|
Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!
Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.
|
Шукаєте реферат - просто зайдіть на Інститут.com.ua! |
|
Получить логин и пароль для предварительного просмотра материала можно одним из следующих способов:
Отправив SMS на короткий номер 7190 |
|
|
Инструкция по получению логина и пароля по SMS:
Шаг 1. Отправьте SMS на короткий номер 7190 с текстом сообщения 75261561
Шаг 2. В ответ Вам будет выслано сообщение, содержащее логин и пароль*.
Шаг 3. Для просмотра материала введите пришедшие в SMS-сообщении логин и пароль:
*Услуга доступна для абонетов всех национальных GSM операторов Украины (кроме Beeline) (абоненты других операторов мобильной связи в т.ч. абоненты росcийских и зарубежных операторов - для получения кода доступа воспользуйтесь этой ссылкой...
Тариф 10 грн. Тариф наведено у гривнях з урахуванням ПДВ без ПФ).
|
*Ознакомительная версия подразумевает только просмотр работы с целью дальнейшего ее приобретения в случае соответствия Вашим пожеланиям. Копирование и печать ознакомительной версии работы с сайта запрещена. За 1 SMS просмотреть можно не более 20 любых страниц работы.
См. также:
-
Місце факультативу в шкільному курсі біології
План
Вступ 3
Розділ1. Місце факультативу в шкільному курсі біології 5
1.1. Патогенні мікроорганізми і здоров`я людини 5
1.2. Факультатив як одна із ефективних форм роботи вчителя в позаурочний час 15
1.3. Форми і методи роботи вчителя на факультативах 18
Розділ 2.Факультативний курс "Мікроорганізми і здоров`я людини" 24
2.1. Зміст і методика факультативного курсу 24
2.2. Загальна характеристика та методика проведення занять з факультативного курсу "Мікроорганізми і здоров`я людини" (плани-конспекти деяких занять) 27
Розділ 3. Проведення дослідження ефективності роботи факультативного курсу "Мікроорганізми і здоров`я людини" 49
Висновки 53
Список використаних джерел 54
-
Упровадження інтерактивних технологій навчання в шкільному курсі історії
Вступ 3
1. ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ОЗНАКА СУЧАСНОЇ ОСВІТИ 5
1.1. Сутність інтерактивних технологій та їх класифікація 5
1.2. Порівняльна характеристика інтерактивних методів навчання 13
2. ПРАКТИЧНЕ ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ЗАНЯТЬ З ІСТОРІЇ. 16
2.1. Особливості організації та проведення інтерактивного уроку 16
2.2. Проведення експериментального інтерактивного уроку з історії 21
Висновки 26
Література 28
Вступ
Соціально-економічні зміни в суспільстві, реформування освіти на гуманістичних та демократичних засадах, перехід на особистісно орієнтоване навчання та виховання в різних системах освіти потребують упровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес. Усі сучасні педагогічні концепції (педагогіка співробітництва, гуманістична педагогіка, особистісно орієнтована педагогіка) ґрунтуються на демократичному, рівноправному і гуманному спілкуванні та формуванні суб’єкт-суб’єктних взаємин у педагогічному процесі, тому гостро зростає актуальність використання інтерактивних технологій, що впроваджуються вчителями у шкільний навчально-виховний процес.
Найбільш потребує таких технологій – історична дисципліна. Українському суспільству, як ніколи раніше, необхідні нові історична наука і освіта, які б ефективніше виконували функцію соціальної пам‘яті, сприяли національній самоідентифікації українського народу. Але на сьогодніяшній день підготовка майбутніх учителів історії та озброєння їх новітніми освітніми технологіями для проведення занять перебувають у стані концептуального переосмислення.
Аналіз науково-педагогічної літератури з проблеми дослідження сучасних технологій навчання (О. Пєхота, Г. Селевко, М. Кларин, І. Зязюн, М. Хайруддинов та інші) свідчить, що серед різноманіття педагогічних (освітніх) технологій мало хто з науковців окремо визначає інтерактивні технології. Як правило, дослідники розглядають їх у контексті особистісно орієнтованих технологій. Разом з тим, ознаки інтерактивного навчання помітні в інших описаних у науковій літературі технологіях (імітаційній (ігровій), груповій, діалоговій, технології колективної розумової діяльності (КРД)). Існує навіть думка, що сама назва "інтерактивне навчання" є некоректною, оскільки навчання саме по собі в більшій чи меншій мірі є активним процесом. Однак інтерактивне навчання, як і інші технології, відрізняється стійкістю, системністю, здатністю відтворюватися, ефективністю і стабільністю кінцевих результатів. У зв’язку з цим виявляється доцільним дослідження проблеми інтерактивної організації навчального процесу. Інтерактивне навчання як специфічну освітню технологію у загальнодидактичному аспекті ґрунтовно досліджено О. Пометун та Л. Пироженко. На жаль, у них мало висвітлений практичний досвід проведення занять з історії з використанням інтерактивних технологій. Очевидно, така ситуація викликана тим, що теоретичні й методичні засади сучасних освітніх технологій знаходяться ще на стадії розробки, осмислення, первинної практичної апробації.
Метою даної роботи є дослідження інтерактивних технологій та можливості їх використання у шкільній практиці для проведення занять з історії.
Об’єкт дослідження: шкільний навчально-виховний процес.
Предмет дослідження: інтерактивні технології навчання в шкільному курсі історії.
Для реалізації мети дослідження передбачено виконання наступних завдань:
− проаналізувати наукову літературу з питань інтерактивних технологій та практиці їх використання в шкільному курсі історії;
− визначити типологію інтерактивних методів та ефективність кожного з них;
− проаналізувати особливості організації та проведення занять з застосуванням інтерактивних технологій;
− провести урок з історії з використанням інтерактивних методів, переконатися на практиці в дієвості та ефективності інтерактивних технологій.
Завдання дослідження спрямовані на підтвердження робочої гіпотези: якість та ефективність навчання на уроках з історії залежить від степені використання інтерактивних технологій.
Структура роботи складається зі вступу, основної частини, висновків.
Висновки
Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації. Воно ефективно сприяє формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співробітництва, взаємодії, дає змогу педагогу стати справжнім лідером учнівського колективу.
Практика показує, що інтерактивна технологія навчання – це така організація навчального процесу, за якої неможлива неучасть учня у колективному взаємодоповнюючому, заснованому на взаємодії всіх його учасників у процесі навчального пізнання: або кожен учень має конкретне завдання, за яке він повинен публічно прозвітуватись, або від його діяльності залежить якість виконання поставленого перед підгрупою (командою) завдання. Інтерактивні технології навчання включають в себе чітко спланований очікуваний результат навчання, окремі інтерактивні методи і прийоми, що стимулюють процес пізнання, та розумові і навчальні умови й процедури, за допомогою яких можна досягти запланованих результатів.
Найбільш доцільними інтерактивними методами, які слід застосовувати на заняттях з історії в школі, на мою думку є: дискусія, "займи позицію", дебати. Вони дозволяють не тільки висловлювати свою думку, а також аргументовано доводити її, застосовуючи навчальний матеріал та свої знання з відповідної теми. Такі методи інтерактивних занять як рольові ігри, "коло ідей" будуть ефективними не на початковому етапі надання певного навчального матеріалу для школярів, а тільки після проведення занять традиційними методами: лекція, бесіда. Ігри нададуть можливість закріпити, розвити знання. Відсутність попереднього роз’яснення вчителем положень тем з історії (особливо складних тем) спричинить перетворенню інтерактивного заняття не в пізнавальний, а в розважальний захід. Інтерактивні навчальні технології не вибираються для виконання певних навчальних завдань, а самою своєю структурою визначають кінцевий результат.
Найбільш ефективними інтерактивні заняття є для старшокласників. Діти старшого віку мають відповідний інтелектуальний рівень розвиток, свій погляд на певні історичні події. Інтерактивні технології надають учням добру можливість висловлювати свої думки, але це відбувається, на мій погляд, за рахунок зменшення обсягу інформації, яку потрібно їм опанувати та мати у резерві своєї пам'яті.
Проведення інтерактивного уроку історії дозволяє бути впевненим, що учні зможуть пояснити зміст опрацьованого матеріалу, встановити зв’язки між попереднім матеріалом і тим, що вивчається в даний момент, продемонструвати певний рівень умінь і навичок, висловити своє ставлення до матеріалу вивченої теми. Особливостями організації та проведення інтерактивного уроку є те, що він вимагає значної підготовчої роботи для вчителя та учнів, а також активної та ефективної позиції педагога під час проведення заняття.
-
Залікова робота з біології
1. Які ви знаєте основні екологічні фактори 2
2. Запишіть послідовність нуклеотидів і-РНК, якщо у ДНК вона така: 4
3. В чому єдність та відмінність між клітинами прокаріот та еукаріот. 4
4. У чому полягає біологічне значення мейозу. 4
5. Поясніть закон незалежного комбінування ознак. 5
6. Задача на успадкування зчеплення зі статтю. Які діти будуть народжуватись у сім’ї де батько хворий на дальтонізм, а мати здорова. 6
Література 7
-
Розвиток біології як науки
1. Розвиток біології як науки 3
2. Кліткова система 9
Список літератури 16
-
Розвиток мислення у молодшому шкільному віці
ВСТУП 3
РОЗДІЛ І Теоретичні аспекти вивчення розвитку мислення дітей в молодшому шкільному віці 5
1.1. Поняття мислення в психології 5
1.2 Класифікація та форми мислення 7
1.3 Особливості розвитку мислення дітей молодшого шкільного віку 13
РОЗДІЛ ІІ Експериментальна частина 20
2.1 Діагностика (вивчення мислення) 20
2.2 Аналіз результатів дослідження 22
ВИСНОВКИ 23
ЛІТЕРАТУРА 25
ДОДАТКИ 27
-
Особливості учіння дітей (до 12 р.) на уроках по біології
Вступ 3
1. Особливості викладання біології 5
1.1. Розвиток пізнавальних інтересів учнів середніх класів ЗОШ до предмету біології 5
1.2. Формування знань, умінь, навичок узагальнювати навчальний матеріал на уроках біології 9
1.3. Основні закономірності і принципи навчання, як складової учіння. Основні вимоги проведення уроків. 12
2.Сучасні методи навчання які використовуються для покращення процесу вивчення біології. 18
2.1.Комплексні технології на уроках біології. 18
2.2. Використання ТЗН (дидактична техніка, аудіовізуальні засоби, комп’ютер) на уроках біології, як необхідного чинника засвоєння знань. 19
3. Експериментальне дослідження. 23
3.1.Процедура експериментального дослідження. 23
3.2. Аналіз отриманих результатів. 26
3.3. Програма методичних рекомендацій ефективного учіння дітей. 27
Висновок 30
Список літератури 32
Додатки 35-39
Мета дослідження: визначити і науково обґрунтувати основні особливості і умови учіння учнів середніх класів ЗОШ на уроках біології.
Сутність гіпотези дослідження полягає в тому, що ефективність процесу учіння залежить від
А) особливостей викладання предмету біології;
Б) гностичної діяльності учнів середніх класів ЗОШ, що спрямована на пізнання, збір та переробку отриманої інформації.
Задачі дослідження:
1. Визначити особливості викладання предмету на уроках біології.
2. Розкрити сутність сучасних методів навчання, які використовуються для покращення процесу навчання дітей середніх класів ЗОШ.
3. Розробити та експериментально перевірити ефективність методичних рекомендацій учителям щодо забезпечення ефективного навчання учнів середніх класів ЗОШ
Для оцінки перевірки достовірності результатів експериментального дослідження ми використали метод математичної статистики, що ґрунтується на нормальному розподілі випадкових величин. За розподілом оцінок виконання кожного завдання теоретично за теорією Гаусса розраховано довірчий інтервал справжнього значення середньої оцінки. Фактична середня оцінка, отримана в результаті експериментальних досліджень, знаходиться в інтервалі, передбаченому теорією і її значення вище в учнів експериментальних класів, чим в учнів контрольних класів.
-
Особливості розвитку мислення в молодшому шкільному віці
ВСТУП 3
РОЗДІЛ І. Теоретичні аспекти вивчення розвитку мислення дітей в молодшому шкільному віці 5
1.1. Поняття мислення в психології 5
1.2. Класифікація та форми мислення 10
1.3.Особливості розвитку мислення дітей молодшого шкільного віку 15
РОЗДІЛ ІІ. Емпіричне дослідження особливостей розвитку мислення у дітей молодшого шкільного віку 19
2.1. Підготовка та проведення дослідження 19
2.2. Результати діагностичного дослідження та їх інтерпретація 22
ВИСНОВОК 29
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 30
ДОДАТКИ 32
-
Розвиток процесів памяті в молодшому шкільному віці
План
стор.
Вступ................................................................................................................................3
1. Память та її класифікація..........................................................................................3
1.1. Визначення поняття памяті...................................................................................3
1.2. Типи памяті............................................................................................................4
1.3. Процеси памяті......................................................................................................9
2. Поліпшення запамятовування................................................................................10
2.1. Прийоми запамятовування..................................................................................10
2.2. Закони памяті........................................................................................................12
3. Педагогічні аспекти дослідження памяті................................................................14
4. Дослідження способів запамятовування та пригадування у молодшому
шкільному віці ( на прикладі учнів другого класу )................................................16
Висновки........................................................................................................................19
Список основної використаної літератури...................................................................21
Вступ
Щоб піднятися на вищий ступінь розвитку, дитина має засвоїти знання про навколишній світ, оволодіти нормами поведінки, набути певних навичок і вмінь. Все це пов(язано з роботою пам(яті. Якби людина не запам(ятовувала те, що сприймала, переживала, робила, її психічний розвиток був би неможливий.
Пам(ять у дітей молодшого шкільного віку достатньо хороша. Вони легко засвоюють нове, конкретне і яскраве. Як і всі психічні процеси, пам(ять дитини тісно пов(язана з усім її розвитком. Можна було б сказати, що це період нагромадження великої кількості уявлень, які відображають те, що учень бачить навколо себе, чує з вуст учителя, від оточення, в тому числі й однолітків, старших братів і сестер, про що читає та ін. У цьому віці діти жадібно поповнюють свої враження, уявлення.
Успіх розвитку пам(яті залежить від того, як забезпечують педагоги керівництво цим процесом. Важливе значення для розвитку пам(яті учнів має передусім знання вчителем умов продуктивності запам(ятовування, відтворення та вміння керувати ними в навчальній діяльності на уроках і поза ними. ( 2, с.8 )
Уявімо собі плоский шматок глини, що має незвичні властивості. Якщо на його поверхню надавити пальцем і відразу ж вирівняти ямку, то після обжигу глини ямка знову стає ясно помітною. Ця глина має, відповідно, властивість впродовж певного часу зберігати слід від фізичного впливу так, що при певних умовах він знову може бути відтворений. Аналогічно пам(ять в психології найчастіше визначається як здатність відтворювати в більшій чи меншій відповідності з оригіналом минулі події після зберігання їх впродовж певного часу. ( 20, с.12 )
Кілька років тому видатний сучасний математик і кібернетик фон Нейман зробив сенсаційне повідомлення. За його розрахунками виходило, що в принципі мозок людини може вмістити приблизно 100000000000000000000 одиниць інформації. В перекладі на загальноприйняту мову це означає - кожен з нас може запам(ятати всю інформацію, що знаходиться в мільйонах томів найбільшої у світі Бібліотеці імені Леніна. ( 17, с.30 )
Немає сумнівів, що мнемічні процеси (процеси пам(яті) займають центральне місце і в інтелектуальній сфері особистості, і в загальному психічному розвитку школяра. ( 16, с. 60 )
Потрібно відмітити,що дослідження пам(яті людини відкриває доступ до таких галузей психіки, знання яких має виключне значення для вирішення багатьох практичних завдань. Так, наприклад, для педагога дуже важливо знати, як краще структурувати учбовий матеріал та в якій послідовності пропонувати його учням, щоб забезпечити високу якість засвоєння при мінімальних витратах часу. Але для вирішення цієї проблеми необхідно визначити закономірності організації інформації в пам(яті та її відтворення. ( 20, с.14 )
Память та її класифікація
-
Психокорекційна програма уваги у молодшому шкільному віці
Психокорекційна програма уваги у молодшому шкільному віці 3
1. Особливості уваги як психічного процесу 13
2. Фізіологічні основи уваги 13
3. Зв’язок уваги з іншими пізнавальними процесами 13
Висновки 23
Список використаної літератури 39
-
Систематизуюча функція сучасного підручника загальної біології
ЗМІСТ
Вступ 3
Підручник - навчальна книжка 4
Систематизуюча функція сучасного підручника загальної біології 5
Проблеми підручника "Загальна біологія. 10-11 класи" 11
Висновки 14
Література 15
-
Систематизуюча функція сучасного підручника загальної біології
ЗМІСТ
Вступ 3
Підручник - навчальна книжка 4
Систематизуюча функція сучасного підручника загальної біології 5
Проблеми підручника "Загальна біологія. 10-11 класи" 11
Висновки 14
Література 15
Cгенерировано за 0.441163 секунд
|