Меню

Реклама

TOP реферати

Від партнерів

Цікаве

Тема: «Блукання людської душі від пізнання гріхів до очищення і набуття віри в добро» (ID:65791)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       2 стр.
Размер в архиве:   6 кб.
| 1 |

Блукання людської душі від пізнання гріхів до очищення і набуття віри в добро (за твором Данте Божественна
комедія)


«Божественна комедія» (італ. La Commedia, пізніше La Divina Commedia) – поема, написана Данте Алігьєрі в
період з 1307 по 1321 рр.


У трьох частинах («Пекло», «Чистилище», «Рай») Данте описує свою мандрівку до Бога, слідуючи спочатку за
Вергілієм до місця, від якого його супроводжує Беатріче, що уособлює милість Божу. Твір, який є цілою
енциклопедією знань середньовіччя, стоїть на вершині італійської поезії.


«Божественна комедія» – велика алегорія людини, гріха й спокутування з релігійною та з етичної сторони. Тут
перед нами падіння й відродження людини; тут, отже, її внутрішня історія, нарівні з історією зовнішньою. Всяка
людина носить усередині себе своє пекло і свій рай. Пекло – смерть душі, володарювання тіла, образ зла і
пороку; Рай – образ добра і чесноті, внутрішнього світу і щастя; Чистилище – перехід з одного стану в інше за
допомогою розкаяння. Пантера, лев і вовчиця, що загороджує шлях до сонячного пагорба, зображають собою три
пануючі пороки, що вважалися тоді переважаючими в світі, а саме: похітливість, гордість і жадібність. У цих
трьох вадах криється причина зіпсованості людською, – так думали в середні століття, і про це збереглися
численні вказівки.


Попередники поета, античні співці, використовуючи цей сюжет, пов'язували його з мотивом пророцтва, намагаючись
перевершити обмеженість людських знань про майбутнє. Християнські автори відкривали завісу невідомого, щоб
нажахати людину ницістю її гріховного існування. Все це є і в «Божественній комедії» Данте. Однак є і дещо
своє, неповторне. В листі до правителя Верони Кангранде делла Скала Данте пише: «Ціль поеми – вирвати людей,
живущих нині, із стану мізерії і привести до стану щастя. Той вид філософії, який у поемі є керівним, це
етика, бо ж поема написана і в цілому, і в частинах не для споглядальних цілей, а для дії». І далі: «Предмет
поеми – людина, що силою своєї волі, через заслугу або не заслугу, підпадає справедливій відплаті або карі».
Саме про людину, про її поривання до щастя, її мізерність та її велич і розповідає славетна поема.


Вергілій проводить автора через дев'ять кіл Пекла. Потім Данте потрапляє в "Чистилище", "де душі знаходять
очищення й до вічного сходять буття". Чистилище автор зображує у вигляді гори.


Автор показує, що любов – причина всіх людських справ, як добрих, так і злих, залежно від того, блага ця любов
чи ні. У колах Чистилища душі людей очищають від гріхів: у першому – від гордощів, у другому – від заздрощів,
у третьому – від зневіри, у четвертому – від гніву. Вергілій викладає вчення про любов як джерело всякого
добра і зла та пояснює градацію кіл Чистилища.


Очистившись від гріхів, Данте підноситься до Раю у супроводі коханої жінки Беатріче, що символізує
божественний розум. Дивне й загадкове планування Раю. Так само, як і в Пеклі існує дев'ять "диявольських" кіл,
у Раї існує дев'ять "ангельських" кіл. Радість, захоплення, любов – усе це відчув автор у Раю. Тут він чув
хвалебні наспіви Отцю, Сину і Святому Духові.


Тільки в Раю Данте зрозумів, що папський престол не дотримується вчення Христа. Він називає Ватикан цвинтарем
щирих християн, що загинули від рук папських прелатів. Данте усвідомив любов Христову, наскільки важлива для
Бога душа людини, одночасно з цим він зрозумів, що у світлі Христа дух людини стає таким, який прагне лише до
Нього, не повертаючись до земних справ.


Чимало нового пізнає в Раю і Данте. Однак взаємовідносини Поета з оточенням змінюються. В Пеклі між ними
зберігалася повна рівновага. Герої тут існували і поза оповідачем. Саме їх характери, яскраві, виразно
змальовані, вражали нас найбільше. В Чистилищі головна увага приділяється вже внутрішньо-емоційному станові
автора. Зображення його почуттів, прагнення очиститись від гріхів, виправдати себе перед Беатріче становить
центр оповіді. В Раю автор значною мірою втрачає свою самостійність. Він немов пригнічений грандіозністю того
світу, який бачить навколо себе. Праведники повчають Поета, відкриваючи йому істини, незбагненні для людського
розуму. Апостол Петро, Яків і Іоанн перевіряють, чи вірно засвоїв він богословські чесноти: віру, надію і
любов.


Любов – тільки вона "рухає сонце і світила" – це підсумок "Божественної комедії".


Отже, в поемі Данте Алігьєрі «Божественна комедія» яскраво показано блукання людської душі від пізнання гріхів
до очищення і набуття віри в добро. Подорож поета трьома світами, що описана в «Комедії» – це символічний шлях
людства в його прагненні до істини.










PAGE 1




| 1 |

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.

Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Замовити реферат

Оновлення

Реклама

Від партнерів