-
Агресивна поведінка дітей підліткового віку та її подолання
Вступ 3
Розділ І. Проблеми агресивності та її генези у психологічній теорії та практиці 6
1.1. Поняття та мотивація агресивної поведінки 6
1.2. Теорії причин агресії 7
Розділ 2. Агресивна поведінка підлітків 14
2.1. Типологія агресивної поведінки підлітка 14
2.2. Причини і специфіка прояву агресивності дітей на різних стадіях підліткового віку 16
2.3. Статеві особливості прояву агресивності в поведінці дітей підліткового віку 20
Розділ 3. Емпіричне дослідження агресивної поведінки підлітків 23
3.1. Методики дослідження 23
3.2. Характеристика вибірки 30
3.3. Аналіз результатів 34
3.4. Методичні рекомендації 35
Висновки 40
Література 42
ДОДАТКИ 44
-
КОРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ УЧНІВ-ПІДЛІТКІВ
ЗМІСТ
РОЗДІЛ І. СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ УЧНІВ-ПІДЛІТКІВ 7
1.1. Аналіз психолого-педагогічної літератури з проблеми розвитку особистості підлітка 7
1.2. Характеристика ефективних шляхів розвитку особистісного росту підлітків 13
РОЗДІЛ ІІ. КОРЕКЦІЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПСИХОЛОГІЧНОГО РОЗВИТКУ УЧНІВ-ПІДЛІТКІВ 18
2.1 Особливості психологічного розвитку у підлітковому віці 18
2.2 Гендерний розвиток, гендерні ролі та їх роль на розвиток учнів-підлітків 22
2.3 Корекційна робота з розвитку особливостей учнів-підлітків 25
РОЗДІЛ III. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ЧАСТИНА 31
3.1 Вибір та обґрунтування методик 31
3.2 Аналіз результатів 34
3.3 Методичні рекомендації щодо ефективнішого вдосконалення особистісного росту 35
ВИСНОВОК 39
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 41
-
КОРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ УЧНІВ-ПІДЛІТКІВ
ЗМІСТ
РОЗДІЛ І. СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ УЧНІВ-ПІДЛІТКІВ 7
1.1. Аналіз психолого-педагогічної літератури з проблеми розвитку особистості підлітка 7
1.2. Характеристика ефективних шляхів розвитку особистісного росту підлітків 13
РОЗДІЛ ІІ. КОРЕКЦІЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПСИХОЛОГІЧНОГО РОЗВИТКУ УЧНІВ-ПІДЛІТКІВ 18
2.1 Особливості психологічного розвитку у підлітковому віці 18
2.2 Гендерний розвиток, гендерні ролі та їх роль на розвиток учнів-підлітків 22
2.3 Корекційна робота з розвитку особливостей учнів-підлітків 25
РОЗДІЛ III. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ЧАСТИНА 31
3.1 Вибір та обґрунтування методик 31
3.2 Аналіз результатів 34
3.3 Методичні рекомендації щодо ефективнішого вдосконалення особистісного росту 35
ВИСНОВОК 39
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 41
-
Психологічні відмінності між хлопчиками та дівчатками у підлітковому віці
Зміст
Вступ 2
Розділ І. Теоретичні аспекти розвитку особистості підлітків 4
1.1. Аналіз психолого-педагогічної літератури з проблеми розвитку особистості підлітка 4
1.2. Особливості ефективних шляхів розвитку особистісного росту у підлітковому віці 10
РОЗДІЛ ІІ. Психологічні відмінності між хлопчиками та дівчатками у підлітковому віці 15
2.1 Самооцінка підлітків 15
2.2 Особливості виявлення агресивності у хлопчиків та дівчаток 20
2.3 Формування статевої ідентичності у підлітків. Її етапи 20
Розділ III. Експериментальне вивчення відмінностей між хлопчиками та дівчатами у підлітковому віці 24
3.1 Вибір та обґрунтування методик 24
3.2 Аналіз результатів 25
2.4 Висновки та рекомендації 29
ВИСНОВОК 32
Список використаної літератури 34
-
Психологічні відмінності між хлопчиками та дівчатками у підлітковому віці
Зміст
Вступ 2
Розділ І. Теоретичні аспекти розвитку особистості підлітків 4
1.1. Аналіз психолого-педагогічної літератури з проблеми розвитку особистості підлітка 4
1.2. Особливості ефективних шляхів розвитку особистісного росту у підлітковому віці 10
РОЗДІЛ ІІ. Психологічні відмінності між хлопчиками та дівчатками у підлітковому віці 15
2.1 Самооцінка підлітків 15
2.2 Особливості виявлення агресивності у хлопчиків та дівчаток 20
2.3 Формування статевої ідентичності у підлітків. Її етапи 20
Розділ III. Експериментальне вивчення відмінностей між хлопчиками та дівчатами у підлітковому віці 24
3.1 Вибір та обґрунтування методик 24
3.2 Аналіз результатів 25
2.4 Висновки та рекомендації 29
ВИСНОВОК 32
Список використаної літератури 34
-
Психологічні особливості дитячої агресивності та умови її виникнення(дошкільний вік)
Вступ 2 І. Виникнення та особливості дитячої агресивності в дошкільному віці 4 1.1 Дитяча агресивність. Вікові особливості прояву дитячої агресивності 4 1.2 Криза трьох років 6 1.3 Вплив на прояв агресивності в молодшому дошкільному віці відносин Батьки - Дитина 9 1.4 Вплив сімейного керівництва на засвоєння агресивної поведінки дітьми 11 ІІ. Експериментальне дослідження причин та проявів агресивної поведінки у дітей дошкільного віку 15 2.1 Загальні засади дослідження 15 2.2 Особливості дитячої агресії 17 2.3 Методологія 20 2.4 Аналіз результатів 21 2.5 Індивідуальні варіанти дитячої агресивності 24 2.6 Розробка програми діагностики і корекції агресивності у дітей дошкільного віку 30 Висновок 33 Список використаної літератури 35
-
Складність підліткового віку
Вступ………………………………………………………………………….3
1. Загальні поняття про особливості та умови розвитку підлітків……….5
2. Особливості фізичного розвитку………………………………………...7
3. Трудова та пізнавальна діяльність підлітків……………………………12
4. Прояв творчих здібностей підлітків……………………………………17
Висновок……………………………………………………………………..18
Література……………………………………………………………………19
-
Складність підліткового віку
Вступ………………………………………………………………………….3
1. Загальні поняття про особливості та умови розвитку підлітків……….5
2. Особливості фізичного розвитку………………………………………...7
3. Трудова та пізнавальна діяльність підлітків……………………………12
4. Прояв творчих здібностей підлітків……………………………………17
Висновок……………………………………………………………………..18
Література……………………………………………………………………19
-
Психологічні умови попередження і корекцї девіантної поведінки у підлітків
Предмет: девіантологія
Зміст
Вступ 3
Розділ 1. Теоретико –методологічні підходи до дослідження девіантної поведінки особистості 8
1.1. Психологічний зміст і прояви девіантної поведінки особистості 8
1.2 Чинники девіантної поведінкио собистості 22
1.3. Специфіка девіантної поведінки підлітків 30
РОЗДІЛ 2. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ СХИЛЬНОСТІ ПІДЛІТКІВ ДО ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ 39
2.1. Методика та організація дослідження проявів схильності до девіантної поведінки. 39
2.2. Аналіз результатів дослідження проявів схильності до девіантної поведінки підлітків. 56
Розділ 3. Профілактика та корекція девіантної поведінки підлітків 64
3.1. Профілактика девіантної поведінки підлітків 64
3.2. Основні підходи корекційної роботи з підлітками, схильними до девіантної поведінки. 67
3.3. Програма попередження і корекції девіантної поведінки підлітків. 91
Висновки 111
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 118
Додатки: 129
Розподіл досліджуваних за статтю
Рівні вираженості схильності до девіантної поведінки
Особливості вираженості схильності до девіантної поведінки залежно від статі
Особливості ставлення підлітків до різних аспектів діяльності (за даними методики незавершених речень Сакса-Леві)
Особливості негативної комунікативної установки (за методикою В. Бойка)
Особливості прояву агресивності (за методикою Басса - Даркі)
Форми прояву агресії залежно від статі
Дисперсійний аналіз залежності індексів агресивності і ворожості від статі і рівня емпатія
Особливості сенсу життя для досліджуваних підлітків (за результатами бесіди)
Особливості взаємозв’язку статусу підлітків і схильності до девіантної поведінки
Основні терміни
Об’єктом дослідження роботи виступає схильність девіантна поведінка особистості.
Предметом дослідження виступають психологічні умови профілактики девіантної поведінки чи поведінкових девіацій підлітків.
Метою роботи є визначення змісту і чинників виникнення девіантної поведінки у підлітків та розкриття особливостей діяльності психолога з її попередження і корекції
Для досягнення мети вирішувалися наступні завдання:
1) Провести аналіз змісту і проявів девіантної поведінки;
2) Дослідити чинники девіантної поведінки підлітків;
3) Виявити психологічні умови попередження і корекції девіантної поведінки;
4) Визначити основні принципи та напрямки роботи психолога по попередженню і корекції девіантної поведінки.
5) Визначити методику дослідження проявів схильності підлітків до девіантної поведінки.
6) Дослідити схильність підлітків до девіантної поведінки.
7) Визначити зміст діяльності психолога щодо попередження розвитку схильності підлітків до девіантної поведінки.
Інформаційною базою роботи являються роботи вітчизняних та зарубіжних фахівців, 117 джерел
Методи дослідження: теоретичний аналіз літератури, тестування, опитування, спостереження, статистичні методи обробки даних
-
Біографічні чинники агресивної поведінки
ЗМІСТ
ВСТУП 3
І. ЗАГАЛЬНЕ ПОНЯТТЯ ПРО АГРЕСІЮ Й АГРЕСИВНУ ПОВЕДІНКУ 6
1.1. Види агресивної поведінки 6
1.2. Причини агресивної поведінки 9
ІІ. . МОТИВАЦІЯ АГРЕСИВНОЇ ПОВЕДІНКИ ЛЮДИНИ 10
2.1. Напрямки у вивченні мотивації агресивної поведінки 10
2.2. Структура мотивації агресивної поведінки 16
ІІІ. ОНТОГЕНЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ АГРЕСИВНОЇ ПОВЕДІНКИ 18
3.1. Психологічні особливості агресивної поведінки в різних вікових періодах 18
3.2 Підліток і агресія 25
ВИСНОВОК 36
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 38
ДОДАТОК 1. Прояви різних форм агресивності в підлітків 10-15 років. 42
ДОДАТОК 2. Прояви різних форм агресивності в підлітків з різних соціальних верств населення 43
Об'єктом даної роботи ми визначили агресивну поведінку.
Предмет – біографічні фактори виникнення агресивної поведінки.
Ціль – провести дослідження біографічних факторів, що впливають на розвиток агресивної поведінки.
Для досягнення мети нами були поставлені наступні задачі:
1. Вивчити наукову літературу по даному питанню.
2. Розглянути процес формування агресивної поведінки.
3. Провести дослідження біографічних факторів, що впливають на розвиток агресивної поведінки.
4. Проаналізувати результати й зробити висновки