|
Скачивание полной версии работы:
Щоб створити щось красиве треба мати красу у душі
Отправьте SMS со своего мобильного телефона на короткий номер 7190 с текстом сообщения 7520
В ответном СМС вы автоматически получите логин и пароль*.
Для скачивания материала введите логин и пароль полученные в СМС:
*Услуга доступна для абонетов всех национальных GSM операторов Украины.
Тариф - 10 грн. Відповідно до вимог чинного законодавства України наведено повну вартість послуги у гривнях з урахуванням ПДВ. Додатково утримується збір до Пенсійного фонду у розмірі 7,5% від вартості послуги без урахування ПДВ.
Полученные логин и пароль деактивируются после успешного использования более 2 раз.
-
Співвідношення понять „дух”, „душа”, „тіло” у психології релігії
Вступ 2 Розділ І 5 УЯВЛЕННЯ ПРО ДУШУ ТА ЇЇ ПРИРОДУ У ВЧЕННЯХ АНТИЧНОСТІ 5 1.1. Поняття про душу давньогрецьких матеріалістів. 5 1.2. Сутність уявлень Платона і Арістотеля про душу і дух. 9 Висновки до 1-го розділу 14 Розділ ІІ 16 ПРОТИСТОЯННЯ ПОГЛЯДІВ ВІДНОСНО ПОНЯТЬ „ДУША”, „ДУХ” В ПЕРІОД СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ ТА НОВОГО ЧАСУ 16 2.1. Християнство про співвідношення тіла й душі людини. 16 1.2. Раціональні пояснення душі і духовності. 21 Висновки до 2-го розділу 28 РОЗДІЛ ІІІ 29 РОЗУМІННЯ ДУШІ І ДУХУ В СУЧАСНИХ НАУКОВИХ КОНЦЕПЦІЯХ 29 1.1. Екзистенціалістські і фрейдистські поняття душі. 29 3.2. Сучасні погляди психологічної науки на духовну сферу людини. 32 Висновки до 3-го розділу. 37 Висновки 39 Література 41
-
Українська пісня – злет душі людської
Вступ I. Біля джерел народної пісенності ІІ. Календарно-обрядова пісня є найстаровиннішою верстою української пісенності а) “Щедрий вечір, добрий вечір” (колядки, щедрівки) б) “Благослови, мати, весну закликати” (веснянки, гагілки) в) “Ой на Івана, на Купала” ІІІ. Родинно-обрядові пісні а) “Друженьки, співайте, косу розплітайте” (весільні) б) “Нічого кращого немає, як тая мати молодая з своїм дітяточком малим...” (колискові пісні) в) Голосіння IV. Історичні пісні та думи а) Історичні пісні б) Думи V. Соціально-побутові пісні а) “Боронив я свою Україну” (козацькі, рекрутські та солдатські пісні) б) Чумацькі пісні VI. Родинно-побутові пісні а) “Цілуй, цілуй, цілуй її, - знов молодість не буде!” (пісні про кохання) б) “Заспіваємо пісню веселеньку” (жартівліві та сатирічні пісні) VII. Пісні релігійні VIII. Українська пісня в еміграції ї а) Українська пісня на Кубані б) Пісенна культура українців Канади IХ. Висновок
-
У мене в грудях дві душі живуть
У мене в грудях дві душі живуть (твір за трагедією Фауст)
-
Блукання людської душі від пізнання гріхів до очищення і набуття віри в добро
Блукання людської душі від пізнання гріхів до очищення і набуття віри в добро (за твором Данте Божественна комедія)
-
Милосердя – це помилка людської душі чи обов’язок кожного?
Милосердя – це помилка людської душі чи обов’язок кожного?
-
Чистота душі, остереження гріха-Божий і людський заповіти М.Гоголь
Чистота душі, остереження гріха-Божий і людський заповіти М.Гоголь
-
Свята мати-джерело добра, яке змінює світ
Тема: Свята мати-джерело добра, яке змінює світ Предмет: Українська література Вид: Твір
-
роздум на суспільну тему в публіцистичному стилі на тему "Природа - мати. Будь же сином"
Твір - роздум на суспільну тему в публіцистичному стилі на тему "Природа - мати. Будь же сином" Предмет: українська мова Вид: публіцистичний стиль
-
"Краса душі, краса любові-найвища на землі краса"(краса почуттів в інтимній ліриці українських поетів кінця 19-20 століття)
"Краса душі, краса любові-найвища на землі краса"(краса почуттів в інтимній ліриці українських поетів кінця 19-20 століття)
-
Твір - роздум на суспільну тему в публіцистичному стилі на тему "Природа - мати. Будь же сином"
Тема: Твір - роздум на суспільну тему в публіцистичному стилі на тему "Природа - мати. Будь же сином" Предмет: українська мова Вид: публіцистичний стиль
-
Як створити багатотомний архів
Як створити багатотомний архів
-
Інформаційні системи та технології
1. Типи інформаційних структур 2 2. Як створити базу даних у режимі "Таблиця" у середовищі Access 3 3. Пошук у таблицях даних, що повторюються, у середовищі Access 6 4. Які види автоформ можна використовувати в Access 8 5. Які можливості розширеного фільтра у середовищі Access, як його встановити? 9 6. Як створити запит на вибірку за базою даних у середовищі Access 10 7. Як створити звіт за допомогою майстра звітів у Access? 12 8. Які можливості контролю за наявністю помилок у журналі операцій має програма "1С: Бухгалтерія 7.7"? 13 9. Як здійснити перевірку коректності проводок у програмі "1С:Бухгалтерія7.7"? 13 10. Як сформувати потрібний стандартний звіт у програмі "1С:Бухгалтерія7.7"? 14 11. Які можливості встановлення програми " 1 C: Бухгалтерія 7.7 "? 16 12. Які особливості мережної версії програми "1С:Бухгалтерія7.7"? 17 13. Як використовувати одну програму дня ведення обліку кількох підприємств у програмі "1С: Бухгалтерія 7.7"? 17 14. Які типи довідників використовуються у типовій конфігурації програми "1С:Бухгалтерія 7.7"? 18 15. Як обновити звіти при зміні проводок у журналі операцій програми "1С:Бухгалтерія7.7"? 18
-
мати – джерело добра яке зміцнює світ
мати – джерело добра яке зміцнює світ
-
Батька й неньку поважати - кращу долю мати
Батька й неньку поважати - кращу долю мати
-
Свята мати – джерело добра, яке змінює світ
Свята мати – джерело добра, яке змінює світ
-
Які основні напрямки автоматизації інформаційно-управлінської діяльності?
План 1. Які основні напрямки автоматизації інформаційно-управлінської діяльності? 3 2. Що таке інформаційна система? 3 3. Які використовуються типи інформаційних структур? 4 4. Що таке реляційна база даних? 5 5. Які обмеження накладаються на імена файлів та каталогів у Windows NТ? 5 6. Що таке ярлики програм та які функції вони виконують? 6 7. Які існують способи розташування вікон програм на Робочому столі? 6 8. Як скопіювати файли та каталоги на інший диск за допомогою програми Провідник? 6 9. Як створити каталог чи ярлик в операційній оболонці Windows NТ? 7 10. В яких випадках не можна відновити вилучені файли за допомогою Кошика Робочого столу? 7 11. Як до перемикача розкладок клавіатури додати розкладку ще однієї мови? 8 12. Як у Календарі Microsoft Outlook створити зустріч, що буде повторюватися 15 разів щовівторка та щочетверга? 9 13. Чим, з точки зору Microsoft Outlook, збори відрізняються від зустрічі та які параметри треба визначити для створення зборів? 9 14. За якими типами даних можливе їх сортування в середовищі Excel? 10 15. Які можливості існують у середовищі Excel для пошуку та простежування помилок у формулах? 10 16. Як в середовищі Excel підрахувати кількість даних у списках, що профільтровані за якоюсь умовою? 10 17. Як поміняти місцями поля таблиці в середовищі Access? 11 18. Для чого в середовищі Access деякі поля таблиці індексуються і як це робиться? 11 19. Що означає цілісність даних в середовищі Access і як її забезпечити при встановленні зв’язків між таблицями? 12 20. Як відсортувати результати запиту в середовищі Access? 12 21. Як встановити додаткове поле в звіт у середовищі Access? 12 22. Які використовуються типи комп’ютерних мереж? 13 23. Що таке локальні та мережні ресурси? 14 24. Що таке мережна топологія? 14 25. Яким вимогам повинен відповідати файл-сервер? 15 26. Що таке пошукові сервери? 16 27. Що таке електронна пошта? 16 Література 18
-
Що треба бачити в дитині, щоб поставитись до неї з повагою?
4 сторінки текста Література 1. Азаров Ю. П. Искусство воспитывать. – М., 1985. 2. Бениаминова М. В. Воспитание детей. – М., 1991. 3. Діалоги про виховання. – К., 1995. 4. Макаренко А. С. О воспитании. – М., 1988.
-
Характер зв'язку теоретичних і методологічних основ науки соціології»
Вступ 3 1. МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ЯК ОСНОВА СОЦІОЛОГІЧНОГО НАУКОВОГО ЗНАННЯ 4 2. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ СОЦІОЛОГІЇ ЯК ВТІЛЕННЯ МЕТОДОЛОГІЇ НАУКОВОГО ПОШУКУ 8 3. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ТЕОРЕТИЧНИХ І МЕТОДОЛОГІЧНИХ ЗАСАД В СОЦІОЛОГІЇ 11 Висновки 13 Література 14 Вступ Соціологія як і будь-яка наука має свої теоретичні і методологічні основи. Говорячи про зв’язок між ними, необхідно виявити відношення, в яких знаходяться між собою ці категорії. З одного боку, методологічні і теоретичні засади не є тотожними поняттями, які через спільне слово „основи” означають щось одне, спільне для соціології. Вони мають чітко окреслене понятійне наповнення, яке значно різниться між собою за змістом. Це – різні поняття. З іншого боку, вони, безперечно, мають і дещо спільне, а саме: обидві визначають основи, причому такі, що існують і функціонують тільки у тісному зв’язку між собою. Для соціології як для науки потрібен розвиток і методологічних і теоретичних основ. Крім того, не є однозначною відповідь, яка з цих „засад” є головнішою, а також від якої залежить в більшій степені спільний розвиток соціологічних знань в цілому. В цьому рефераті буде висвітлені моменти, які стосуються характеру зв’язків між цими основами, а також здійснений певний аналіз значення методологічних і теоретичних засад для соціології. Висновки З одного боку зв’язки між теоретичними і методологічними засадами в соціології характеризуються невизначеністю і неконкретністю. Виконуючи різні функції, вони часом перетинають область свого понятійного значення, яка іноді ідентифікується протилежним чином. До такого становища призводить подвійність тлумачення, в першу чергу, поняття „методологія”, яке, як уже говорилось, одночасно пов’язано із теорією, і з практикою. Методологія – це і система принципів, способів організації й побудови теоретичної і практичної діяльності, але методологія також є і вченням про цю систему, тобто своєрідною теорією. Не можна обмежитися і одним терміном замість двох. Процеси і явища природи, суспільства завжди мають складний і суперечливий характер. Вивчаючи їх, досліджуючи науковим шляхом, можна мати декілька поглядів (концепцій) на один і той же об’єкт. Разом з тим шляхи дослідження також можуть бути різними, незалежними один від одного і приводити до різних результатів. Який з них буде вірним, покажуть емпіричні методи пошуку, а того слід мати всі варіанти, які напрацьовані в області теорії і методології. Теорія і практика – це ті дві діалектичні протилежності, існування яких у суперечливості між собою сприяє просуванню вперед наукового знання, розширенню світоглядних уявлень щодо оточуючого середовища. Методологічні і теоретичні засади соціології як раз і є таким інструментарієм, який дозволяє методично і правильно видобувати нові соціологічні знання про таке надскладне явище оточуючого світу як суспільство. Висновки З одного боку зв’язки між теоретичними і методологічними засадами в соціології характеризуються невизначеністю і неконкретністю. Виконуючи різні функції, вони часом перетинають область свого понятійного значення, яка іноді ідентифікується протилежним чином. До такого становища призводить подвійність тлумачення, в першу чергу, поняття „методологія”, яке, як уже говорилось, одночасно пов’язано із теорією, і з практикою. Методологія – це і система принципів, способів організації й побудови теоретичної і практичної діяльності, але методологія також є і вченням про цю систему, тобто своєрідною теорією. Не можна обмежитися і одним терміном замість двох. Процеси і явища природи, суспільства завжди мають складний і суперечливий характер. Вивчаючи їх, досліджуючи науковим шляхом, можна мати декілька поглядів (концепцій) на один і той же об’єкт. Разом з тим шляхи дослідження також можуть бути різними, незалежними один від одного і приводити до різних результатів. Який з них буде вірним, покажуть емпіричні методи пошуку, а того слід мати всі варіанти, які напрацьовані в області теорії і методології. Теорія і практика – це ті дві діалектичні протилежності, існування яких у суперечливості між собою сприяє просуванню вперед наукового знання, розширенню світоглядних уявлень щодо оточуючого середовища. Методологічні і теоретичні засади соціології як раз і є таким інструментарієм, який дозволяє методично і правильно видобувати нові соціологічні знання про таке надскладне явище оточуючого світу як суспільство.
-
Залікова робота з біології
1. Які ви знаєте основні екологічні фактори 2 2. Запишіть послідовність нуклеотидів і-РНК, якщо у ДНК вона така: 4 3. В чому єдність та відмінність між клітинами прокаріот та еукаріот. 4 4. У чому полягає біологічне значення мейозу. 4 5. Поясніть закон незалежного комбінування ознак. 5 6. Задача на успадкування зчеплення зі статтю. Які діти будуть народжуватись у сім’ї де батько хворий на дальтонізм, а мати здорова. 6 Література 7
-
Комп’ютерна техніка та програмування
Вступ 3 1. Класифікація операційних систем 4 2. Поняття бази даних та реляційної моделі даних 6 3. Поняття та призначення обчислювальних мереж 7 4. Інтернет як технічне і соціальне явище 8 5. Задача. В середовищі СУБД MS Acсess створити базу даних КАДРИ. Таблиця БД містить такі поля: № з/п; ПІБ; Спеціальність; Оклад; Стаж; Характеристика. Обгрунтувати застосування типа даних кожного поля 11 Висновки 13 Література 14
-
Культура українського бароко: особливості і тенденції
Вступ 3 1. ОСОБЛИВОСТІ СТИЛЮ БАРОКО НА УКРАЇНІ 4 2. РОЗВИТОК БАРОКОВОГО МИСТЕЦТВА НА ЗАХІДНІЙ УКРАЇНІ 6 3. ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ БАРОКО НА НАДДНІПРЯНСЬКІЙ УКРАЇНІ 8 Висновки 15 Література 16 Вступ Бароко – один з головних стильових напрямків в мистецтві Європи кінця XVI – середини XVIІІ ст. Початком його існування вважається кінець XVI ст., коли в Італії, в результаті кризи гуманістичної ренесансної культури, на зміну стилю Відродження прийшов новий стиль. У XVII ст. стиль бароко поширився в більшості європейських країн. Причому одні художники наслідували італійські першоджерела, інші – сприйняли тільки ті особливості стилю, що найбільше відповідали смаку й художнім традиціям їхньої рідної країни. В цей час стиль бароко прийшов і на Україну, де його розповсюдження також мало певні особливості. Висновки Бароко на Україну прийшло двома шляхами: із Заходу (в основному з Польщі) і із Сходу – з Росії. Впливи цих двох напрямів мають свої особливості, які з’єднуючись з національними тенденціями в мистецтві України, створили новий неповторний стиль – українське бароко. Розглядаючи архітектуру України періоду XVII – XVIII ст., слід відмітити що широке впровадження досягнень західної й російської архітектури в українську не вплинуло на самобутність і традиції останньої. Елементи бароко вигідно підкреслили особливості, національний колорит, неперевершену красу архітектурних споруд України.
-
Системний блок. Складові частини. Поняття системної
Вступ 3 1. Системний блок. Складові частини. Поняття системної (материнської) плати 4 2. Редагування та обробка (добавлення нових, знищення існуючих) записів у таблиці, створеної засобами Microsoft Access 5 3. Класифікація локальних обчислювальних мереж за масштабом 6 4. WWW (Всесвітне інформаційне павутиння). Організація та призначення 8 5. Задача. В СУБД Microsoft Access створити базу даних ВИДАННЯ. Таблиця бази даних повинна містити такі поля: № з/п; Шифр; Автор; Назва; Видавництво; Рік видання; Кількість сторінок; Анотація. Обгрунтувати застосування типів даних для кожного поля 9 Висновки 11 Література 12
-
Проблема кольору в естетиці дизайну
Вступ 3 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЕСТЕТИКИ КОЛЬОРУ 4 2. ПРАКТИКА ВИКОРИСТАННЯ КОЛЬОРУ В ДИЗАЙНІ 4 Висновки 4 Список використаної літератури 4 Вступ Естетика як наука про споглядальне або творче відношення людини до дійсності вивчає специфічний досвід її освоєння, в процесі і в результаті якого людина може перебувати в різних станах чуттєвої ейфорії, захоплення, невимовної радості, блаженства, катарсису, екстазу, духовної насолоди. Відповідно до духовно-матеріальних основ буття, людині властива здатність відчувати такі стани психологічного піднесення, знаходячи джерело його виникнення в різних формах і об’єктах дійсності. Одним із таких джерел є колір, відтінки, насиченість, яскравість якого можуть приносити як душевну насолоду, так і психологічне незадоволення. Особливо актуальним є підбір кольору в повсякденному житті сучасної людини – в предметах, що її оточують, в дизайні приміщення, одязі. Психологи встановили, що різний колір може по-різному діяти на почуття та настрій індивіда. Спеціалісти промислового дизайну враховують досягнення фахівців з кольору при виготовленні обладнання, оформлення приміщень, створення нових моделей одягу. Сутність естетиці дизайну полягає в особливій здатності людини реагувати на різні кольори та їх поєднання. Висновки Колір відіграє велике значення в естетичному пізнанні людиною світу. Поєднання відтінків, їх насиченість та яскравість здійснюють певний психологічний вплив на людину, має здатність створювати в неї певний настрій або стан душі. Людський індивід прагне оточити себе таким колірним поєднанням, яке найбільш відповідає його естетичному уявленню про світ, життєвої стратегії особистості. Виходячи з того, що "скільки людей, стільки смаків" існує певна проблема в уніфікації колірного оформлення соціального середовища. Галузі виробництва, які тісно пов’язані з розробкою дизайну свого продукту, постійно випробують вагання в розв’язанні проблем кольору. Сучасні дизайнери інтер’єра, одягу йдуть за шляхом "найменшого опору" – вони пропонують декілька варіантів колірного рішення, постійно оновлюючи свої колекції. Вважається, що сьогодні дещо втрачений першопочатковий сенс кольорів, що вкладали в них люди. На сприйняття тих чи інших барв або відтінку значним чином впливають мода, традиції. Крім цього, для "схвалення" модного кольору соціумом велике значення мають інтенсивні рекламні кампанії та соціальні технології. Дослідження вчених щодо природи кольору та його психологічного впливу на людину базуються, в основному, на його фізичних характеристиках або на узагальненні суб’єктивних відчуттів реципієнтів, що дає змогу мати різні класифікації кольорової гами, які використовуються в дизайні та при оформленні продукції промислового виробництва та архітектурі.
-
Поняття комунікації та її різновиди
Вступ 3 1. ПОНЯТТЯ КОМУНІКАЦІЇ 4 2. РІЗНОВИДИ КОМУНІКАЦІЇ 7 Висновки 10 Література 11 Вступ В ході соціальної реабілітації найбільш важливим моментом в спілкуванні між фахівцем і клієнтом є необхідність досягнення взаєморозуміння між собою. Довіра одне до одного є необхідною умовою високих результатів соціально-педагогічних виховних та психотерапевтичних заходів. Однак, щоб її завоювати спеціалісту соціальної сфери необхідно мати високі комунікативні якості. Проблемами підвищення комунікації в міжособистісному спілкуванні займається психологія, соціальна психологія та соціальна педагогіка, які відпрацьовують свої методики підвищення комунікативної майстерності людей, які згідно своєї професії повинні постійно контактувати з людьми. Висновки Терміни спілкування, комунікація, соціальна комунікація, обмін інформацією або інформаційний обмін дуже часто вживається як тотожні. У вузькому розумінні термін "комунікація" визначається як обмін інформацією між людьми, як смисловий аспект соціальної взаємодії, як складова частина спілкування. Комунікативна взаємодія людей відбувається переважно у вербальній (словесній) формі – в процесі мовного спілкування. Його особливість полягає в тому, що воно за формою і за змістом спрямоване на іншу людину, включене в комунікативний процес, є фактом комунікації. Вербальна комунікація може бути спрямована на окрему людину, певну групу (чи навіть не мати конкретного адресата), але в будь-якому разі вона має діалоговий характер і являє собою постійні комунікативні акти. Акт вербальної комунікації – це діалог, що складається з промовляння та слухання. В ході комунікативного обміну індивід активно залучає до процесу спілкування когнітивні процеси – пам’ять, увагу, мислення. Їх розвиток впливає на якість спілкування, а значить – і на процес передавання-прийому інформації. Немаловажне значення мають й інші психологічні властивості особистості. Саме від них залежить, чи вдасться комунікатору правильно сформувати та ефективно передати інформацію, а реципієнту – в повному обсязі та без викривлень сприйняти її.
-
Комп’ютерні мережі та телекомунікації
1. В яких одиницях вимірюється швидкість передавання даних 3 2. Альтернативи цифрових ліній зв’язку 3 3. Чи можна створити ярлик на мережний ресурс 3 4. Призначення пароля на відкриття файлу і дозволу запису у файл в офісних додатках 4 5. Як здійснюється пошук інформації у ВЕБ. Що таке пошукові машини та тематичні каталоги 4 6. Як можна використати адресний рядок броузеру для виконання пошукових завдань. Використовуючи адресний рядок IE, знайдіть Веб документи, що містять слова Інтернет і мережа 5 7. Відкрийте в броузері IE сторінку http://pcclub.com.ua і для гіперпосилань, що містяться на ній створіть ярлики на робочому столі 5 8. Для швидкого звернення до закладок розташуйте панель посилань броузера у панелі задач 5 9. Як створений офісний документ розмістити на FTP – сервері 5 Список літератури: 6
-
Екзистенційна філософія про свободу людини
Вступ 3 1. Свобода – вибір власного буття. Поняття свободи в розумінні Ж.-П.Сартра 4 2. Свобода як важкий тягар буття в працях М.Хайдеггера. 8 3. Людина – це одкровення, свобода і творчість. Погляд М.Бедяєва. 13 Висновки 16 Література 17 Вступ Поняття „свобода” завжди цікавило філософів. В усі часи спостерігалася спроба осягнути свободу як внутрішню властивість людини, як щось таке, що дано їй від Бога. В такому аспекті розглядали свободу античні мислителі, схоласти Середньовіччя, філософи Нового часу. Дещо по-іншому підійшли до визначення сутності свободи екзистенціалісти, період діяльності яких припадає на першу половину ХХ століття. Ці роки були кризою тогочасного суспільства, ламанням попередніх стереотипів, цінностей, періодом світових війн, тоталітарних режимів, коли люди втрачали смисл власного існування і прагнули можливості вирішення даної ситуації. Відповіддю на такий стан цивілізації був екзистенціалізм, або філософія існування, яка на перший план свого вчення поставила проблему людини, а саме її існування, існування людини в умовах страху, втрати себе, тобто в межах пограничної ситуації. Екзистенціалісти піднімали багато інших питань, крім свободи людини, однак в їх творчості ця проблема займала не останнє місце. Найбільш плідно в даному напряму працювали М.О.Бердяєв, Ж.-П.Сартр, М.Хайдеггер, концептуальні погляди яких й будуть висвітлені в даній роботі. Висновки Екзистенціалісти розглядають свободу як щось таке, чого людина не може осягнути за звичайних обставин, а тільки в окремих випадках (спостереження смерті, стресі, важкій хворобі), які наповнені екзистенцією, вона відкривається людській істоті. Свобода завжди має місце в житті будь-якого індивіда. Вона, за екзистенційними уявленнями, є даність, властивість буття. Вади людського мислення не дозволяють оцінити її, осягнути сутність, але особа завжди відчуває на собі її „тягар”. Екзистенціалісти вважають, що людина частіше прагне до несвободи, ніж до свободи. Це особливість людського існування в суспільстві. Індивід неохоче приймає рішення, особливо в відповідальний момент, бо в цьому також проявляється його свобода, від якої він намагається втекти. Людина в екзистенціалізмі є те, що вона з себе робить, отже, передусім – проект, який переживається суб'єктивно. Вона не сама себе створила, і все-таки свободна, тому що, одного разу закинута у світ, відповідає за все, що чинить. Живучи власним життям, людина сама творить свою подобу, вибирає себе, а вибираючи – творить всезагальне, вселюдське. Прагнучи свободи, вона пересвідчується, що її свобода цілковито залежить від свободи інших людей і що свобода інших залежить від її свободи. Людина існує у світі, спілкується з ним, отже, перебуває постійно "поза собою", виходить за власні межі. Виходячи за власні межі й "уловлюючи" у зв'язку з таким подоланням самої себе певні об'єкти, людина перебуває повсякчас у серцевині, в центрі цього виходу за власні межі.
-
Характеристика культурологічних теорій ХХ ст. (О. Шпенглер, А. Тойнбі, М. Бердяєв)
Вступ 3 1. Трагедія культури у філософії О. Шпенглера 4 2. Культура і творча особистість в трактуванні Бердяєва 8 3. Концепція розвитку культури Тойнбі 11 Висновки 15 Список використаної літератури 16 Вступ Початок ХХ століття приніс людству багато духовних відкриттів, надав численні зразки нового відношення до людини, світу, пізнання. Саме на цей час приходиться бурхливий розвиток нових видів мистецтв, жанрів, підходів і прийомів художнього відображення реальності. Філософія і психологія збагачуються новими концептуальними підходами. Не менш значимими є досягнення в теоретичному осмисленні ходу історії, розвитку цивілізації і культури людства. Багато хто із сучасників початку ХХ століття вважали, що наступає кінець світу, крах гуманізму, ідей світлого майбутнього. Захиталися устої релігійності, моралі. Перша світова війна, котра вибухнула на той час, показала все безглуздя, що має в своїй суті людська істота, висвітлила найтемніші та найнепривабливіші сторони її душі. Все це надало можливість багатьом мислителям, науковцям, суспільним діячам по-новому зглянути як на окрему людину, так і на розвиток усієї культури та цивілізації в цілому. В даній роботі будуть висвітлені основоположні ідеї Шпенглера, Бердяєва, Тойнбі, які вмістили у собі найбільш характерні погляди того часу. Висновки Мислителі початку ХХ ст. вперше заговорили про можливість загибелі людської цивілізації, зокрема європейської. Еволюціонізм, який раніш вселяв в душі дослідників певний оптимізм і віру в те, що хід історії людства прагне до вдосконалення, на початку століття перетворився у поглядах багатьох філософів на інші, альтернативні концепції. Історичні, культурні, етнографічні дослідження, які проводилися на той час підштовхнули науковців до думки, що існуюча цивілізація може зникнути так же як це було з цивілізаціями майя, ацтеків, давніми китайцями та греками. Питання стояло в тому, чи зникне це все разом, чи тільки ті соціокультурні утворення, які знаходяться на „кінцевому етапі розвитку” своєї цивілізації. Концептуальні побудови у філософій культури надихалися не стільки пошуками істини як такий, скільки шуканням значення життя, значення історії, мети існування і призначення людини. Мислителі, спираючись на богословську і літературну традицію і чутливо реагуючи на кризове положення сучасного духовного світу, прагнули затвердити в ньому як високі гуманістичні цінності віру в неможливість знищення і велику духовно відроджуючу силу культури, що утілює духовну всезагальність світу, і віру у вільну творчу особистість, животворну загальнолюдську ідею культури. Вчення про культуру стало вершиною світоглядної системи, бо через культуру в життя людини входить вище значення і мета існування, встановлюється гармонійний зв'язок між особистістю і людством в їх залученні до духовної суті світу. Твори Шпенглера і Бердяєва виявили наявність на той час песимістичного підходу у вирішенні долі культури, зокрема європейської. Позиція Тойнбі більш оптимістична – вона змушує сподіватися на те, що в будь-якій критичній ситуації людина, завдяки творчій суті своєї особистості, зможе знайти шляхи спасіння, винайти нові культурні форми, утворити нову цивілізацію.
-
Тема: К/р "психологія" Предмет: психологія
1. Питання 1. Поясніть, чим відрізняється спостереження у повсякденному житті від спостереження як методу психології. 3 2. Питання 2. Поясніть, у чому проявляється вплив статевих та конституційних особливостей на психічні прояви. 4 3. Питання 3. Чи справедлива приказка: яким народився – таким і помре? 5 4. Питання 4. Мати разом з дитиною 25 років дивиться фільм-тріллер. При цьому жінка переживає страх, напругу, закриває очі тощо. Чи може така поведінка матері вплинути на психічний стан дитини? 6 5. Питання 5. До 9-го класу прийшов новий вчитель, якому відразу вдалося завоювати повагу учнів. Тільки один школяр, що був неформальним лідером, „випробував” вчителя. З цих ситуацій вчитель виходив вдало та гідно. Через деякий час, хлопець, не усвідомлюючи мотивів, став одягатися, як вчитель, наслідувати його манеру розмови тощо. Вкажіть, який психологічний захист діє в цьому випадку, в чому його сутність. 7 6. Питання 6. Проаналізуйте, яке значення мав колектив у формуванні Вашої особистості. 8 Література 9
-
Методи вивчення психіки тварин і людини
ВСТУП 3 1. МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ ЛЮДЕЙ 4 2. МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ПСИХІКИ ТВАРИН 9 ВИСНОВКИ 15 Список використаної літератури 16 Вступ Перед вченими давно вже стоїть питання визначити, чим у принципі відрізняється тварина від людини. Однак поки що, крім зовнішньої несхожості, наука не може дати вичерпної і ґрунтовної відповіді стосовно цього питання. Особливо важко піддається науковому аналізу внутрішня сфера індивідів. В окремих випадках спостереження за тваринами, особливо такими як дельфіни, собаки, мавпи, складається враження, що вони думають і відчувають точно так же, як люди. Спеціально для розв’язання даної проблеми була створена така галузь психології як порівняльна психологія – це розділ психології, вивчаючий схожість і відмінності в поведінці і психіці між тваринами і людиною. Здається, що для вирішення задач даної галузі слід мати спеціальні методи дослідження. Однак, як показує практика, неможливо мати однакові методи як для дослідження психіки людини, так і для дослідження психіки тварини, тому прийнято розрізняти ці методи і вивчати їх в межах різних наукових дисциплін – в психології людини і зоопсихології. Висновки Методи дослідження психіки людини відрізняються від методів дослідження психіки тварини, перш за все, змістовною спрямованістю в отриманні психологічної інформації. Якщо при вивченні психології людини деякі дані поставляють методи самоспостереження, самооцінювання, то при дослідженні тварин вчені позбавлені такої можливості. Вони змушені самі трактувати зовнішні прояви поведінки тварин, інтерпретуючи її особливості в залежності від індивідуального досвіду і суб’єктивного розуміння ситуації. Зоопсихологія вивчає психіку на основі аналізу поведінки: детальний аналіз руху тварин в найпростіших ситуаціях, організованих зоопсихологом. Для зоопсихології важливі набуті особливості. Вона розглядає процес взаємодії тварини з навколишнім середовищем в нескладно контрольованих умовах. Знаючи минулий досвід тварини і ставлячи її в нову ситуацію, зоопсихолог вивчає віддзеркалення навколишнього середовища в її свідомості. Найголовнішими методами отримання психологічної інформації вважаються спостереження і експеримент. Досліджуючи психіку людини, в більшості випадків вчені ставлять перед собою більш значимі завдання, що пов’язані з мотивацією людини, її суспільними і духовними потребами, залежністю від соціальних чинників. Людина здатна пояснити і передати свої відчуття, зафіксувати їх за допомогою тестів, проективних методик. Найголовнішими методами дослідження психіки людини слід вважати тести, бесіди і експеримент, в ході якого людина, як правило, свідомо приймає участь в його організації і проведенні.
|
|
Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.
Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.
|
|