Меню

Реклама

TOP реферати

Від партнерів

Цікаве

Тема: «Моральні цінності етичних уявлень у Древньому Китаї» (ID:33552)

| Размер: 23 кб. | Объем: 14 стр. | Стоимость: бесплатно | Добавлена: 28.03.2010 | Код продавца: 0 |
СодержаниеВступ 3
1. Конфуцій і конфуціанство про людину. 4
2. Даосизм як протиставлення конфуціанству. 8
3. Моральні принципи буддизму 12
Висновки 15
Література 16

Вступ
В науці прийнято відносити філософсько-етичні погляди, які зародилися на теренах стародавнього Китаю, до східного типу мислення. Причому це вірно не тільки для далеких історичних епох, але й стосовно наших часів. Говорячи про східний тип філософствування, мають на увазі, що вона не така, як наша – західна, європейська. Різниця розпочинається не тільки на світоглядному рівні, тобто в ході розмірковувань про природу та будову Всесвіту, а й на рівні людини – особливо стосовно її морально-етичних поглядів.
Дана робота присвячена висвітленню основ етичних поглядів Китаю, який пройшов значний за часом і змістом етап розвитку у стародавні часи, і через те, напевно, ця країна має найбільший та найтриваліший з усіх держав історичний шлях цивілізованого розвитку. Складність вивчення цієї теми обумовлена тим, що протягом свого існування у давні часи, Китаю неодноразово доводилося змінювати світоглядні та релігійні уявлення в масштабі усього суспільства. Конфуціанство, даосизм і буддизм є вченнями, які по черзі панували в суспільній свідомості китайського народу. Моральні принципи також зазнавали деяких змін, і через те, ці основні віровчення знаходилися в певному протистоянні між собою.

Висновки
Основні напрями філософсько-етичного мислення стародавнього Китаю свідчать про виняткову важливість гуманітарного чинника. Вони визнавали людину за вінець природи і ставили її врівні з небом і землею; у цій космічній тріаді людина, як зв'язуюча ланка, обумовлювала єдність світу. Нескороминущі цінності загальнолюдської моралі про початкову доброту людської природи викладені в ідеях першої релігійної системи Китаю – конфуціанстві.
Разом з конфуціанством в давньому Китаї набули значного поширення і інші світоглядно-моральні течії релігійно-філософського осмислення світу та людина, добра і зла: даосизм і буддизм, які всі разом створюють основу східного філософського етичного світогляду.
Східна думка, до якої відноситься філософія давнього Китаю, є більш емоційно-етичною, ніж раціонально-логічною. Вона виходить від безпосереднього етичного сприйняття життя, не протиставляючи останнє з її власною метою. Східні, а значить і китайські мислителі, не сумнівалися в наявності тісного зв’язку не тільки між природою і людиною, але і між суспільними явищами і людськими вчинками, з одного боку, і природними феноменами – з іншого. Вони напряму виводили порядок і спокій в суспільстві із вчинків, поведінки людей відповідно природним законам.
Філософська думка Китаю, як і його найбільш відомих представників Конфуція і Лао-цзи, спрямована на пізнання людини, відношення їх між собою, на аналіз моральних принципів сім’ї і держави. Основним змістом їх розмірковувань є спроби проникнути в сутність людини не за допомогою науки, а безпосередньо інтуїтивно. Науку вони вважають безсильною в області моралі. Подібна спрямованість притаманна як Китаю, так і Індії і, скоріш за все, всьому Сходу.




ЛитератураЛітература
1. Башкалова В. А., Гарпушкин В. Е., Гафурова З. Р., Дорошенко М. М., Киреев Г. Н. Хрестоматия по истории философии: Учеб. пособие в 3 ч. – М., Владос, 1997. – Ч. 1: Древнеиндийская философия. Древнекитайская философия. Античная философия.. – 448с.
2. Васильев Л.С. История религий Востока: Учеб. пособие для вузов. – М., Университет, 1998. – 432с.
3. Горбаченко Т.Г., Лубський В.І., Нілова І.Д. Релігія і культура: Курс лекцій. – К., КДІК, 1996. – 236с.
4. История Востока: В 6. т. – М., Восточная литература. – T. 1: Восток в древности. – 688с.
5. История Китая с древнейших времен до наших дней. – М., Просвещение, 1974. – 657 с.
6. Кимелев Ю.А. Философия религии. – М., Nota Bene, 1998. – 424 с.
7. Китайська цивілізація: традиції та сучасність / НАН України; Інститут сходознавства ім. А.Кримського; Українська асоціація китаєзнавців. – К., 2005. – 112с.
8. Людство і віра / Г.В. Щокін (авт.-уклад.). – К., МАУП, 2002. – Т. 2: Всесвітня історія народів і релігій. – 640с.
9. Малахов Віктор Аронович. Етика. Курс лекцій. – К., Либідь, 2006. – 384с.
10. Мовчан В.С. Етика: Навч. посіб. – К., Знання, 2007. – 484с.
11. Релігієзнавчий словник / НАН України; Інститут філософії. Відділення релігієзнавства. – К., Четверта хвиля, 1996. – 392с.
Просмотр
ПросмотрПросмотреть с сайта...
Скачивание
СкачатьСкачать работу в архиве..
Рекомендуємо також переглянути наступні реферати та курсові роботи:
  • Поняття морально-етичних цінностей їх структура та розвиток
  • Релігія і мораль
  • Поняття морально-етичних цінностей, їх структура та розвиток
  • Етика
  • Психічні і моральні якості медичного працівника
  • Психічні і моральні якості медичного працівника
  • . Мораль і моральність в суспільстві, моральні цінності, норми і принципи
  • «Сто днів реформ в Китаї»
  • «Сто днів реформ в Китаї»
  • Антична етика як вчення про добродійність досконалої особистості
  • Соціальні регулятори поведінки людини як компоненту виховного процесу
Cгенерировано за 0.056171 секунд

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.

Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Замовити реферат

Оновлення

Реклама

Від партнерів