Реклама

Реклама

Интересное
Loading...

Счетчики

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Інститут.com.ua!

1

Тема: «Моральні цінності етичних уявлень у Древньому Китаї» (ID:33552)

| Размер: 23 кб. | Объем: 14 стр. | Стоимость: 1 СМС | Добавлена: 28.03.2010 | Код продавца: 0 |
Содержание Вступ 3
1. Конфуцій і конфуціанство про людину. 4
2. Даосизм як протиставлення конфуціанству. 8
3. Моральні принципи буддизму 12
Висновки 15
Література 16

Вступ
В науці прийнято відносити філософсько-етичні погляди, які зародилися на теренах стародавнього Китаю, до східного типу мислення. Причому це вірно не тільки для далеких історичних епох, але й стосовно наших часів. Говорячи про східний тип філософствування, мають на увазі, що вона не така, як наша – західна, європейська. Різниця розпочинається не тільки на світоглядному рівні, тобто в ході розмірковувань про природу та будову Всесвіту, а й на рівні людини – особливо стосовно її морально-етичних поглядів.
Дана робота присвячена висвітленню основ етичних поглядів Китаю, який пройшов значний за часом і змістом етап розвитку у стародавні часи, і через те, напевно, ця країна має найбільший та найтриваліший з усіх держав історичний шлях цивілізованого розвитку. Складність вивчення цієї теми обумовлена тим, що протягом свого існування у давні часи, Китаю неодноразово доводилося змінювати світоглядні та релігійні уявлення в масштабі усього суспільства. Конфуціанство, даосизм і буддизм є вченнями, які по черзі панували в суспільній свідомості китайського народу. Моральні принципи також зазнавали деяких змін, і через те, ці основні віровчення знаходилися в певному протистоянні між собою.

Висновки
Основні напрями філософсько-етичного мислення стародавнього Китаю свідчать про виняткову важливість гуманітарного чинника. Вони визнавали людину за вінець природи і ставили її врівні з небом і землею; у цій космічній тріаді людина, як зв'язуюча ланка, обумовлювала єдність світу. Нескороминущі цінності загальнолюдської моралі про початкову доброту людської природи викладені в ідеях першої релігійної системи Китаю – конфуціанстві.
Разом з конфуціанством в давньому Китаї набули значного поширення і інші світоглядно-моральні течії релігійно-філософського осмислення світу та людина, добра і зла: даосизм і буддизм, які всі разом створюють основу східного філософського етичного світогляду.
Східна думка, до якої відноситься філософія давнього Китаю, є більш емоційно-етичною, ніж раціонально-логічною. Вона виходить від безпосереднього етичного сприйняття життя, не протиставляючи останнє з її власною метою. Східні, а значить і китайські мислителі, не сумнівалися в наявності тісного зв’язку не тільки між природою і людиною, але і між суспільними явищами і людськими вчинками, з одного боку, і природними феноменами – з іншого. Вони напряму виводили порядок і спокій в суспільстві із вчинків, поведінки людей відповідно природним законам.
Філософська думка Китаю, як і його найбільш відомих представників Конфуція і Лао-цзи, спрямована на пізнання людини, відношення їх між собою, на аналіз моральних принципів сім’ї і держави. Основним змістом їх розмірковувань є спроби проникнути в сутність людини не за допомогою науки, а безпосередньо інтуїтивно. Науку вони вважають безсильною в області моралі. Подібна спрямованість притаманна як Китаю, так і Індії і, скоріш за все, всьому Сходу.




Литература Література
1. Башкалова В. А., Гарпушкин В. Е., Гафурова З. Р., Дорошенко М. М., Киреев Г. Н. Хрестоматия по истории философии: Учеб. пособие в 3 ч. – М., Владос, 1997. – Ч. 1: Древнеиндийская философия. Древнекитайская философия. Античная философия.. – 448с.
2. Васильев Л.С. История религий Востока: Учеб. пособие для вузов. – М., Университет, 1998. – 432с.
3. Горбаченко Т.Г., Лубський В.І., Нілова І.Д. Релігія і культура: Курс лекцій. – К., КДІК, 1996. – 236с.
4. История Востока: В 6. т. – М., Восточная литература. – T. 1: Восток в древности. – 688с.
5. История Китая с древнейших времен до наших дней. – М., Просвещение, 1974. – 657 с.
6. Кимелев Ю.А. Философия религии. – М., Nota Bene, 1998. – 424 с.
7. Китайська цивілізація: традиції та сучасність / НАН України; Інститут сходознавства ім. А.Кримського; Українська асоціація китаєзнавців. – К., 2005. – 112с.
8. Людство і віра / Г.В. Щокін (авт.-уклад.). – К., МАУП, 2002. – Т. 2: Всесвітня історія народів і релігій. – 640с.
9. Малахов Віктор Аронович. Етика. Курс лекцій. – К., Либідь, 2006. – 384с.
10. Мовчан В.С. Етика: Навч. посіб. – К., Знання, 2007. – 484с.
11. Релігієзнавчий словник / НАН України; Інститут філософії. Відділення релігієзнавства. – К., Четверта хвиля, 1996. – 392с.
Просмотр
Просмотр Просмотреть с сайта...
Скачивание
Рекомендуємо також переглянути наступні реферати та курсові роботи:
  • Поняття морально-етичних цінностей їх структура та розвиток

  • Релігія і мораль

  • Поняття морально-етичних цінностей, їх структура та розвиток

  • Етика

  • Психічні і моральні якості медичного працівника

  • Психічні і моральні якості медичного працівника

  • . Мораль і моральність в суспільстві, моральні цінності, норми і принципи

  • «Сто днів реформ в Китаї»

  • «Сто днів реформ в Китаї»

  • Соціальні регулятори поведінки людини як компоненту виховного процесу

  • Антична етика як вчення про добродійність досконалої особистості


Cгенерировано за 0.007995 секунд