|
-
Психологічна готовність дітей до школи
Вступ
Розділ І. Завдання підготовки дітей до навчання в світлі сучасної школи
Розділ ІІ. Зміст психологічної готовності дітей до шкільного навчання
2.1. Проблема підготовки дітей до школи в психолого-педагогічних дослідженнях
2.2. Види психологічної готовності дітей до школи
а) мотиваційна
б) інтелектуальна
в) емоційна
г) вольова
2.3. Єдність дошкільного закладу у сім’ї у підготовці дитини до школи
Розділ ІІІ. Діагностика функціональної та вольової готовності дітей до школи
Висновки
Список використаної літератури
-
Особливості соціально психологічної готовності першокласників до навчання
Зміст
Вступ……………………………………………………………….3
Розділ І. Теоретичний аналіз проблеми соціально-психологічної готовності першокласників до навчання.
1.1. Соціально-психологічні особливості дітей шестирічного віку………………………………………………..……..6
1.2. Особливості соціально-психологічної готовності першокласників до навчання…………….…………………………..13
Розділ ІІ. Методика та методи дослідження
2.1. Процедура визначення готовності до школи……….….19
2.2. Методики і методи дослідження………...………………29
Розділ ІІІ. Соціально-психологічне дослідження готовності дітей до навчання.
3.1. Проведення тесту А.Керна-І.Ірасека……………………35
3.2. Обробка результатів дослідження по тесту А.Керна-І.Ірасека………………………………………………………………….36
Підсумок…………………………………………………………..40
Список використаних джерел………………………………….43
Додатки
-
Теоретичні основи соціальної роботи з дітьми інвалідами шкільного віку в загальноосвітніх закладах в Україні
Вступ 2
Розділ 1. Розвиток дітей шкільного віку з особливими потребами 3
Розділ 2. Форми влаштування дітей шкільного віку в освітніх закладах 8
Розділ 3. Переваги і недоліки навчання дітей інвалідів в загальноосвітніх школах 16
Висновки 26
Список використаних джерел 31
-
МЕТОДИ Й АНАЛІЗ ДІАГНОСТИКИ МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ОСОБЛИВОСТІ МИСЛЕННЯ ЯК ПСИХОЛОГІЧНОЇ КАТЕГОРІЇ 5
1.1. Види й процес мислення. Теорії мислення 5
1.2. Інтелект і мислення в сучасній психології 9
РОЗДІЛ 2. ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МИСЛЕННЯ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ 15
2.1. Формування образного мислення, творчої уяви, розвитку інтелекту та логічного мислення молодшого школяра 15
2.2. Виховання творчого мислення дітей молодшого шкільного віку 17
РОЗДІЛ 3. МЕТОДИ Й АНАЛІЗ ДІАГНОСТИКИ МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ 23
3.1. Методики для оцінки образно-логічного мислення молодших школярів 23
3.2. Методики для оцінки розвитку наочно-дійового мислення дітей молодшого шкільного віку 28
3.3. Аналіз результатів оцінювання розвитку мислення молодших школярів 33
ВИСНОВКИ 40
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 43
ДОДАТКИ 45
-
ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МИСЛЕННЯ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ОСОБЛИВОСТІ МИСЛЕННЯ ЯК ПСИХОЛОГІЧНОЇ КАТЕГОРІЇ 6
1.1. Види й процес мислення. Теорії мислення 6
1.2. Особливості розумових процесів 13
1.3. Інтелект і мислення в сучасній психології 16
РОЗДІЛ 2. ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МИСЛЕННЯ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ 25
2.1. Основні аспекти шкільної зрілості 25
2.2. Формування образного мислення, творчої уяви, розвитку інтелекту та логічного мислення молодшого школяра 32
2.3. Виховання творчого мислення дітей молодшого шкільного віку 34
РОЗДІЛ 3. МЕТОДИ Й АНАЛІЗ ДІАГНОСТИКИ МИСЛЕННЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ 40
3.1. Методики для оцінки образно-логічного мислення молодших школярів 40
3.2. Методики для оцінки розвитку наочно-дійового мислення дітей молодшого шкільного віку 45
3.3. Аналіз результатів оцінювання розвитку мислення молодших школярів 50
ВИСНОВКИ 57
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 60
ДОДАТКИ 62
-
Мовленева готовність дітей до школи
Зміст Вступ 3 I. Проблема підготовки дитини до школи у працях вітчизняних та зарубіжних науковців 5 1.1. Різноманітність поглядів на готовність до шкільного навчання у вітчизняних і закордонних дослідженнях 5 1.2. Умови успішності процесу підготовки до шкільного навчання дітей з незначними відхиленнями мовлення 6 1.3. Оцінка мови, як важливої форми адаптації у колективі 9 II. Підготовка до школи – важливий етап у формуванні здорової особистості 10 2.1. Психологічна готовність дитини до школи 10 2.2. Мовні порушення у дітей передшкільного віку 12 2.3. Надання спеціалізованої логопедичної допомоги дітям з вадами мовлення. Причини появи порушень мовлення 13 III. Методика перевірки мовленнєвої готовності дитини з порушеннями мовлення до школи 17 3.1. Правильність вимови звуків, звуковий аналіз слів 17 3.2. Словниковий запас, сформованість граматичних систем 19 3.3. Володіння зв’язною мовою. Логопедична допомога 21 Висновок 24 Список використаної літератури 25 Додатки 27
-
БІОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗМУ ДИТИНИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО В
ПЛАН
ВСТУП 3
РОЗДІЛ І. БІОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗМУ ДИТИНИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ 5
РОЗДІЛ ІІ. СПРЯМУВАНІСТЬ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ РУХОВИХ ЯКОСТЕЙ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ 12
2.1. ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ 12
2.2.РУХОВІ УМІННЯ І НАВИЧКИ 14
2.3. МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ РУХОВИХ ДІЙ 17
РОЗДІЛ ІІІ. СТРУКТУРА ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ РУХОВИХ ДІЙ 20
3.1. ЕТАПИ НАВЧАННЯ ТА ЇХ ОСОБЛИВОСТІ 20
3.1.1. ЕТАП РОЗУЧУВАННЯ РУХОВОЇ ДІЇ 20
3.1.2. ЕТАП ЗАСВОЄННЯ РУХОВОЇ ДІЇ 25
3.1.3. ЕТАП ЗАКРІПЛЕННЯ РУХОВОЇ ДІЇ 26
3.2. ЗАСОБИ І МЕТОДИ РОЗВИТКУ РУХОВИХ ЯКОСТЕЙ ДІТЕЙ 28
3.2.1. ВИКОРИСТАННЯ РІЗНИХ МЕТОДІВ ДЛЯ РОЗВИТКУ РУХОВИХ ЯКОСТЕЙ ДІТЕЙ 28
3.2.2.МЕТОДИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ РУХОВИХ ДІЙ 30
3.2.3. ЗАСОБИ НАВЧАННЯ РУХОВИХ ДІЙ 34
ВИСНОВКИ 36
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ 37
-
БІОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗМУ ДИТИНИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО В
ПЛАН
ВСТУП 3
РОЗДІЛ І. БІОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗМУ ДИТИНИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ 5
РОЗДІЛ ІІ. СПРЯМУВАНІСТЬ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ РУХОВИХ ЯКОСТЕЙ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ 12
2.1. ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ 12
2.2.РУХОВІ УМІННЯ І НАВИЧКИ 14
2.3. МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ РУХОВИХ ДІЙ 17
РОЗДІЛ ІІІ. СТРУКТУРА ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ РУХОВИХ ДІЙ 20
3.1. ЕТАПИ НАВЧАННЯ ТА ЇХ ОСОБЛИВОСТІ 20
3.1.1. ЕТАП РОЗУЧУВАННЯ РУХОВОЇ ДІЇ 20
3.1.2. ЕТАП ЗАСВОЄННЯ РУХОВОЇ ДІЇ 25
3.1.3. ЕТАП ЗАКРІПЛЕННЯ РУХОВОЇ ДІЇ 26
3.2. ЗАСОБИ І МЕТОДИ РОЗВИТКУ РУХОВИХ ЯКОСТЕЙ ДІТЕЙ 28
3.2.1. ВИКОРИСТАННЯ РІЗНИХ МЕТОДІВ ДЛЯ РОЗВИТКУ РУХОВИХ ЯКОСТЕЙ ДІТЕЙ 28
3.2.2.МЕТОДИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ РУХОВИХ ДІЙ 30
3.2.3. ЗАСОБИ НАВЧАННЯ РУХОВИХ ДІЙ 34
ВИСНОВКИ 36
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ 37
-
Дитяча патопсихологія
1. Особливості патопсихологічного дослідження дітей шкільного віку 3
2. Схема нейропсихологічного дослідження дітей дошкільного і шкільного віку 4
3. Розлади самосприйняття 7
4. Типи акцентуацій характеру за Лічко: підібрати методики що до кожного типу акцентуацій для підбору професії 10
Список використаної літератури 18
Додаток 19
-
Звіт з психокорекційної практики
ВСТУП 3
Розділ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПСИХОКОРЕКЦІЇ ГОТОВНОСТІ ДО НАВЧАННЯ У ШКОЛІ З ДІТЬМИ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ 5
Розділ ІІ. ПРОГРАМА ПСИХОКОРЕКЦІЇ 8
Розділ ІІІ. ПРАКТИЧНЕ ВИКОНАННЯ ЗАХОДІВ ПСИХОКОРЕКЦІЙНОЇ ПРОГРАМИ І ПІСЛЯКОРЕКЦІЙНОЇ ПСИХОДІАГНОСТИКИ 15
3.1. Докорекційно-психодіагностичний етап .. 15
3.2. Настановний етап 16
3.3. Психокорекційний етап 17
3.4. Завершальний (оцінювальний) етап 19
ВИСНОВКИ 21
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 22
ДОДАТКИ 25
Додаток 1. Розклад психокорекційних занять з дошкільниками 25
Додаток 2. Зміст розвиваючих ігор для проведення в групі 28
Додаток 3. Докорекційна психодіагностична картка 31
Додаток 4 . Стимульний матеріал та критерії методики „Графічний диктант” 34
Додаток 5. Звітній матеріал виконання „Графічного диктанту” 37
Додаток 6. Протоколи психодіагностичного обстеження дошкільників 47
Додаток 7. План проведення психокорекційного заняття 49
ВСТУП
На сьогодні в Україні важливість питання формування готовності дітей до школи пов’язана із завданнями розбудови сучасної української держави, проблемами виховання в закладах освіти гідних членів суспільства. У зв’язку з цим актуалізується питання щодо наступності дошкільного та шкільного навчання. У Законі „Про дошкільну освіту” йдеться про обов’язковість підготовки кожної дитини до систематичного навчання у школі. Така підготовка має на меті не тільки вироблення певних знань, вмінь і навичок дітей, а, більшою мірою, вона спрямована на загальний психічний розвиток особистості.
Отже, перед дошкільною ланкою освіти постають завдання формування психологічної готовності дітей до навчання: розвитку їх пам’яті, мислення, мовлення, тобто розвитку загальних розумових здібностей, сформованість яких сприяє успішному засвоєнню шкільних предметів. Тому до практичного виконання мною був прийнятий варіант №1 з переліку Методичних вказівок до проведення практики: "Психокорекція готовності до навчання у школі та корекція психічного розвитку дітей дошкільного віку".
Метою моєї навчальної практики стало отримання практичних умінь та навичок проведення психокорекційної роботи з старшими дошкільниками щодо їх готовності до шкільного навчання.
При цьому завданнями, що були спрямовані на реалізацію мети навчальної практики, були:
1. Ознайомлення з особливостями психокорекційної роботи із надання психологічної допомоги в даному дитячому садку.
2. Поглиблення, закріплення та використання в роботі психологічних, психолого-педагогічних та методичних знань, пов’язаних з особливостями та засобами практичної діяльності з психокорекції готовності до школи.
3. Формування та вдосконалення професійно-психологічних умінь та навичок психокорекційної роботи з дітьми старшого дошкільного віку щодо їх готовності до школи.
Психокорекційна навчальна практика проходила в період з 10 грудня 2009 року по 1 лютого 2010 року у дошкільному навчальному закладі м. Києва.
Cгенерировано за 0.118556 секунд
|
Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.
Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.
|
|