Вступ 3 1. Заснування Острозької школи та її статус 4 1.1. Передумови виникнення та матеріальні основи функціонування. 4 1.2. Визначення статусу. 6 2. Діяльність Острозької школи та її значення для культури України 9 2.1. Періоди діяльності. 9 2.2. Розвиток філософської думки. 15 Висновки 18 Література 19 Вступ Кінець XVI ст. характеризується розквітом польського панування на Україні. Практично в усіх сферах суспільства відбувався активний наступ західного образу життя. Для українців примусово вводилася католицька віра, знищувалися православні храми, йшов наступ на мову та
традиції нашого народу. В цих умовах створення культурно-освітнього осередку в Острозі було подією революційною. Острозька школа або, як її потім назвали, Академія постала як центр української культури, символ життєздатності нації. Вивчення діяльності Академії є цікавим і корисним в усіх відношеннях. В першу чергу дослідників повинні цікавити передумови та обставини, в яких відбувалося створення навчального закладу, а також головні підсумки його діяльності – саме завдяки ним Острозька Академія залишилася в пам’яті
народу як визначне явище культурного життя України. Висновки Острозька Академія, проіснувавши 60 років, виконала значну історичну місію для українського
народу. За досить короткий час вона зібрала розрізнені та частково розгублені культурні залишки колись могутньої слов’янської держави – Київської Русі. Діяльність науково-викладацьких кіл школи сприяла поглибленню, концентрації та подальшій фіксації цих знань, особливо за допомогою друкованих видань, котрі стали виходити саме в Острозі. Крім того, відновився духовний зв’язок з грецькою, візантійською культурою, які в свій час були джерелами давньокиївської цивілізації. За час існування острозької школи вдалося підготувати цілу плеяду видатних науковців, викладачів, мислителів, державних та релігійних діячів саме прослов’янської, проукраїнської спрямованості. З розформуванням Академії вони не припинили свою діяльність, а продовжували пробуджувати в серцях людей спогади про величне минуле українського
народу, вселяти надію на краще майбутнє України. За своєю суттю Острозька Академія була навчальним закладом європейського рівня. Ідеї гуманізму, які в той час поширювалися по Європі, сприймалися та поглиблювалися в Острозі. Всі передові принципи щодо навчання та виховання учнів, ведення викладацької роботи також знайшли своє відображення в діяльності Академії. Острозька школа підготувала підґрунтя для подальшого поширення гуманістичних та просвітницьких поглядів в культурному процесі України.
>>>>