|
Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!
Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.
|
Шукаєте реферат - просто зайдіть на Інститут.com.ua! |
|
-
Над чим сміється Куліш у комедії «Мина Мазайло»
Над чим сміється Куліш у комедії «Мина Мазайло»
-
Над чим сміється Куліш у комедії «Мина Мазайло»
Над чим сміється Куліш у комедії «Мина Мазайло»
-
Наукові та суспільно-політичні погляди Пантелеймона Куліша
План
Вступ
1. Микола Куліш та його зв’язок з театром “Березіль”
2. Громадська і політична діяльність Миколи Куліша у 1917 – 1920 роках
3.
Висновки
Список використаної літератури
-
ФІЛОСОФІЯ ВІДРОДЖЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ САМОСВІДОМОСТІ В УКРАЇНІ
ВСТУП 3
1. Розвиток "академічної" філософії. Філософська спадщина Київської духовної академії 4
2. Філософсько-соціологічні погляди представників "українського національного руху" (М.І. Костомаров, Т.Г. Шевченко, П.О.
Куліш, М.С. Шрушенський) 9
ВИСНОВКИ 17
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА 18
-
Концепції розвитку української культури(І.Франко, П.Куліш.) Сучасні погляди українських науковців
Вступ.
1. Пантелеймон Куліш - найвизначніший український письменник.
1.1. Хронологія життєвого шляху.
1.2. Вплив діяльності Куліша на пробудження літературного руху як поштовх подальшого розвитку української культури.
1.3. Творчий шлях П. Куліша - великий вклад в укр. к -ру.
2. Іван Франко - велика сторінка культурного життя України.
2.1 Сила оригінального творчого таланту в оповіданнях та повістях Франко.
2.2 Поезія Франко - переживання народу.
3. Сучасні погляди українських науковців
-
Жанр комедії у творчості М.Куліша
Вступ 3 Розділ І. Микола Куліш – видатний драматург та майстер комедії 5 1.1 Розвиток жанру комедії в Україні 5 1.2 Життєвий шлях Миколи Куліша 7 1.3 Значення комедії у творчості М.Куліша 9 Розділ ІІ. Розвиток комедії. Творчість Куліша 11 2.1 „Отак загинув Гуска” 11 2.2 Трагікомедія М.Куліша – “Народний Малахій” 13 Розділ ІІІ. Жанрові особливості комедій 15 3.1 “Мина Мазайло” – найвидатніша комедія драматурга 15 3.2 Інтермедія “Хулій Хурина” 19 Висновки 22 Література 24
-
Контрольна робота з української літератури
1. Початковий період творчості Т. Г. Шевченка (1838-1843) 3
2. Шевченко Т. Г. Творчість періоду «Трьох літ» (1843-1847) 8
3. Творчість періоду ув’язнення і заслання Т. Г. Шевченка (1847-1857) 13
4. Поезія періоду творчості Т. Г. Шевченка після заслання (1857-1861) 19
5. П. Куліш 23
6. Марко Вовчок 26
7. Ю. Федькович 27
8. І. Нечуй-Левицький 29
9. Л. Глібов 32
10. П. Мирний та І. Білик 33
Література 37
-
Задачі. Сімейне право
Задача 1 3
Задача 1
Подружжя Побігайло після розірвання шлюбу звернулися до суду з вимогою розв'язати спір з приводу власності автомашини "Запорожець". Ця автомашина була подарована дочці батьком Побігайлом З. В. в день її одруження без нотаріального договору дарування, в зв’язку з цим він вважав, що автомашина є його власністю, і звернувся до суду з відповідною вимогою.
Яке процесуальне становище займає батько Побігайло та який процесуальний порядок вступу його до даної справи? Чим відрізняються треті особи з самостійними вимогами від позивачів і співпозивачів?
Задача 2 8
Власюк подав до суду, за місцем свого проживання, позов до Лукаєвої про визнання недійсним усиновлення відповідачкою його сина Петра. Районний суд відмовив у прийнятті заяви, посилаючись на те, що рішення про скасування усиновлення приймає райвиконком. За ухвалою апеляційного суду, куди звернувся з скаргою Власюк, районний суд прийняв справу до свого провадження і надіслав у м. Харків, за місцем проживання відповідачки, повістку про те, що справа буде розглядатися за місцем проживання позивача, куди вона викликається.
Чи правильно була визначена юрисдикція і підсудність цієї справи?
Задача 3 .9
Куліш, звернувся до суду з позовною заявою про виселення з кімнати будинку Скрипника на час проведення капітального ремонту будинку (на 4 місяці). При розгляді справи в судовому засіданні позивач просив суд постановити рішення про виселення Скрипника зовсім. В основу своїх вимог він поклав той факт, що відповідач більше 4-х місяців не сплачує орендну плату, і що кімната, яку він займає, тепер необхідна для його сина, який з сім'єю повернувся додому після демобілізації з військової служби. Ці доводи суд залишив поза увагою, оскільки на них позивач не посилався в позовній заяві, і в позові відмовив на тій підставі, що позивач не довів необхідність проведення капітального ремонту. Чи правильно суд обґрунтував відмову в позові?
Список використаної літератури 12
-
Кирило-Мефодіївське товариство: історичний погляд і його значення
Вступ 3
1. ПЕРЕДУМОВИ ВИНИКНЕННЯ КИРИЛО-МЕФОДІЇВСЬКОГО ТОВАРИСТВА 4
2. ОСНОВНІ ПОЛІТИЧНІ ІДЕЇ ТОВАРИСТВА 6
3. СОЦІАЛЬНО-ПОЛІТИЧНІ ПОГЛЯДИ УЧАСНИКІВ ТОВАРИСТВА 13
3.1. Микола Гулак 13
3.2. Георгій Андрузький 14
3.3. Микола Костомаров 16
3.4. Тарас Шевченко 18
3.5. Пантелеймон Куліш 21
Висновки 24
Література 25
Вступ
Важко всебічно осмислити виникнення й поширення на Україні, як і в усій Європі XIX ст., нових ідей, не зупинившись на появі нової категорії людей, які ці ідеї народжували. У Східній Європі цих «нових людей» називали інтелігенцією. З'явившись спочатку в Росії, а згодом і в усій Східній Європі, слово «інтелігенція» у широкому розумінні означало тих порівняно небагатьох людей, що мали вищу освіту. Але у вужчому й історично вагомішому значенні під інтелігенцією малися на увазі люди, які з ідеологічних переконань присвятили себе покращенню культурного, соціального і політичного становища мас, тобто селянства.
«Новизна» інтелігенції виявлялася у кількох аспектах. Вона сприймала життя з точки зору певних ідей та ідеологій, а не конкретних суспільних прав, привілеїв і повинностей, як це спостерігалося до її появи в інших суспільних групах. Замість того щоб розглядати суспільство у вузькій перспективі шляхтича, міщанина чи селянина, представники інтелігенції вважали, що вони дивляться на суспільство в цілому, враховуючи інтереси всіх. Більшу частину XIX ст. українська інтелігенція, як і російська, лишалася незначною групою суспільства, часто розірваною інтелектуальними суперечками, настроєною проти уряду, ізольованою від мас і зануреною у власні справи. І все ж вплив її, на перший погляд, непотрібної та малозрозумілої діяльності виявився набагато сильнішим, ніж це могла уявити сама інтелігенція.
Представники інтелігенції головним чином об'єднувалися в гуртки, на засіданнях яких обговорювали питання філософії, ідеології тощо. Найбільше значення в суспільному житті України відіграло Кирило-Мефодіївське братство – таємне товариство, гурток, діяльність якого спричинило величезний вплив на свідомість своїх сучасників, в значній мірі сприяло піднесенню українського національного духу у ХІХ столітті.
-
у чому полягає стуність політичної доктрини Кирило-Мефодіївського братства
Вступ 3
1. ПАНСЛАВІЗМ ТА ФЕДЕРАЛІЗМ ЯК ОСНОВНІ ПОЛІТИЧНІ ІДЕЇ ТОВАРИСТВА 4
2. СТРАТЕГІЯ ВНУТРІШНЬОПОЛІТИЧНОГО РОЗВИТКУ В ДОКТРИНІ КИРИЛО-МЕФОДІЇВСЬКОГО ТОВАРИСТВА 8
Висновки 11
Література 12
Вступ
На початку 40-х років XIX ст. в Київському університеті, завдяки зусиллям українських викладачів та студентів, з'являється політична організація, метою якої стає сприяння розвитку духовних сил української нації та звільненню селян із кріпацтва. Вона отримала назву Слов’янського товариства святого Кирила і Мефодія, яке відоме в літературі як Кирило-Мефодіївське товариство.
Організація виникла в кінці 1845 – на початку 1846 року і проіснувала, за оцінками істориків, не більше п’ятнадцяти місяців. Її засновниками були, як прийнято вважати, М. Гулак, М. Костомаров, М. Білозерський. До товариства також приєдналися Т. Шевченко, П. Куліш, Д. Пильчиков, М. Савич, студенти університету О. Навроцький, О. Маркович, І. Посяда, Г. Андрузький і О. Тулуб. Ідеї Кирило-Мефодіївське товариства гідні розгляду на сучасному рівні з метою осягнути шлях української нації до незалежної держави, аналізу деяких популярних в минулому ідей і концепцій стосовно шляхів розвитку як українського народу, так і спільноти слов'янських держав.
Висновки
У цілому програмні документи Кирило-Мефодіївського товариства носили революційний і визвольний як в національному, так і в соціальному відношенні характер з наголосом на використанні просвітницьких, ненасильницьких методів реалізації. Політична програма Кирило-Мефодіївського товариства, висловлена в ряді документів і творів, була прогресивною і в основному революційною.
Діяльність Кирило-Мефодіївського товариства важлива з точки зору того, що вона явила собою першу, хоч і невдалу, спробу української інтелігенції перейти від культурницького до політичного етапу національного розвитку; воно привернула увагу царського уряду до потенційної небезпеки зростаючої національної свідомості українців. Ліквідація товариства дала сигнал до наступу антиукраїнської політики і ознаменувала початок довгої безупинної боротьби української інтелігенції з російським царатом.
Значення товариства в розвитку української політичної думки полягає в тому, що воно не лише продовжило традицію, але й забезпечило модернізацію політичного мислення у відповідності з тогочасним рівнем політичної думки Західної Європи. Кирило-Мефодіївська програма стала платформою українського руху впродовж наступних десятиліть.
-
Контрольна робота з української літератури 5
1.Валер'ян Підмогильний. 3
1) Зразок урбаністичної прози "Місто": провідні проблеми, художні ідеї, складність і неоднозначність образу головного героя. 3
2) Теорія літератури. Екзистенціалізм. 3
2. Юрій Яновський: 4
1) Жанрова своєрідність роману у новелах «Вершники», особливості сюжету, композиції, центральні персонажі, ідейний зміст, художня мова. 4
2) "Майстер корабля" - новаторський характер твору; сюжетна інтрига, символічність образів, умовність зображення АБО (твір на вибір) «Чотири шаблі» художнє новаторство роману, романтичний характер творчості. 5
3.Микола Куліш: 5
1) «Мина Мазайло» - жанр, тема, проблематика, сюжет, композиція, персонажі, ідейний зміст; засоби творення комічного. 5
2) «Патетична соната» - жанр, тема, проблематика, сюжет, композиція, персонажі, ідейний зміст. 6
3) Теорія літератури: жанрові різновиди драми: трагедія, комедія, власне драма, трагікомедія. 6
4. Іван Кочерга: 7
1) «Свіччине весілля» - жанр, тема, сюжет; історична основа і художній домисел; групування персонажів, засоби створення історичного колориту; особливості композиції. 7
2) «Ярослав Мудрий» - жанр, тема, сюжет, образ Ярослава, його роль у композиції та ідейно-художньому змісті твору. Образи Журейка, Милуші, Микити. 8
3) Теорія літератури: драматична поема як жанр ліро-драми. 8
5. Олександр Довженко: 8
1) «Зачарована Десна» - жанр, сюжет, образ оповідача; автобіографічність; романтизм оповіді та реалізм побутових деталей. 8
2) «Україна в огні» - жанр, тема, особливості сюжетно-композиційних вирішень, ідейно-художній зміст. Образ-символ долі України (Христя). Політичні звинувачення автора. 9
3) «Щоденник» - характер записів, їх роль як матеріалу для творів і як документа доби. 9
6. Юрій Клен: 10
1) «Сковорода» - жанр, образ мандрівного поета і філософа, художня ідея, мова твору. 10
2) «Беатріче» - велич кохання, духовної краси та чистоти. 11
3) «Терцини» - Осуд злочинств тоталітарного режиму в Україні. 11
7. Євген Маланюк: 12
1) «Невичерпальність» - образи України і «малоросійства», трагізм обставин і віра в непереможність народного духу, провідні мотиви; 12
2) «Біографія» - формування характеру і переконань митця-патріота. 12
3) «Шевченко» - своєрідне бачення центрального образу у вірші; роль антитези. 13
8. Улас Самчук: 13
1) «Марія» - жанр, тематика, проблематика, сюжет і композиція, центральні персонажі та їх характеристика; Біблійні образи і мотиви, їх роль; індивідуальне й типове, національне, конкретно-історичне та загальнолюдське у творі. 13
2) Роман-трилогія "Волинь" - епопея життя українського народу XX ст.; риси роману-хроніки (оглядове). 14
9. Микола Бажан: 15
1) "Політ крізь бурю" - сюжет, проблематика, ідеологічна клішованість; ідеї патріотизму та засудження "культу особи"; образ головної героїні; морально-етичні колізії. 15
2) "Данило Галицький" (оглядове). 15
3) Теорія літератури. Необароко. 16
10. Іван Багряний: 16
1)«Сад Гетсиманський» - жанр, тематика і проблематика, автобіографічна основа, центральні персонажі, засоби психологізму, індивідуалізації і типізації, ідейний зміст. 16
2) "Тигролови" своєрідність романної форми; жанрові особливості, тематика і проблематика, характеристика образів; своєрідність романтичної форми. 16
3) Роман "Людина біжить над прірвою" - доля людини в антисвіті війни (оглядово). 18
4) Теорія літератури. Пригодницький роман 18
11. Василь Барка: 19
«Жовтий князь» - відтворення картин голодомору 1933 p., геноциду щодо українців; життєва основа (особистий досвід автора, його рідних і земляків); Сюжет, центральні персонажі, їх групування, засоби психологізму, контрастування, типізації та індивідуалізації, роль художніх деталей, ідейний зміст. 19
12. Олег Ольжич: 20
1) Аналіз поетичних творів «Воно зросло з шукання і розпуки...», «Гали» - образ ліричного героя; висока культура та самобутність образного мислення. 20
2) Огляд поетичних збірок «Рінь», «Вежі», «Підзамча». 20
13.Олена Теліга. 21
Романтичне звучання поезії; продовження традицій Лесі Українки; поєднання ліричної ніжності й твердості переконань у віршах: «Чоловікові» «Літо», «Мужчинам», «Вечірня пісня». 21
Список літератури 22
Cгенерировано за 0.008357 секунд
|