Реклама

От партнёров

Реклама

От партнеров
загрузка...

Счетчики

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.


Шукаєте реферат - просто зайдіть на Інститут.com.ua!
1

Тема: «якісні методи в соціології» (ID:33469)

| Размер: 20 кб. | Объем: 14 стр. | Стоимость: 1 СМС | Добавлена: 28.03.2010 | Код продавца: 0 |
Содержание Вступ 3
1. ВНЕСОК Ф. ЗНАНЕЦЬКОГО У РОЗВИТОК АВТОБІОГРАФІЧНОГО МЕТОДУ 4
2. ЯКІСНІ МЕТОДИ У МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ 7
3. МОНОГРАФІЧНИЙ МЕТОД У ПОСТРАДЯНСЬКІЙ СОЦІОЛОГІЇ 9
4. ТЕКСТУАЛЬНИЙ АНАЛІЗ У ЯКІСНОМУ ДОСЛІДЖЕННІ 11
Висновки 15
Література 16




Вступ
В сучасній соціології підвищеною увагою користується дослідження колективних зразків суспільного життя, поведінки індивіда у складних умовах міжіндивідуальної та міжгрупової взаємодії. Цей напрям у соціологічній науці сконструював багатошарову, багатомірну модель соціального світу, де люди виступають центральною ланкою, а проблеми їх індивідуального вибору уявляють найбільшу зацікавленість.
Звернення до соціального мікросвіту потребує особливих інструментів глибинного аналізу, аналогічних мікроскопу в біології, – методів якісного аналізу. Зростаючий інтерес до якісних методів пояснюється і думкою наукової спільноти стосовно майбутнього соціології. Соціологи вважають, що з подальшою гуманізацією соціологічного знання виникне нагальна потреба в аналізі і розумінні процесів повсякденної соціальної практики людей – від макро- до мікроаналізу соціальних явищ. В цьому аспекті застосування якісних методів в соціології вважається вкрай доцільним і актуальним.
Висновки
Якісні дослідження, що проводяться за певною методикою, – це перш за все емпіричні неструктуровані свідчення, отримані від різноманітних документів, що пов’язані з діяльністю людини. Це можуть бути життєписи, автобіографії, монографії, інтерв’ю, фотографії, відео- і аудіозаписи, експертні оцінки. Саме такого підходу потребують деякі соціальні проблеми. Якісні методи необхідні там, де необхідно зрозуміти природу невідомого до цього часу феномену, детально описати нові аспекти вже відомих проблем або розкрити приховані суб’єктивні смисли, механізми функціонування соціальної практики, що не може бути досліджено шляхом масових опитувань і отриманням кількісних даних.
Якісні методи застосовуються також у зв’язку з необхідністю виявити установку дослідника або його прихильність до певної філософської орієнтації. Саме при створенні певного документу, опису або при інтерпретації тих соціальних явищ, свідком яких він був, або проблемою вивчення яких він займався, соціолог виражає свою приналежність до конкретного теоретичного напряму, що являється полегшуючим фактором при з’ясуванні іншими людьми його дослідження в цілому. В свою чергу, це змушує робити висновки відносно доцільності застосування цього напрямку в подальших наукових пошуках.
Всі методи, що були розглянуті в даній роботі, потребують активного залучення при їх застосуванні не тільки інтелектуальних, аналітичних властивостей соціолога, а й його світоглядних установок, життєвого досвіду, через які, як через призму, відбувається осмислення соціологічного матеріалу. І хоча якісні методи вважаються підверненими впливу суб’єктивізму, в цілому вони дозволяють краще, ніж кількісні методи вивчати індивідуальні аспекти соціального життя конкретних людей в конкретних обставинах.


Литература
Література
1. Андрущенко В.П., Волович В.И., Горлач Н.И., Головченко Г.Т., Добрускин М.Е. Социология: наука об обществе. – Харьков, 1997. – 688с.
2. Анурин В. Ф., Муромкина И. И., Евтушенко Е. В. Маркетинговые исследования потребительского рынка: Уникальный отечественный опит. – СПб., Питер, 2004. – 269с.
3. Вчені ступені і Болонський процес: проблеми і перспективи розвитку вітчизняної науки / Персонал. – № 8. – 2007. – С. 12 -14.
4. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика. – М., Финпресс, 2003. – 493с.
5. Знанецький Ф. Автобіографічний метод у соціології (Пер. Л.Скокової) // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. – 1998. – № 6. – С. 13.
6. Паніна Н.В. Технологія соціологічного дослідження: курс лекцій. – К., Наукова думка, 1996. – 232с.
7. Социологический энциклопедический словарь / под ред. Г.В. Осипова. – М., ИНФРА-М-НОРМА, 1998. – 488 С.
8. Соціологія: короткий енциклопедичний словник (уклад. В.І. Волович та ін.). – К., Український центр духовної культури, 1998. – 377 с.
9. Сурмин Ю.П., Туленков Н.В. Методология и методы социологических исследований: учебное пособие. – К., МАУП, 2000. – 304 с.
Просмотр
Просмотр Просмотреть с сайта...
Скачивание
Рекомендуємо також переглянути наступні реферати та курсові роботи:
  • Якісні методи в соціології

  • Основні етапи становлення економічної соціології

  • Якісні методи в соціології

  • Соціологія як наука

  • Соціологія політики

  • Соціологія: сутність, інститути, проблеми

  • Соціологія релігії

  • Соціологія релігії

  • Поняття документу в соціології

  • Головні функції соціології та її роль в житті суспільства

  • Специфіка та структура галузевих соціологічних теорій


Cгенерировано за 0.009854 секунд

загрузка...