-
Особливості спілкування дітей раннього віку з дорослими
ВСТУП 2 І. ПОНЯТТЯ „СПІЛКУВАННЯ” 4 І.1. Мовний фактор спілкування 6 І.2. Етапи розвитку мовного спілкування 8 ІІ. КОМУНІКАТИВНИЙ ФАКТОР СПІЛКУВАННЯ 12 ІІ.1. Контакти дитини з дорослим (в ході спільних дій та розмови) 12 ІІ.2. Потреба в спілкуванні дітей раннього віку та індивідуальна взаємодія дитини і дорослого 17 ІІІ. РОЛЬ І ВПЛИВ СПІЛКУВАННЯ В РОДИНІ НА ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ 23 ВИСНОВКИ 31 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 32
-
Друга стадія розвитку дитини першого року життя
Зміст
Вступ 3
Розділ 1. Психічний розвиток дітей в перший рік життя 5
1.1. Пренатальна стадія розвитку дитини та її фази 5
1.2. Стадія немовляти, фаза новонародженості 6
1.3. Чутливість аналізаторів дітей першого року життя 10
1.4. Поява зорового і слухового зосередження 13
Розділ 2. Друга стадія розвитку дитини першого року життя 17
2.1. Друга фаза розвитку немовляти 17
2.2. Перші форми спілкування дитини з дорослим 18
2.3. Сенсорний розвиток дитини на першому році життя 24
2.4. Розвиток моторики та локомоції дитини 26
2.5. Розвиток емоцій у дітей першого року життя 30
Розділ 3. Експериментальне дослідження ролі іграшки в психічному розвитку дитини першого року життя 34
3.1. Іграшка як необхідний компонент пожвавлення дітей першого року життя 34
3.2. Внесок батьків у комплекс пожвавлення немовляти (дослідження родини) 36
Висновки 41
Список використаної літератури 43
-
Психологія розвитку немовлят
Зміст
Вступ 3
Розділ 1. Психічний розвиток людини 4
1.1. Рушійні сили розвитку психіки 4
1.2. Навчання, виховання і розвиток психіки 9
1.3. Вікова періодизація психічного розвитку 12
Розділ 2. Психологія розвитку немовлят 15
2.1. Особливості психічного розвитку немовляти 15
2.2. Соціальна ситуація та особливості розвитку немовляти 17
Розділ 3. Значення невербального спілкування з новонародженим для комплексу пожвавлення і психічного розвитку дитини 21
3.1. Історія вивчення питання 21
3.2. Внесок дитини в спілкування 23
3.3. Внесок батьків у комплекс пожвавлення немовляти 27
3.4. Порушення спілкування в ранньому віці і їхній терапії 31
Висновки 35
Список використаної літератури 37
-
Діяльність і пізнавальний розвиток дітей дошкільного віку
ВСТУП 3
РОЗДІЛ І. ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ І РОЗВИТОК ДИТИНИ 5
1.1. Пізнавальний розвиток дитини 5
1.2. Психологічні основи розвитку пізнавальних здібностей дитини дошкільного віку 11
РОЗДІЛ ІІ. ОСОБЛИВОСТІ ГРИ ЯК ЗАСОБУ ВСЕБІЧНОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ 18
2.1. Розвиток пізнавальної діяльності у грі 18
2.2. Пізнавальний розвиток старшого дошкільника 20
РОЗДІЛ ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДИТИНИ – ДОШКІЛЬНИКА 26
3.1. Описання діагностичних методик 26
3.2. Організація та хід досліджень 32
3.3. Результати досліджень 43
ВИСНОВКИ 52
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 54
ДОДАТКИ 58
Класифіація ігор
Діагностика рівня невербальної креативності (Субтест “Завершення картинок” (стислий варіант тесту К. Торренса))
-
Сімейне виховання у сучасному житті
ЗМІСТ
Вступ 3
Розділ 1. Сімейне виховання – основа сучасного виховання 4
1.1. Загальні умови сімейного виховання 4
1.2. Розумовий розвиток дитини 9
1.3. Моральний розвиток дитини 14
Розділ 2. Особливості сімейного виховання 20
2.1. Всебічне виховання дитини 20
2.2. Батьківський авторитет 25
2.3. Роль гри у сімейному вихованні 35
2.4. Виховання в праці 45
Висновки 49
Список використаної літератури 50
-
Особливості спілкування дітей раннього віку з дорослими
ВСТУП 1 І. ПОНЯТТЯ „СПІЛКУВАННЯ” 3 І.1. Мовний фактор спілкування 5 І.2. Етапи розвитку мовного спілкування 7 ІІ. КОМУНІКАТИВНИЙ ФАКТОР СПІЛКУВАННЯ 11 ІІ.1. Контакти дошкільника з дорослим (в ході спільних дій та розмови) 11 ІІ.2. Потреба в спілкуванні дітей дошкільного віку та індивідуальна взаємодія дитини і дорослого 16 ІІІ. РОЛЬ І ВПЛИВ СПІЛКУВАННЯ В РОДИНІ НА ПСИХІЧНИЙ РОЗВИТОК ДОШКІЛЬНИКА 22 ВИСНОВКИ 30 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 31 ДОДАТОК 1 32 ДОДАТОК 2 35
-
Вплив сімейних традицій і установок на розвиток соціалізації дитини
ВСТУП 3
Розділ 1. Сім'я як персональне мікросередовище розвитку дитини 6
1.1. Сім'я як задоволення потреб дитини 6
1.2. Вплив сімейних відносин на соціалізацію дитини 10
Розділ 2. Специфіка сімейного впливу на розвиток соціалізації дитини 15
2.1. Психолого-педагогічні завдання сім'ї і виховні функції батьків. 15
2.2. Специфіка сімейного виховання: позитивний і негативний вплив сім'ї. 18
Розділ 3. Дослідження батьківського відношення до виховання дітей 26
ВИСНОВКИ 29
Список використаної літератури 31
ДОДАТКИ 33
-
Фактори соціального оточення і розвиток креативності в дошкільному віці
ВСТУП 3 Розділ 1. Особливості формування креативності у дитячому віці 5 1.1. Відносини між батьками і розвиток дитини 5 1.2. Розвиток особистості дитини в дошкільному віці 7 1.3. Розвиток творчих здібностей в онтогенезі 10 Розділ 2. Вплив взаємовідносин у сім’ї на розвиток креативності дітей дошкільного віку 17 2.1. Методики вивчення і розвитку творчого поводження дітей 17 2.2. Результати дослідження 19 2.3. Методика роботи по розвитку креативності дітей дошкільного віку 22 ВИСНОВКИ 29 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 31
-
Конфліктні подружні взаємини та їх вплив на харктер і особливості дитини
Вступ 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВПЛИВУ СІМ’Ї НА ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ 5
1.1. Сім’я як об’єкт і суб’єкт в соціальній психології та педагогіці 5
1.2. Функції, які виконує сім’я 8
1.3. Особливості сім’ї як об’єкта виховання дитини 11
РОЗДІЛ 2. ВІДНОСИНИ МІЖ ПОДРУЖЖЯМ І ОСОБИСТІСНИЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ 15
2.1. Зв’язок між наявністю конфліктів між подружжям і розвитком дитини 15
2.2. Методи дослідження сімейного укладу та морально-психологічного клімату в сім’ї 18
ВИСНОВКИ 26
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 28
ДОДАТКИ 31
Доповідь 3 стор.
-
Стиль сімейного виховання і взаємини дитини з однолітками
ВСТУП 3
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ РОЛІ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ НА ВЗАЄМИНИ ДИТИНИ З ОДНОЛІТКАМИ 5
1.1. Роль сім'ї у становленні особистості дитини 5
1.2. Психологічні особливості соціалізації дитини в сім’ї 7
1.3. Стиль сімейного виховання та його вплив на розвиток особистості дитини 10
РОЗДІЛ ІІ 17
ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ВПЛИВУ СТИЛЮ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ НА СТОСУНКИ З ОДНОЛІТКАМИ 17
2.1. Планування та організація дослідження 17
2.2. Психодіагностичні методики дослідження 20
2.3. Результати дослідження та їх інтерпретація 24
ВИСНОВОК 31
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 33
ДОДАТКИ 36-40
-
Батько і мати як перші вихователі
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ ВИХОВАННЯ ДИТИНИ В СІМ’Ї 5
1.1. Основи сімейного виховання. Виховний потенціал 5
родини 5
1.2. Роль матері і батька у вихованні дитини 11
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ АСПЕКТІВ ВИХОВАННЯ ДИТИНИ МАТІР’Ю І БАТЬКОМ 19
2.1. Врахування потреб дитини як основа усвідомленого батьківства 19
2.2. Виховання дітей у різних за структурою родинах 31
2.2.1. Особливості виховання єдиної дитини в родині 31
2.2.2. Специфіка виховання в багатодітній родині 33
2.2.3. Виховання дитини в неповній родині 34
ВИСНОВОК 36
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 38