|
Крилаті вислови В Сухомлинського
У нас Ви маєте можливість замовити матеріал за темою «Крилаті вислови В Сухомлинського», або знайти вже готові матеріали, які містять певну інформацію за даним запитом
-
Крилаті слова у романах В.Шевчука
Зміст Вступ……………………………………………………………………..3 Розділ І. Життя та творчість Валерія Шевчука…………………..5 1.1. Сага про Житомир Валерія Шевчука……………..5 1.2. Творчість Валерія Шевчука………………………10 Розділ ІІ. Крилаті слова у романах В.Шевчука…………………13 2.1. Мовна палітра Валерія Шевчука…………………13 2.2. Жива народна мова та крилаті вислови………..16 Розділ ІІІ. Ключова символіка В.Шевчука ……………………..19 3.1. Ключова символіка Валерія Шевчука у повісті “Камінна луна”…………………………………………..19 Висновок ………………………………………………………………28 Список використаної літератури………………………………….32 >>>>
-
Виховання любові до матері в педагогічних творах В.О. Сухомлинського
Зміст Вступ 3 Розділ 1. Ідеї гуманізму і свободи в педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського 5 1.1. Проблеми виховання сучасної молоді 5 1.2. Ідея свободи особистості, гуманізму і любові В.О. Сухомлинського 15 Розділ 2. Виховання любові до матері в педагогічних творах В.О. Сухомлинського 18 2.1. Як вчити дітей любити своїх батьків 18 2.2. Як виховувати гармонійні відносини між батьками й дітьми 20 2.3. Роль матері в житті дитини 23 Висновки 28 Список використаної літератури 30 Додатки 35 >>>>
-
Естетичне виховання у творчій спадщині В.О. Сухомлинського
Вступ 3 Розділ І. Теоретичні основи естетичного виховання у творчій спадщині В.О. Сухомлинського 5 1.1. Естетичний розвиток і естетичне виховання дітей дошкільного віку 5 1.2. Естетична освіта в педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського….8 1.3. Проблема естетичного виховання дітей старшого дошкільного віку та молодших школярів у творчій спадщині В.О. Сухомлинського………….. 11 1.4. Основні напрями та завдання естетичного виховання дітей у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського 14 1.5. В.О.Сухомлинський про формування почуття прекрасного в процесі спостережень за природою та її збереження 19 Розділ II. Впровадження ідей В.О. Сухомлинського з питання естетичного виховання в практику роботи сучасних дошкільних навчальних закладів…… 25 2.1. Визначення рівня естетичної культури у дітей старшого дошкільного віку 25 2.2.Технологія використання ідей В.О. Сухомлинського в розвитку естетичної культури у дітей старшого дошкільного віку 26 2.3. Аналіз результатів експериментальної роботи 35 Висновки 42 Список використаних джерел 44 >>>>
-
Сухомлинський про виховання у колективi
Вступ 3 Розіл І 5 Життєвий шлях В. Сухомлинського 5 Розіл ІІ. 11 Педагогічні погляди В. Сухомлинського 11 Розділ ІІІ 17 Роль колективу у форрмуванні гармонійної особистості 17 Висновки 23 Література 25 >>>>
-
Педагогічна діяльність В.О. Сухомлинського
Зміст 1. Історичні етапи розвитку психології як науки 3 2. Педагогічна діяльність В.О. Сухомлинського 12 Література 18 >>>>
-
Розвиток сенсорної культури старших дошкільників під час спілкування з природою за методом Сухомлинського
Вступ 2 Розділ І. Формування та розвиток сенсорної культури у дітей засобами природничого виховання 5 1.1 Сенсорна культура та особливості її розвитку у дошкільників 5 1.2 Виховання засобами природи 22 Розділ ІІ. Ознайомлення з природою та його роль у розвитку сенсорної культури за В.О. Сухомлинським 29 2.1. Природа як основоположний чинник виховання у працях В.О. Сухомлинського 29 2.2 Погляди В.О. Сухомлинського на роль природи в сенсорному вихованні дітей 37 2.3 Методика В.О. Сухомлинського з розвитку сенсорної культури старших дошкільників під час їх спілкування з природою 43 Розділ ІІІ. Практична частина 54 3.1 Експериментальна методика сенсорного розвитоку дітей старшої групи дитячого садка за допомогою дидактичних ігор розроблених за методами В.О. Сухомлинського 54 3.2 Психолого-педагогічне проектування сенсорного розвитку дітей старшого дошкільного віку засобами природничого виховання (план на 10 днів) 58 3.3 Поради вихователям і батькам по сенсорному вихованню 60 Висновки 64 Додатки 66 Список використаної літератури 72 >>>>
-
Вислови видатних людей про українську пісню
Вислови видатних людей про українську пісню >>>>
-
Ділова українська мова
1. Прислів’я та приказки. Крилаті слова 3 2. Правопис складних прикметників 9 3. Складнопідрядне речення та його пунктуація 11 Список використаної літератури 15 >>>>
-
Контрольна з історії педагогіки
1.Чому Ян Каменський являється засновником педагогічної науки 2 2.В чьому полягає антропологічне вивчення людини в спадщіні К.Д. Ушинського (психологічні основи Ушинського (на основі твору "Людина як предмет виховання" досвід антропологічного дослідження)) 2 3.Гуманістичні ідеї Василя Олекс. Сухомлинського (на основі роботи "Сердце віддаю дітям") 3 4.Особливості роботи братських шкіл на Києво-Могилянської академії (що вас вразило яке психолога в організації навчання в ціх закладах) 4 5.Нові педагогічні погляди течії у сучасній зарубіжній педагогіки М.Монтесорі 5 6.Особливості підходів до виховання особистості у спадщіні Сухомлинського 6 Використана література. 8 >>>>
-
Українська мова
1. За якими ознаками класифікуються ділові документи? Назвіть групи документів за традиційною класифікацією. 3 2. Подайте дефініцію понять, номінованих термінами: тур, флотель, туроператор, контракт, гідропарк, віза, транзит, експедитор. 8 3. Відредагуйте запропоновані вислови: 8 4. Укладіть пояснювальну записку від власного імені про причину невчасної ліквідації академзаборгованості - заліку з .... 9 5. Перекладіть уривок фахового тексту з російської мови на українську. Розставте розділові знаки. Поясніть написання підкреслених слів. 10 Література: 12 >>>>
-
Принципи трудового виховання.
Вступ 3 1. Принципи трудового виховання за поглядами В.О. Сухомлинського 4 2. Ознаки педагогічної класифікації праці 6 Висновки 8 Література 9 >>>>
-
Принципи трудового виховання.
Вступ 3 1. Принципи трудового виховання за поглядами В.О. Сухомлинського 4 2. Ознаки педагогічної класифікації праці 6 Висновки 8 Література 9 >>>>
-
Контрольна з історії педагогіки
1. Чому Яна Амоса Каменського вважали засновником педагогічної науки 3 2. Що розумів Ушинський під висловом “Щоб виховати людину всебічно необхідно вивчити її всебічно” 6 3. Гуманістична спрямованість спадщини Сухомлинського 7 4. Практика шкільництва Європейської освіти нового часу 9 Література 12 >>>>
-
Засоби навчання в економічній освіті
Засоби навчання в економічній освіті Рівень А. 2. Назвіть, які методики активного навчання Вам відомі? Рівень В. 1. Як виявилась педагогічна майстерність А.С. Макаренка та В.О. Сухомлинського у вирішенні педагогічних задач? Рівень С. 3. Вчитель починає урок: «Діти! Зараз Вам буде дуже цікаво...» Прокоментуйте початок цього уроку. Список використаної літератури >>>>
-
Методика проведення "уроків мислення" у старшій групі дошкільного закладу
ЗМІСТ ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПРОВЕДЕННЯ "УРОКІВ МИСЛЕННЯ" В СУЧАСНІЙ ДОШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ 5 1.1 Проблемні питання дошкільної освіти та шляхи їх вирішення 5 1.2 Основні засади "Уроків мислення" В.О. Сухомлинського 8 РОЗДІЛ 2. ЕКПЕРИМЕНТАЛЬНА ЧАСТИНА 15 2.1 Методика проведення "уроків мислення" у старшій групі дошкільного закладу 15 2.2 Результати експерименту 24 2.3 Рекомендації 26 ВИСНОВКИ 29 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 30 >>>>
-
Розвиток музичних здібностей в учнів початкових класів
Вступ. Розділ І Розвиток музичних здібностей в учнів початкових класів. 1.1. Творча активність молодших школярів на уроках музики. 1.2 Погляди Василя Сухомлинського на музичне виховання молодших школярів. Розділ ІІ. Методичні дослідження розвитку музичних здібностей учнів початкових класів. 2.1. Музичні ігри. 2.2. Методика музичного виховання учнів початкових класів. Список використаної літератури >>>>
-
Практичні розробки позакласної роботи з природознавства в початковій школі
Зміст Вступ 3 Розділ 1. Формування світогляду молодших школярів на позакласних уроках з природознавства 7 1.1. Формування основ світогляду молодших школярів на засадах естетики живої природи 7 1.2. Використання педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського в позакласній роботі в класах натуралістичного спрямування 16 Розділ 2. Практичні розробки позакласної роботи з природознавства в початковій школі 23 2.1. Позакласний екологічний захід 23 2.2. Заняття-милування під блакитним небом 29 2.3. Урок-екскурсія з природознавства 37 Висновки 43 Список використаної літератури 45 >>>>
-
Індивідуалізація навчання учнів в умовах сучасної школи
Вступ 3 Розділ I.Особисто орієнтоване навчання в умовах сучасної школи 5 1.1.Педагогічні ідеї В. Сухомлинського як концептуальна основа особистісно-орієнтованого підходу 6 1.2.Впровадження особисто орієнтованого наквчання 11 Розділ II.Індивідуалізація навчання учнів в умовах сучасної школи 18 2.1.Характеристика індівідуальніх форм виховної роботи 22 2.2.Класифікація індівідуальніх форм виховної роботи 27 Висновки та практичні поради 29 Список використаної літератури 30 >>>>
-
. ІНТЕГРОВАНИЙ ПІДХІД ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ГРОМАДСЬКОГО ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ В ПРОЦЕСІ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДОЮ
Зміст ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. ПОНЯТТЯ ГРОМАДЯНСЬКОГО ВИХОВАННЯ У ДОШКІЛЬНОМУ ВІЦІ 6 1.1 Громадянське виховання: погляд на проблему через 6 творчість В.О. Сухомлинського 6 1.2 Роль громадянського виховання у дошкільному дитинстві 11 РОЗДІЛ 2. ІНТЕГРОВАНИЙ ПІДХІД ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ГРОМАДСЬКОГО ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ В ПРОЦЕСІ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДОЮ 18 2.1 Експериментальна програма з громадського виховання дошкільників 18 2.2. Роль природничих екскурсій у громадянському вихованні дошкільників 25 ВИСНОВКИ 29 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 30 >>>>
-
Домашні самостійні завдання з Дошкільної педагогіки
Завдання 1. Опрацювати Закон України "Про дошкільну освіту" (ст. 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 14, 23). - 5 стор Завдання 2. Ознайомитись і підготувати повідомлення про організацію роботи в одному із дошкільних закладів інноваційного, альтернативного типу (за вибором): авторський дошкільний заклад реалізації ідеї видатних педагогів (С. Русової, М. Монтессорі, В. Сухомлинського та ін.); центр розвитку дитини; дитячий садок-початкова школа, що є діючими в місті Києві чи з досвіду роботи дошкільних установ, що друкується на сторінках професійних видань. - 2 стор. Завдання 3. Підготувати реферат про організацію системи дошкільної освіти в одній із країни близького і далекого зарубіжжя (за вибором) - 3-4 стор. Зміст 1. ЗАКОН УКРАЇНИ "ПРО ДОШКІЛЬНУ ОСВІТУ" 3 2. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ПОЛТАВСЬКОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ № 10 10 3. ОРГАНІЗАЦІЯ СИСТЕМИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В США 13 Список використаної літератури 17 >>>>
-
Домашні самостійні завдання з Дошкільної педагогіки
Завдання 1. Опрацювати Закон України "Про дошкільну освіту" (ст. 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 14, 23). - 5 стор Завдання 2. Ознайомитись і підготувати повідомлення про організацію роботи в одному із дошкільних закладів інноваційного, альтернативного типу (за вибором): авторський дошкільний заклад реалізації ідеї видатних педагогів (С. Русової, М. Монтессорі, В. Сухомлинського та ін.); центр розвитку дитини; дитячий садок-початкова школа, що є діючими в місті Києві чи з досвіду роботи дошкільних установ, що друкується на сторінках професійних видань. - 2 стор. Завдання 3. Підготувати реферат про організацію системи дошкільної освіти в одній із країни близького і далекого зарубіжжя (за вибором) - 3-4 стор. Зміст 1. ЗАКОН УКРАЇНИ "ПРО ДОШКІЛЬНУ ОСВІТУ" 3 2. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ПОЛТАВСЬКОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ № 10 10 3. ОРГАНІЗАЦІЯ СИСТЕМИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В США 13 Список використаної літератури 17 >>>>
-
ТЕМАТИКА СУХОМЛИНСЬКОГО, ЩО ХАРАКТЕРИЗУЄ ОСНОВУ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ
Вступ 3 1. В.О. Сухомлинський – видатний український педагог-новатор 4 2. Педагогічна майстерність як основа навчально-виховного процесу 7 3. Шляхи формування педагогічної майстерності за В.О.Сухомлинським 10 Висновки 15 Література 16 Вступ Освіта – органічна частина духовного життя суспільства. Саме в цій системі створюється майбутнє, продукуються і передаються соціокультурні та особисті цінності. Виховання і навчання підростаючого покоління вимагає ретельної підготовки педагогічних фахівців. Саме від них залежить підвищення ефективності та якості навчально-виховного процесу. Їх педагогічна майстерність, фахова підготовка є вирішальним фактором в сучасній школі. Сьогодні роздаються голоси, що вимоги до моральних та психологічних якостей, педагогічної майстерності сучасного вчителя значно завищені: не буває ідеальних людей, не здатна людина втілювати у собі одному ангельський образ з конячою працездатністю і все це в умовах нашої “ринкової” економіки, яка мало що робить для створення достатніх матеріальних умов для педагогів школи. Деякі педагоги ставлять питання про моральну відповідальність держави за те положення, в якому опинився сучасний вчитель. Вимагати все – і взамін практично нічого не віддавати – негідна політика тих, хто взяв на себе функцію управління освітою. Безперечно, у важкому становищі знаходиться сьогодні педагоги. Але разом з тим виникає питання: А як працювали наші попередники, вчителі тридцятих, сорокових, п’ятидесятих, шістдесятих років? Дуже часто вони опинялися в не менш складних життєвих умовах. Як це відображалося на їх прагненні підвисити свою педагогічну майстерність? Чи не зменшували меркантильні інтереси їхнього бажання вчити дітей, формувати нові особистості, приносити користь суспільству? Про ці та інші аспекти підвищення майстерності педагогів говорить у своїх роботах Василь Олександрович Сухомлинський, видатний український педагог, який усе життя, незважаючи на суворі умови, працював в ім’я високої мети – навчання і виховання Людини. Його твори – це практично директивні вказівки про те, яким вимогам повинен відповідати вчитель і як він повинен вдосконалювати свою педагогічну майстерність попри всі труднощі життя. Висновки Всім своїм життям і творчою працею Сухомлинський довів, що головним предметом у викладанні будь-якого вчителя є сенс життя, справжнє людське щастя. Тому особливої уваги, в зв’язку з цим, набувають моральні якості вчителя. Не може бути справжнього виховання без взірця, який повинен бачити перед собою учень в особі свого педагога. Для сучасного педагога мають велику цінність методичні поради В.О. Сухомлинського щодо шляхів виховання гуманістичної культури дітей, підлітків, напрямів практичної естетичної роботи з учнями, формування духовного світу людини. На сьогоднішньому етапі викликають дуже великі сумніви щодо наявності і використання у сучасному педагогічному середовищі тих гуманістичних порад Сухомлинського, які містяться у його роботах. Педагогічна майстерність педагогів нашого часу здебільшого підвищується не в бік духовного зростання, а в бік оволодіння та застосування новітніх технічних прийомів навчання. Гуманістичність виховання не втратила своєї актуальності в наші часи, хоча в суспільстві стали найбільш пануючими ідеї особливої значимості грошей, високого матеріального та суспільного становища. На мою думку, українська нація ніколи не зможе перетворитися із високодуховної, глибокоморальної спільноти в соціальний конгломерат грошових ділків і спритних підприємців. Тимчасове затьмарення людей ідеями збагачення поступово зміниться поверненням до духовних цінностей, які продовжують жити у народі. Поради В.О. Сухомлинського щодо виховання ще знайдуть своїх палких прибічників. >>>>
-
Управління конфліктами, змінами та стресами в організації, засоби виявлення конфліктів
Зміст. Вступ. 3 1.Управління конфліктами, змінами та стресами в організації. 5 1.1 Причини конфліктів в організації та типи менеджметну і характеру людини. 5 1.2 Стилі управління конфліктами і засоби їх виявлення. 16 2. Аналіз господарської діяльності ВАГ “Києво-Святошенської аптеки № 5”. 22 2.1 Стан фармацевтичного ринку України в порівнянні з закордонними сусідами. 22 2.2 Динаміка розвитку фінансово-господарська діяльність ВАГ “Києво-Святошенської аптеки № 5”. 24 2.3 Технічний рівень обладнання ВАТ “Києво-Святошенської аптеки № 5”. 27 3. Пропозиції щодо вдосконалення роботи ВАТ “Києво-Святошенської аптеки № 5”. 29 Висновок. 32 Список використаних літературних джерел. 34 ДОДАТКИ 35 Додток 1. 37 Додаток 2. 38 Додаток 3. 39 Ціллю даної курсової роботи є дослідження умов управління конфліктами в організаціях, способи їх виявлення і вирішення. Обєктом дослідження є відкрите акціонерне товариство “Києво-Святошенська аптека №5”, предметом – фінансово-господарська діяльність даного підприємства. Отже друга частина представленої роботи присвячена аналізу господарської діяльності “Києво-Святошенської аптеки №5” за останні 5 років. У третій частині наведені пропозиції щодо вдосконалення роботи, як окремої аптеки, діяльність якої аналізується, так і галузі в цілому, яка не дивлячись на сьогодняшні успіхи все ж таки вимагає реформування. В роботі наведені вислови відомих політичних діячів з цього приводу. >>>>
-
Вплив емоцій на особистість людини
Вступ 3 Розділ І. 5 ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЕМОЦІЙНОГО ЖИТТЯ ОСОБИСТОСТІ 5 1.1. Сутність емоцій та їх значення у житті людини 5 1.2. Класифікація емоцій. 9 Висновки до 1-го розділу 15 Розділ 2. 16 ЕМОЦІЇ ЯК ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ 16 2.1. Регулятивне значення емоцій в самотворенні особистості. 16 2.2. Негативний вплив емоційного фактору на особистість. 21 Висновки до 2-го розділу 25 Розділ ІІІ 26 ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ЕФЕКТУ ЕМОЦІЙНОГО ЗГОРЯННЯ НА ОСОБИСТІСНУ СФЕРУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ 26 3.1. Теоретичні основи дослідження. 26 3.2. Отримання емпіричних результатів. 28 3.2.1. Визначення рівня домагань респондентів. 28 3.2.2. Визначення степені емоційного вигоряння респондентів 31 3.2.3. Інтерпретація результатів дослідження 35 Висновки до 3-го розділу 37 Загальні висновки 38 Список використаної літератури 40 Додатки 42 Вступ Актуальність дослідження. В епоху інформаційних і соціальних технологій, інтенсивного розвитку науки і техніки змінюється темп і насиченість суспільного життя. Людина з’являється залученою до швидкоплинних, високоінформативних та емоційно напружених соціальних процесів. В таких умовах особливого значення набуває афектно-вольова сфера особистості. Її стійкість, здатність протистояти фізичному та моральному навантаженню обумовлює життєздатність індивіда, його психологічне здоров’я, продуктивність діяльності в професійній сфері. Зріст нервових захворювань спричиняється дією негативних емоційних чинників, з якими людина часом не здатна справитися. Стреси, дистреси та психічні розлади стали головною ознакою сучасного життя. В психології, практичний напрям якої прагне до створення умов щодо психологічної підтримки та захисту людини, емоційна сфера є об’єктом тривалих наукових досліджень, коріння яких сягають глибини століть. Терміни „афекти” і „пристрасті були основоположними для розгляду афективної сфери у працях „Про душу” Арістотеля, „Пристрасті душі” Декарта, „Етика” Спінози, „Антропологія з прагматичного досвіду” Канта та ін. Емпіричні дослідження емоцій розпочалися з постанням психології як науки у сучасному розумінні цього слова. Основоположні положення емоційних процесів описані у творах У. Джемса (1884), Г. Ланге (1890), І.М. Сєченова (1904), І.П. Павлова (1905), В. Кеннона і Ч. Шеррінгтона (1910), В.М. Бехтерєва (1929). В сучасній науці розвинувся цілий напрям дослідження емоційної сфери, провідними представниками якого стали: Л.М. Аболін, І.Д. Бех, В.К. Вілюнас, Л.С.Виготський, В. Вунд, Б.І. Додонов, О.В. Запорожець, К.Є. Ізард, І.С. Кон, О.І. Кульчицька, О.М.Леонтьєв, В.С. Мухіна, Я.З. Неверович, С.Л. Рубінштейн, П.В. Симонов, О.Я. Чебикін, Т.М. Чебикіна. Важливими у сучасній психологічній науці є дослідження впливу емоційних чинників на професійну діяльність індивіда, особливо у сфері науки і освіти. Емоційний компонент у педагогічній творчості, педагогічній майстерності було розглянуто в дослідженнях Ю.П. Азарова, Л.М. Ахмедзянової, Ф.Н. Гоноболіна, В.А. Кан-Калика, М.Д. Никандрова, Д.Ф. Ніколенка, А.С. Макаренка, І.Є. Синиці, В.О. Сухомлинського та ін. В працях Л.І. Божович, Л.А. Гапоненко, Н.Ф. Каськової, М.Г.Демидової, Р.П. Мільруда, А.В. Петровського, О.П. Саннікової, П.М. Якобсона та інших дослідників вивчалися прояви емоційності як фактора, що здійснює позитивний або негативний вплив на організацію навчально-виховного процесу й успішність професійної діяльності в цілому. Однак, численні теоретичні розробки в даній сфері призвели до виникнення різних підходів та різного тлумачення феноменів емоцій та почуття. Крім того, не зважаючи на значну теоретичну базу дослідження емоційних процесів, не вдалося розробити дієвої та ефективної методики долання психологічних перешкод в ході спілкування. Праця багатьох професіоналів, в тому числі і педагогів, залишилася досить вразливою від емоційного перевантаження. Тому метою даної роботи є теоретичний аналіз та узагальнення напрацювань в даній області, визначення впливу емоцій на особистість. Об’єкт дослідження – емоційна сфера особистості. Предмет дослідження – вплив емоцій на формування та розвиток особистості педагогічного працівника. Для реалізації мети дослідження передбачено виконання наступних завдань: – узагальнити теоретичні напрацювання психологів в області емоційної сфери; – проаналізувати шкідливий вплив негативних емоційних процесів на формування особистості; – зібрати та проаналізувати емпіричний матеріал щодо впливу феномену емоційного згоряння на формування особистісних якостей педагога. Методи дослідження. У теоретичній частині використано методи аналізу, узагальнення та синтезу існуючого наукового матеріалу з проблем емоційної сфери. В емпіричній частині для вивчення міри вираженості та симптомів синдрому емоційного вигоряння вчителя використовувалась методика діагностики емоційного вигоряння В.В.Бойко та методика визначення рівня домагань Шварцландера. >>>>
-
Формування уявлень учнів про самих себе
ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1 5 САМООЦІНКА ТА Я-КОНЦЕПЦІЯ ЯК РЕЗУЛЬТАТ УЯВЛЕНЬ ІНДИВІДА ПРО САМОГО СЕБЕ 5 1.1. Степінь розробленості феномену самоусвідомлення та самосвідомості в працях вітчизняних та зарубіжних психологів 5 1.2. Рівні самооцінки та її розвиток 10 РОЗДІЛ 2 15 ЗНАЧЕННЯ САМООЦІНКИ В НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДЛІТКА ТА ЙОГО ПОВЕДІНЦІ 15 2.1. Формування самооцінки у підлітковому віці 15 2.2. Виховне значення самооцінки 18 РОЗДІЛ 3 23 ПРАКТИКА ДОСЛІДЖЕННЯ УЯВЛЕНЬ УЧНІВ ПРО САМИХ СЕБЕ 23 3.1. Методики вивчення самооцінки 23 3.2. Дослідження самооцінки учнів підліткового віку 26 ВИСНОВКИ 31 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 33 ВСТУП Актуальність дослідження. Формування соціально активної, творчої особистості – головні завдання сучасної освіти. Розвиток вітчизняної педагогіки сьогодні спрямований на пошук більш ефективних технологій для опанування дітьми знань, вмінь, навичок, певного соціального досвіду. Особливо це становиться актуальним в умовах глобального зростання потоку інформації, що пов’язано з науково-технічним прогресом, розвитком знань людей про оточуючий світ. Шкільний вік вважається таким, котрий закладає основи не тільки майбутніх знань учня, а і його особистості. Саме в цьому віці формуються світоглядні уявлення дитини про себе та інших, які становляться базовою платформою для її психічного та соціального розвитку. Навчання та виховання дітей шкільного віку завжди було об’єктом прискіпливої уваги науковців та педагогів. Вітчизняна педагогіка живиться ідеями видатних дослідників в цій області: А. Адлера, Ш. Амонашвілі, С. Васильченка, Л. Виготського, А. Дістервега, О. Духновича, Д. Ельконіна, Е. Еріксона, Л. Занкова, Я. Коменського, Г. Костюка, О. Леонтьєва, А. Макаренка, А. Маслоу, М. Монтессорі, С. Миропольського, Р. Нємова, Ж. Піаже, С. Рубінштейна, В. Сухомлинського, Л. Толстого, К. Ушинського, І. Франка, Т. Шевченка та ін. Різним аспектам розвитку учнів у підлітковому віці присвячені роботи сучасних вітчизняних науковців: З. Богуславської, М. Боришевського, І. Василенко, Е. Гуцало, Л. Долинської, М. Заброцького, О. Запорожця, С. Ковальової, В. Крутій, В. Петрової, О. Скрипченко, А. Тихонової, Н. Трофимової, М. Фіцули, В.Ягупова та ін. Важливим в процесі виховання та навчання підлітків є те, що з початком шкільного навчання вони поступово становляться активними суб’єктами самовиховання. Це відбувається за рахунок здійснення уявлень про себе у своїй свідомості та порівняння на цій базі себе з іншими. Школярі створюють відповідну "Я-концепцію", яка є інтегративною, узагальненою внутрішньою картиною учня про свою особу. В думках вони порівнюють себе з найкращими зразками прояву людяності, активності, прагнуть до набуття необхідних для подальшого життя рис і якостей. Розгляд внутрішнього світу особистості в плані того, як вона себе уявляє, щоб застосувати ці знання для самовдосконалення, можна вважати, є одним із найактуальніших задач психології і педагогіки. В працях Л.В. Долинської, І.В. Дубровіної, В.С. Мухіної, В.А. Семіченко, О.П. Сергєєнкова, О.В. Скрипченко, С.П. Тіщенко, Т.М. Титаренко, П.Р. Чамати, С.Г. Якобсон розглянуті аспекти самосвідомості учнів, використання ними свого "Образу Я" для самовиховання. Метою даної роботи є поглиблення знань щодо феномену самосвідомості, розширення їх стосовно уявлень учнів підліткового віку відносно самих себе. Об’єкт дослідження – сфера самосвідомості особистості. Предмет дослідження – уявлення школярів підліткового віку, що виражені у їх самооцінці. Задачі, що спрямовані на досягнення мети дослідження, є наступними: 1. Поглибити знання про самооцінку як психологічну категорію і інтегральний результат уявлень підлітків про самих себе. 2. Виявити чинники та особливості формування самооцінки школярів. 3. Діагностувати уявлення учнів підліткового віку, що виражені у їх самооцінці. Методи, що використовувалися для реалізації завдань: загальнонаукові – аналіз, синтез, узагальнення, порівняння; специфічні – спостереження за поведінкою школярів, індивідуальні бесіди, експертне опитування, аналіз наукових джерел з тематики дослідження. Для збору емпіричної інформації про самооцінку учнів підліткового віку застосовані методики А.І. Ліпкіної і С.А. Будассі. Робота структурно складається з вступу, трьох розділів, висновків, списку використаної літератури. ВИСНОВКИ Формування уявлень індивідів про самих себе відбувається шляхом створення "Я-концепції", критичною або аналітичною складовою якої виступає самооцінка. Самооцінка – складне динамічне особисте утворення, особливий параметр розумової діяльності. Дитина в середині своєї свідомості відповідає не тільки на питання "Хто Я?", а більшою мірою й на питання "Який Я?", тобто порівнюючи себе з іншими. Самооцінка відноситься до центральних утворень особистості, до її ядра. Вона в значній мірі визначає соціальну адаптацію особистості, є регулятором її поведінки і діяльності. Уявлення підлітка про себе за допомогою самооцінки можуть виступати або сприятливим або несприятливим фактором його розвитку. Адекватна і трохи зависока самооцінка може вважатися сприятливим фактором для виховання і самовиховання. Надмірно завищену і понижену самооцінку слід віднести до негативних чинників. Якщо самооцінка адекватна – вона сприяє всебічному розвитку особистості, намаганню сформувати в себе позитивні якості, які людина побачила в інших людях та шляхом самооцінки виявила відсутність таких у себе. В даному випадку самооцінка виступає індикатором, який сигналізує індивіду, що у нього відсутні певні позитивні якості, які необхідні йому для подальшого життя та діяльності. Трохи підвищена самооцінка дозволяє людині знаходитися в певному комфортабельному стані, що свідчить про деяку задоволеність індивіда самим собою, своїми якостями, а це, в свою чергу, позитивно впливає на наявність безконфліктних взаємовідносин її з іншими людьми. Робота з таким вихованцем відбувається в конструктивному руслі та дозволяє безхворобливо змінювати як самооцінку індивіда, так і інші його властивості. Надмірно підвищена самооцінка не дозволяє людині утворенню нових якостей. У випадку, коли у людини першопочатково утворилися негативні риси і властивості, наприклад, егоцентризм, самовпевненість, хвальковитість – надмірно підвищена самооцінка не просигналізує індивіду про те, що їх потрібно змінювати. Навпаки, підвищена самооцінка сприяє закріпленню в свідомості особистості про наявність в неї "позитивних", як вона буде вважати, моральних, ділових і психологічних якостей. Надмірно висока самооцінка передбачає, у першу чергу, недостатню увагу до критики в свій бік, нехтування зауваженнями та пропозиціями інших. Самооцінка виконує перш за все регулятивну функцію. Ефективність учбової діяльності підлітка залежить не тільки від системи добре засвоєних знань і володіння прийомами розумової діяльності, але і від рівня самооцінки. Існує тісний зв'язок між успіхами, досягнутими в оволодінні учбовою діяльністю, і розвитком особистості. Це пояснюється тим, що в ній інтегрується те, чого досягла дитина, і те, до чого вона прагне, тобто проект її майбутнього. Уявлення підлітка про себе не є статичними. Формування самооцінки відбувається в процесі діяльності і міжособової взаємодії. Суспільство в значній мірі впливає на формування самооцінки особистості. Відношення людини до самої себе – найпізніше утворення в системі відносин людини до світу. Зміна уявлень підлітка про себе здійснюється під впливом суспільно значущих факторів: батьківської родини, групи однолітків, вчителів. Дослідженню самооцінки присвячені численні праці психологів і педагогів, які в своїх роботах застосовують різноманітні методики збору емпіричної інформації про це складне явище внутрішнього, психічного життя індивіда. Кожна методика присвячена певному аспекту формування особистості, враховує умови, в яких діє індивід, оцінює результати його діяльності. В ході застосування таких методик розкривається внутрішній світ особистості, викриваються її уявлення про себе та про інших людей. Саме через аналіз стосунків в соціальному середовищі можливо найбільш повно охарактеризувати уявлення особи про себе. >>>>
Дивитись наступні >>>
Cгенерировано за 0.940296 секунд
|
Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.
Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.
|
|