Меню

Реклама

TOP реферати

Від партнерів

Цікаве

Тема: «Особливості підліткового віку 13-16 років» (ID:32986)

| Размер: 32 кб. | Объем: 24 стр. | Стоимость: бесплатно | Добавлена: 28.03.2010 | Код продавца: 0 |
Содержание Вступ 2
1. Загальна характеристика підліткового віку. 3
2. Особливості когнітивної та мотиваційної сфери підлітка. 8
3. Особливості поведінки і спілкування підлітків. 14
Висновки 22
Література 23



Вступ
Людина проходить у своєму житті декілька основних стадій розвитку: дитинство, юність, зрілість, старість. І кожен етап є цінним для неї, має свої яскраво означені властивості та риси, за якими його неможливо сплутати з будь-яким іншим. Однак за класифікацією психологів, котрі кожну стадію підрозділяють ще на декілька підетапів, можна визначити й інші вікові проміжки часу розвитку індивіда. Таким є період отроцтва – етап життя дитини, коли вона поступово починає набувати ознак дорослої людини, як в фізичному, так і в психічному становленні.
За великим рахунком, підліток – це велика дитина, однак така, визначення рис і властивостей якої гідне спеціального розгляду і аналізу. В цей час відбуваються важливі зміни, що стосуються зовнішнього вигляду і внутрішнього світу індивіда. Їх вивчення особливо необхідно для педагогічної психології та педагогіки – наукам, які прагнуть формувати найбільш ефективні методики навчання і виховання підростаючої молоді, підготовки її до дорослого життя. Знання психологічних рис особистості підлітка, його когнітивних можливостей, емоційних та вольових особливостей, потрібні педагогами для продуктивної співпраці з дитиною цього віку.
Висновки
Весь попередній досвід розвитку дитини призводить до того, що накопичений теоретичний і емпіричний матеріал пізнання світу підносить її на якісно новий рівень – отроцтво, коли корінним чином змінюються погляди та ціннісні орієнтації. Велике значення при цьому відіграє психофізіологічний розвиток індивіда – зростання об’єму і маси тіла, початок функціонування органів та залоз внутрішньої секреції, що відповідають за статеве дозрівання. Під дією гормонів підліток відчуває нові почуття, він відкриває для себе нові, невідомі раніш, сторінки та аспекти свого життя, починає замислюватися над майбутнім.
Значні зміни відбуваються в засобах пізнання та перетворення світу, інформації про нього. Вдосконалюються когнітивні процеси, які становляться більш продуктивними, більш творчими, тобто такими, котрі в значній степені залежать від особистості підлітка. Він по-новому дивиться на себе як на суб’єкта, що є часткою соціального світу, особистість, що має засоби для пізнання себе і світу. В цілому відбувається покращення когнітивних процесів: збільшується пам’ять, увага, а мислення становиться більш абстрактно-логічним. Дитина активно опановує нові словесні форми і конструкції, вдосконалює свої вербальні можливості.
Значно помітною становиться переміна поведінка підлітка та його ставлення до оточуючих людей. Батьки і педагоги, які ще зовсім недавно були для нього беззастережним авторитетом, відходять на другий план, а відношення з однокласниками набувають приоритетного значення. Відбувається і зміна до осіб протилежної статі, відношення з якими починають вступати в стадію формування прихильності та зацікавленості один одним. Невідповідність внутрішніх, духовних цінностей, прагнень, бажань індивіда і можливостей їх реалізації в соціальному оточенні призводить до виникнення підліткового внутрішньоособистісного конфлікту, зростанню незадоволеності собою, виникненню комплексів неповноцінності.

Литература Література
1. Булах І. С. Психологія особистісного зростання підлітка. – К., НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2003. – 340с.
2. Выготский Л.С. Вопросы детской психологии. – СПб., СОЮЗ, 1997. – 224с.
3. Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. – К., Либідь, 1997. – 376с.
4. Дметерко Н. В. Дитяча психологія: Навч.-метод. посібник. – Слов'янськ, ПП Канцлер, 2005. – 196с.
5. Заброцький М.М. Педагогічна психологія: Курс лекцій. – К., МАУП, 2000. – 100с.
6. Карпенко І.М., Сергєєва В.Є., Воскресенська О.В. Світ підлітка: Метод. посібник. – Луганськ, ЛОД, 2002. – 196с.
7. Мухина В. С. Возрастная психология: феноменология развития, детство, отрочество. – М., Академия, 1999. – 456 с.
8. Немов Р.С. Психология: в 3-х книгах. – М., Владос, 2002. – Кн.2: Психология образования. – 608с.
9. Обухова Л. Ф. Детская (возрастная) психология. – М., Российское педагогическое агентство. 1996. – 374 с.
10. Прохоров А., Генин Г. Особенности психологических состояний младших школьников/ Вопросы психологии. – 1998. – № 4 – С. 42-53.
11. Скрипченко О. В., Долинська Л. В., Огороднійчук З. В., Булах І. С., Зелінська Т.М. Вікова та педагогічна психологія: Навч. посібник. – К., Просвіта, 2004. – 413с.
12. Шапар В.Б. Психологічний тлумачний словник. – Харків, Прапор, 2004. – 640с.
13. Щотка О.П. Психологія підлітка: Навч.-метод. посібник. – Ніжин, Видавництво НДПУ ім. М.Гоголя, 2004. – 248с.




Просмотр
ПросмотрПросмотреть с сайта...
Скачивание
СкачатьСкачать работу в архиве..
Рекомендуємо також переглянути наступні реферати та курсові роботи:
  • Особливості соціальної роботи з клієнтами підліткового віку в період емоційної кризи
  • Самооцінка підлітків.
  • Психологічні причини виникнення та прояву агресивності в підлітковому та юнацькому віці
  • Вікова психологія
  • Розвиток самосвідомості у підлітків
  • ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ
  • Психологічні особливості підліткового віку
  • Агресивна поведінка дітей підліткового віку та її подолання
  • Становлення особистості індивіда
  • Патопсихологія
  • Діагностика емоційно-особистісної сфери дитини
Cгенерировано за 0.079369 секунд

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.

Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Замовити реферат

Оновлення

Реклама

Від партнерів