Меню

Реклама

TOP реферати

Від партнерів

Цікаве

загрузка...

Тема: «Основи педагогіки і психології» (ID:33414)

| Размер: 22 кб. | Объем: 14 стр. | Стоимость: бесплатно | Добавлена: 28.03.2010 | Код продавца: 0 |
Содержание Вступ 3
1. ПОНЯТТЯ ПРО ТЕМПЕРАМЕНТ І ЙОГО ФІЗІОЛОГІЧНІ ОСНОВИ 4
2. УРАХУВАННЯ КЕРІВНИКОМ ВЛАСТИВОСТЕЙ ТЕМПЕРАМЕНТУ В ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ЛЮДИНИ 7
3. ЗНАННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ТЕМПЕРАМЕНТУ ЯК ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА 9
Висновки 15
Література 16



Вступ
Знання психологічної теорії є важливим для управлінської діяльності керівника будь-якого рангу. Правильне обрання стилю управління, вміння нейтралізувати конфлікти та налагоджувати сприятливий психологічний клімат в групі – це основні моменти практичного застосування знань психології в виробничій сфері.
Не менш важливою є психологія для підприємницької діяльності, а саме: для підвищення продуктивності праці і ефективності виробництва. Психологічні аспекти ведення ділових переговорів і дослідження в області маркетингу допомагають керівникам підприємств і фірм успішно розвивати свій бізнес.
Особливе значення в цьому напрямку діяльності керівників набувають знання особливостей темпераменту працівників. Відомості щодо особливостей різних темпераментів є обов’язковою складовою тих основ психології і педагогіки, які є обов’язковими для підготовки майбутніх менеджерів фірм і керівників підприємств, установ і організацій.
Щоб виявити, яку роль в діяльності управлінця грають знання особливостей темпераменту, в цій роботі спочатку буде розглянуті питання сутності та психофізіологічних основ темпераменту, а потім – розібрані практичні аспекти застосування в діяльності керівника цих теоретичних основ. В будь-якому випадку, знання спеціалістом основ психології і педагогіки, підвищують його світоглядний рівень, сприяє кращому розумінню ним психології індивіда і мотивів поведінки особистості.
Висновки
Темперамент характеризує індивіда з боку динамічних особливостей його психічної діяльності. В науці має місце різні класифікації типів темпераменту, але практично усі вони зводяться до розуміння того, що нервові процеси по різному протікають у різних людей. Основними характеристиками нервових процесів виступають швидкість, врівноваженість, здатність до гальмування.
Розподіл темпераменту на чотири типи є достатньо умовним. Є і інші класифікації темпераментів, і навіть цей "чотирьохвидовий" розподіл має безліч проміжних варіантів, бо ніколи темперамент не проявляється в чистому вигляді, як вказано в посібнику.
Для керівника знання особливостей темпераменту працівників є дуже важливим для цілісного розуміння природи особистості, створення адекватного психологічного уявлення про неї.
В процесі аналізу мотивів поведінки індивіда існує можливість сплутати деякі властивості темпераменту з рисами характеру людини, які в деяких випадках також є вродженими (хоча в деяких – і набутими в процесі діяльності особистості). В цьому випадку керівник повинен слідувати тільки узагальненим даним про працівника, які складені на протязі тривалого з ним спілкування.
Врахування властивостей темпераменту дозволить керівнику більш правильно оцінювати своїх підлеглих і на основі цього будувати свої з ними взаємовідносини. Від успіху роботи з людьми, від якісного їх підбору залежить ефективність роботи всіх управлінських структур, успішність підприємства, організації, фірми.
Від керівника залежить, який в нього буде підлеглий колектив. Знання властивостей темпераменту своїх працівників в багато чому допоможе управлінцю створити найбільш оптимальний варіант робочої групи.

Литература Література
1. Блей Р., Мутон С. Научные методы управления: Учебное пособие по менеджменту. – К., Доверие, 1992.– 144 с.
2. Гичан И.С. Основы психологии и педагогики: Конспект лекций. – К., КМУГА, 1998. – 90 с.
3. Максименко С.Д., Зайчук В.О., Клименко В.В., Соловієнко В.О. Загальна психологія: Підруч. для студентів вищ. навч. закладів. – К., Форум, 2000. – 533с.
4. Скотт Д.Г. Конфликты: Пути их преодоления. – К., Внешторгиздат, 1991.–190c.
5. Ягупов В.В. Педагогіка: Навч. посібник. – К., Либідь, 2002. – 560с.
6. Словарь практического психолога / С.Ю. Головин (сост.) – Минск, Харвест, 1997. – 800с.
7. Обозов Н.Н., Щекин Г.В. Психология работы с людьми. – К., Политиздат Украины, 1990. – 205с.
8. Данчева О.В., Швалб Ю.М. Практична психологія в економіці та бізнесі / В. Недашківський (ред.). – К., Лібра, 1999. – 270с.
9. Климов Е.А. Психология профессионала. – М., Институт практической психологии, 1996. – 400с.
10. Нємов Р.С. Психологія: Підручник. – Рівне, Вертекс, 2002. – 576с.
11. Пряжников Н.С. Профессиональное и личностное самоопределение. – М., Институт практической психологии, 1996. – 256с.
12. Психологія: Підручник. / за ред. Ю.Л.Трофімова. – К., Либідь, 1999. –560с.
13. Цигульська Т.Ф. Загальна та прикладна психологія: Підручник. – К., 2000. – 192с.
Просмотр
ПросмотрПросмотреть с сайта...
Скачивание
СкачатьСкачать работу в архиве..
Рекомендуємо також переглянути наступні реферати та курсові роботи:
  • Педагогіка та психологія
  • Педагогіка та психологія
  • Розвиток психології як науки про свідомість до формування експериментальної психології
  • Загальні основи педагогіки
  • Педагогіка і психологія
  • Педагогіка і психологія вищої школи як комплексна наукова дисципліна
  • МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ПЕДАГОГІКИ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ
  • Методологія освіти
  • Методи пізнання в юридичній психології
  • Сенсорне виховання дітей - педагогічна спадщина М.Монтесорі
  • Сутність та психологічні аспекти розповсюджених у менеджменті підходів до управління
Cгенерировано за 0.073177 секунд

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.

Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Замовити реферат

Оновлення

Реклама

Від партнерів

загрузка...