|
-
Психологічна готовність дітей до школи
Вступ
Розділ І. Завдання підготовки дітей до навчання в світлі сучасної школи
Розділ ІІ. Зміст психологічної готовності дітей до шкільного навчання
2.1. Проблема підготовки дітей до школи в психолого-педагогічних дослідженнях
2.2. Види психологічної готовності дітей до школи
а) мотиваційна
б) інтелектуальна
в) емоційна
г) вольова
2.3. Єдність дошкільного закладу у сім’ї у підготовці дитини до школи
Розділ ІІІ. Діагностика функціональної та вольової готовності дітей до школи
Висновки
Список використаної літератури
-
Криза 7-ми років та готовність дитини до школи
Вступ 2 І розділ. Дитина йде до школи 5 1.2.Готовність дитини до школи 16 1.3. Методика вивчення психологічної готовності до школи 21 І.3. Корекція шкільних страхів і тревоги у молодших школярів 27 ІІ розділ. Психолого педагогічні аспекти навчання 31 2.1. Вікові особливості психомоторики першокласників 32 2.2. Шкільна адаптація та психологічний вік. 38 2.3. Криза 7-ми років. 42 2.4. Діагностика та корекція психічних функцій дитини. 46 Висновок 50 Список використаної літератури. 53
-
. ПОРІВНЯННЯ СТУПЕНЮ ГОТОВНОСТІ ДО ШКІЛЬНОГО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ, ЯКІ ПРОХОДИЛИ РІЗНІ ПІДГОТОВЧІ МЕТОДИКИ
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНІ УЯВЛЕННЯ ПРО ПСИХОЛОГІЧНУ
ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ 5
1.1. Сучасні трактування проблеми підготовки дітей до школи 5
1.2.Компоненти психологічної готовності до школи 8
1.3. Методики підготовки дітей до шкільного навчання 18
1.4. Аналіз методик підготовки дітей до шкільного навчання 25
РОЗДІЛ ІІ. ПОРІВНЯННЯ СТУПЕНЮ ГОТОВНОСТІ
ДО ШКІЛЬНОГО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ, ЯКІ ПРОХОДИЛИ
РІЗНІ ПІДГОТОВЧІ МЕТОДИКИ 30
2.1. Опис програми дослідження 30
2.2. Результати дослідження та їх обговорення 32
ВИСНОВКИ 36
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ 39
-
Мовленева готовність дітей до школи
Зміст Вступ 3 I. Проблема підготовки дитини до школи у працях вітчизняних та зарубіжних науковців 5 1.1. Різноманітність поглядів на готовність до шкільного навчання у вітчизняних і закордонних дослідженнях 5 1.2. Умови успішності процесу підготовки до шкільного навчання дітей з незначними відхиленнями мовлення 6 1.3. Оцінка мови, як важливої форми адаптації у колективі 9 II. Підготовка до школи – важливий етап у формуванні здорової особистості 10 2.1. Психологічна готовність дитини до школи 10 2.2. Мовні порушення у дітей передшкільного віку 12 2.3. Надання спеціалізованої логопедичної допомоги дітям з вадами мовлення. Причини появи порушень мовлення 13 III. Методика перевірки мовленнєвої готовності дитини з порушеннями мовлення до школи 17 3.1. Правильність вимови звуків, звуковий аналіз слів 17 3.2. Словниковий запас, сформованість граматичних систем 19 3.3. Володіння зв’язною мовою. Логопедична допомога 21 Висновок 24 Список використаної літератури 25 Додатки 27
-
ЕТАПИ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ
ПЛАН
1. ПІДБЕРІТЬ ТА ОПИШІТЬ МЕТОДИКУ ДОСЛІДЖЕННЯ УВАГИ ДИТИНИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ, ПРОВЕДІТЬ ДІАГНОСТУВАННЯ ТА ЗРОБІТЬ ВИСНОВОК 3
2. ЕТАПИ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ 10
3. ЗАКОНСПЕКТУЙТЕ РОБОТУ: ПРЕДМЕТ, ЗАВДАННЯ І МЕТОДИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ 14
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 17
-
Особливості соціально психологічної готовності першокласників до навчання
Зміст
Вступ……………………………………………………………….3
Розділ І. Теоретичний аналіз проблеми соціально-психологічної готовності першокласників до навчання.
1.1. Соціально-психологічні особливості дітей шестирічного віку………………………………………………..……..6
1.2. Особливості соціально-психологічної готовності першокласників до навчання…………….…………………………..13
Розділ ІІ. Методика та методи дослідження
2.1. Процедура визначення готовності до школи……….….19
2.2. Методики і методи дослідження………...………………29
Розділ ІІІ. Соціально-психологічне дослідження готовності дітей до навчання.
3.1. Проведення тесту А.Керна-І.Ірасека……………………35
3.2. Обробка результатів дослідження по тесту А.Керна-І.Ірасека………………………………………………………………….36
Підсумок…………………………………………………………..40
Список використаних джерел………………………………….43
Додатки
-
Психодіагностика и психокорекція психологічної готовності дитини до школи
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1 5
ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПСИХОЛОГІНОЇ ГОТОВНОСТІ ДІТЕЙ ДО ШКІЛЬНОГО НАВЧАННЯ 5
1.1. Психолого-педагогічна характеристика дітей старшого дошкільного віку 5
1.2. Компоненти психологічної готовності дітей до школи 10
Висновки до 1-го розділу 16
РОЗДІЛ 2 17
ДОСЛІДЖЕННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ГОТОВНОСТІ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ 17
2.1. Методологічні основи застосування тесту Керна-Йєрасека 17
2.2. Збір емпіричної інформації, її аналіз і інтерпретація 19
Висновки до 2-го розділу 25
РОЗДІЛ 3 26
КОРЕКЦІЙНА ПРОГРАМА З ПОКРАЩЕННЯ ТОНКОЇ МОТОРИКИ РУКИ ДОШКІЛЬНИКА 26
3.1. Зміст програми корекції тонкої моторики руки 26
3.2. Проведення психокорекційних занять з розвитку тонкої моторики руки 30
Висновки до 3-го розділу 34
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 35
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 37
Додатки 40
ВСТУП
Актуальність дослідження. На сьогодні важливість питання формування психологічної готовності дітей до школи пов’язана із завданнями розбудови сучасної української держави, проблемами виховання в закладах освіти гідних членів суспільства. У зв’язку з цим актуалізується питання щодо наступності дошкільного та шкільного навчання. У Законі „Про дошкільну освіту” йдеться про обов’язковість підготовки кожної дитини до систематичного навчання у школі. Така підготовка має на меті не тільки вироблення певних знань, вмінь і навичок дітей, а, більшою мірою, вона спрямована на загальний психічний розвиток особистості. Отже, перед дошкільною ланкою освіти постають завдання формування психологічної готовності дітей до навчання: розвитку їх пам’яті, мислення, мовлення, тобто розвитку загальних розумових здібностей, сформованість яких сприяє успішному засвоєнню шкільних предметів.
Питання психологічної готовності дітей до школи були фундаментально розроблені ще у ХХ столітті представниками радянської психологічної школи: Ш.О. Амонашвілі, Л.І. Божович, Л.А. Венгером, Л.С. Виготським, П.Я. Гальперіним, Д.Б. Ельконіним, О.В. Запорожцем, С.М. Карповою, О.М. Леонтьєвим, С.Д. Максименком, О.Р. Лурія та ін.
Різні аспекти психологічної готовності до школи активно досліджуються сучасними українськими вченими (А.М. Богуш, Н.С. Варенцова, М.С. Вашуленко, Н.Я. Дзюбишина, Н.В. Дурова, Л.Є. Журова, Н.І. Зеленко, К.Л. Крутій, В.К. Лихолетенко, Н.П. Орланова, Н.С. Невська, Н.Ф. Скрипченко, Н.С. Старшинська, О.Ю. Прищепа, О.Н. Хорошковська, Л.В. Шелестова та ін.).
Важливою складовою психологічної готовності дошкільників до навчання в школі є розвиток форм писемного мовлення – читання і письма, від рівнів сформованості яких залежить загальний розумовий розвиток зростаючої особистості. В дослідженнях М.Д. Барето, І.І. Будніцької, Т.Н. Головіної, П. Лайта, К. Маховер, В.С. Мухіної, П.Т. Хоментаускауса показано, що особливості графічних зображень в певній мірі корелюють з рівнем розумового розвитку дітей. Практично усі психологи, що досліджують віковий розвиток дитини, сходяться на тому, що розвинена здатність до малювання свідчить і про інтелектуальну розвиненість дитини.
Метою даного дослідження ставиться прослідкувати залежність психологічної готовності дитини до школи від її здатності відтворювати знаки на письмі, а також можливість психологічної корекції та покращення тонкої моторики руки.
Об’єкт дослідження – формування психологічної готовності дошкільників до шкільного навчання.
Предмет дослідження – психологічна готовність до оволодіння писемним мовленням дітьми дошкільного віку та її корекція.
На виконання мети дослідження спрямовані наступні завдання:
1. Проаналізувати та узагальнити різні теоретичні підходи щодо психологічної готовності дитини до школи та визначення компонентів такої готовності.
2. Виявити за допомогою психодіагностичного інструментарію залежність психологічної готовності до школи від здатності дитини відтворювати знаки на письмі, мати розвинену тонку моторику руки.
3. Розробити та практично застосувати психокорекційну програму щодо покращення рухів тонкої моторики руки.
У вирішенні поставлених завдань застосовувалися такі методи дослідження: 1) узагальнення, теоретичний аналіз наукової літератури з даної проблеми; спостереження, бесіда; 2) емпіричні методи збору психодіагностичної інформації (тест Керна-Йєрасека); 3) для проведення психокорекційної роботи – ігротерапія, малювання, психотерапевтична бесіда.
Робота структурно складається із вступу, трьох розділів, висновків до кожного розділу, загальних висновків, списку використаної літератури, додатків.
-
Формування готовності майбутнього соціального педагога
ВСТУП 2
РОЗДІЛ 1. ГОТОВНІСТЬ ДО ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА 3
1.1. Поняття готовності та професійної готовності 3
1.2. Види та структура готовності та професійної готовності 5
РОЗДІЛ 2. КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА 9
2.1. Особистісно-діяльнісний підхід до формування готовності майбутнього соціального педагога 9
2.2. Компетентісний підхід до формування готовності майбутнього соціального педагога 9
ВИСНОВКИ 10
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ 10
-
Психологія готовності дітей до школи
Вступ 3
1. Психологічно – мотиваційна готовність дитини до школи 4
2. Емоційно-вольова готовність до школи 7
Висновки 11
Список використаної літератури 12
-
Народження дитини як показник соціальної зрілості подружжя
1. Загальні аспекти розвитку сім’ї 3
2. Проблема психологічної готовності сім’ї до народження дитини 6
Список використаної літератури 10
Cгенерировано за 0.137076 секунд
|
Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.
Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.
Від партнерів
загрузка...
|
|
|