розібратися в проблемі істини слід проаналізувати питання пізнаваності світу, суверенності мислення, шляху, який проходить наше мислення в ході досягнення істини, розгледіти перехід від абстрактного до конкретного, уяснити питання відношення абсолютної і відносної істини, а також її критеріїв.
Висновки
Істина постає не як щось застигле, вічне, незмінне, а як процес функціонування інтелектуального складника суспільно-історичного життя. У цьому процесі наявні чуттєва, раціонально-логічна та досвідно-практична складові частини. Тому й ознаки істини на різних рівнях її функціонування можуть бути різні: чуття засвідчує нам фактичність існування або неіснування будь-чого; мислення фіксує суттєві та необхідні зв’язки, характеристики, риси реальності; практика та досвід окреслюють умови та межі застосування розумових конструкцій.
Якби пізнання із самого свого початку не було б істинним сприйняттям дійсності, то людина не могла б не тільки розумно перетворювати навколишній світ, але й пристосуватися до нього. Сам факт існування людини, історія науки та практики підтверджують справедливість цього положення. Разом з тим, слід визнати, що шлях до істини завжди був тривалим, суперечливим. Він постійно підвернений впливу крайнощів та оману.
Діалектика пізнання абсолютної істини, як пізнання світу в цілому, полягає в тому, що вона складається із суми відносних істин, а в кожній відносній істині мають місце елементи, частинки абсолютного знання, тобто такого знання, яке не може бути спростоване в майбутньому. Отже, пізнання істини – це процес взаємодії, співвідношення абсолютної і відносної істин: абсолютне знання розкривається через відносне, а відносне має у собі абсолютне, його елементи.
Критеріїв істини існує багато, але найголовнішим на сьогоднішній день є практика. Крім практики існують і інші критерії: чуттєвий, логічний, естетичний, але всі вони, кінець кінцем, опосередковані практикою. Тому суспільна практика є вирішальним і загальним критерієм істини.

Литература Література
1. Бандура О.О. Єдність цінностей та істини в праві / Національна академія внутрішніх справ України. – К., 2000. – 200с.
2. Декарт Рене. Міркування про метод, щоб правильно спрямовувати свій розум і відшуковувати істину в науках. – К., Тандем, 2001. – 101с.
3. История философии: Энциклопедия. – Минск, Интерпрессервис; Книжный Дом. 2002. – 1376 с.
4. Ільїн В.В. Український гуманізм: тотожність раціонального та ірраціонального (три ступені сходження до істини). – К., КДТЕУ, 1999. – 412с.
5. Канке В.А. Философия. Исторический и систематический курс: Учебник. – М., Логос, 1996. – 319с.
6. Кант Іммануїл. Критика чистого розуму. – К., Юніверс, 2000. – 502с.
7. Мальбранш Ніколя. Про пошук істини: Міркування про природу людського розуму й спосіб, у який його слід використовувати аби уникати заблудження в науках. – К., Port-Royal, 2001. – 408с.
8. Петрушенко В.Л. Філософія: Курс лекцій: Навч. посібник. – Львів, Магнолія плюс; видавець СПД ФО В. М. Піча, 2005. – 506 с.
9. Пирс Ч.С. Начала прагматизма. – СПб., Лаборатория метафизических исследований, 1999. – Т. 1 : Начала прагматизма. – 318с.
10. Філософія: Навч. посібник / За ред. І.Ф. Надольного. – К., Вікар, 2003. – 457 с.
11. Філософія: Навч. посібник. – Львів, Магнолія Плюс; видавець СПД ФО В. М. Піча, 2005. – 460 с.
12. Філософський енциклопедичний словник / НАН України; Інститут філософії ім. Г.С.Сковороди / В.І. Шинкарук (голова редкол.). – К., Абрис, 2002. – 742с.
Просмотр
ПросмотрПросмотреть с сайта...
Скачивание
СкачатьСкачать работу в архиве..
Рекомендуємо також переглянути наступні реферати та курсові роботи:
  • Контрольна робота філософія
  • Проблема істини філософії
  • Білети з філософії
  • Пізнання та практика
  • Історичні джерела формування філософської культури Київської Русі
  • Гуманістичні тенденції у розвитку сучасної філософії
  • «Філософські погляди М. Бердяєва»
  • Контрольна робота з філософії
  • Сутність філософії марксизму
  • Проблема людини в філософії
  • Філософські позиції Канта
Cгенерировано за 0.042768 секунд

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.

Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Замовити реферат

Оновлення

Реклама

Від партнерів

загрузка...