Меню

Реклама

TOP реферати

Від партнерів

Цікаве

Тема: «Прогнозування цін та інфляції» (ID:19784)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       6 стр.
Размер в архиве:   72 кб.

Реферат





Прогнозування цін та інфляції

Зміст





Вступ



Актуальність теми. Кожного дня людина має справу з різноманітними цінами. Для того, щоб жити, треба споживати
продукти харчування, мати одяг, взуття, предмети домашнього вжитку, тобто те, що називають споживчими
товарами. Всі вони мають купівельну ціну, яку треба сплатити, щоб придбати такі товари.

Інфляція є постійною супутницею економічного життя планети з того моменту, коли гроші перестали вільно
обмінюватися на золото і, навпаки, були введені обмеження на вивіз золота за державний кордон. Таким чином, з
початку XX ст. інфляція стала постійною дійовою особою економічного життя.

Мета та завдання роботи. Основна мета написання роботи полягає в дослідженні проблеми прогнозування ціни та
інфляції. Відповідно до поставленої мети в роботі були визначені наступні завдання:

- розкрити необхідність та методи державного регулювання цін;

- визначити напрямки та перспективи розвитку антиінфляційної політики.



1. Необхідність та методи державного регулювання цін






Ціна є одним з найбільш важливих інструментів регулювання економіки, її регулюючий вплив на економіку охоплює
багато напрямків. Зокрема, за допомогою цін виробництво підпорядковується суспільним потребам, вираженим у
формі платоспроможного попиту, ціни стимулюють зниження витрат на виробництво і реалізацію товарів,
запровадження досягнень науково-технічного прогресу, підвищення якості товарів і тощо.



Усі ці регулюючі функції ціна може виконувати найбільш ефективно лише за умов вільного ціноутворення, тобто
тоді, коли вона формується тільки під впливом ринкових чинників. Але досвід показує, що як ринок, так і
вільна (ринкова) ціна не є універсальними засобами регулювання економіки. Вони не здатні враховувати всієї
різноманітності умов і цілей соціально-економічного розвитку країни.



По-перше, стимулюючий вплив вільних цін на економіку може забезпечуватися лише за умов досить зрілого ринку,
тобто ринку, в якому панує конкуренція, обмежується недобросовісна діяльність монополій, ефективно працює вся
ринкова інфраструктура. За браком таких умов вільне ціноутворення може відіграти руйнівну роль, породжуючи
такі явища, як падіння виробництва, безробіття, інфляція тощо. По-друге, вільні ринкові ціни можуть реагувати
тільки на ті зміни в економіці, які знаходять своє відображення у платоспроможному попиті. Тому ціни не
враховують колективні економічні, а також соціальні, екологічні та інші проблеми, що породжує небажані
наслідки для суспільства. Урахування всіх цих обставин можна забезпечити тільки на засаді державного
регулювання цін [, с.93].



Державне цінове регулювання в Україні регламентується спеціальним законодавством: Законами «Про ціни і
ціноутворення», «Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій
діяльності», постановою Кабінету Міністрів України «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та
виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» тощо. Закони в галузі ціноутворення
встановлюють основні правила формування та застосування цін в країні, порядок контролю за цінами,
відповідальність за його порушення, права та обов'язки окремих органів виконавчої влади у сфері
ціноутворення. Для практичного виконання зазначених Законів, вони доповнюються й конкретизуються спеціальними
рішеннями парламенту, указами Президента чи постановами уряду.



Втручання держави в процес ціноутворення здійснюється в трьох основних формах: обмеження рівня ціни; уведення
податкових платежів, що призводять до вилучення доходів у виробників та споживачів; державна підтримка цін
через дотації. Це втручання здійснюється за допомогою різноманітних методів державного регулювання цін, які
можна об'єднати у дві групи: прямі й непрямі (опосередковані) (рис. 1.1).






Рис. 1.1. Форми й методи державного регулювання цін






Пряме регулювання, як правило, переважає на початковому етапі створення ринку, коли його регулюючі здатності
ще недостатньо розвинуті, або коли виникає кризова ситуація в економіці [, с.74].



Непрямі методи державного регулювання цін переважають на етапі зрілого ринку і за нормальних умов розвитку
економіки, коли регулюючий потенціал ринкового механізму реалізується на повну силу [, с.97].



Державне регулювання цін - це засіб досягнення певних цілей державної економічної політики. Можна виділити
кілька таких найбільш типових цілей, кожній з яких відповідають певні методи державного впливу на
ціноутворення:



- запобігти руйнівному впливу цін на економіку;



- стримати інфляцію за допомогою політики доходів;



Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.

Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Замовити реферат

Оновлення

Реклама

Від партнерів