Меню

Реклама

TOP реферати

Від партнерів

Цікаве

загрузка...

Тема: «Система освіти козацької держави» (ID:33294)

| Размер: 22 кб. | Объем: 15 стр. | Стоимость: бесплатно | Добавлена: 28.03.2010 | Код продавца: 0 |
СодержаниеВступ 3
1. ПЕРЕДУМОВИ РОЗВИТКУ ОСВІТИ В КОЗАЦЬКІЙ ДЕРЖАВІ 4
1.1. Розвиток української культури і освіти в ХVI – XVII ст. 4
1.2. Діяльність Петра Могили 6
2. ОСВІТА В КОЗАЦЬКІЙ ДЕРЖАВІ 9
2.1. Розвиток освіти за часів незалежності 9
2.2. Ступені освіти в козацькій державі 10
2.3. Військова освіта 13
Висновки 16
Список літератури 17




Вступ
Козацька держава проіснувала досить тривалий час. Заснована в 1648 році, вона більш ніж через 100 років під шаленим тиском Московщини закінчила своє існування. Російська імператриця Катерина ІІ у 1763 році підписала указ про скасування гетьманства і тим самим позбавила українців залишків тієї подоби самостійності, в яку перетворилася славетна держава Богдана Хмельницького за часів "дружньої" московської підтримки.
Безперечно, Гетьманщина як державне утворення українців не відповідала в повному обсязі тим критеріям, які сьогодні висуваються до держав сучасного зразку. Основними питаннями, які тоді вирішувалися на вищому рівні, були військові та політичні питання. Економічні, транспортні, культурні проблеми були на периферії пріоритетності для козацьких правлячих кіл.
Особливе місце в цьому займає освіта та її система. Сказати, що на той час не існувало ніякої системи, було б не зовсім правильно. Історичні факти свідчать про те, що за часів гетьманства керівниками держави питанням освіти приділялася необхідна частка уваги, а українці мали непоганий рівень освіти, який був набагато вищим, ніж у сусідів України – Московщини і Валахії. Система освіти Гетьманщини, котра показала свою ефективність та дієвість, потребує ретельного розгляду і вивчення.
Висновки
Таким чином, за часів гетьманської держави в Україні широко розповсюдилася шкільна справа та ідеї освіти.
Унікальним досягненням був високий відсоток письменних людей (до 90%). Позитивною рисою була доступність, нестановий, демократичний характер освіти. Діти всіх соціальних груп могли вчитися, оскільки навчання було безкоштовним.
Система освіти козацької держави включала в себе як початковий рівень отримання знань, так і можливість отримання вищого ступеню освіченості. Наряду з світським навчанням і вихованням, існували й такі їх види як релігійне і військове. В містах, які були в значному ступеню заселені вихідцями з інших країн (поляки, євреї, армяни) існували власні школи, які принципи навчання в яких підпорядковувалися національним принципам. Міщани мали також структури професійного (ремісницького) навчання.
Однак, в цілому, освіта була досить відірвана від життя. Зокрема питома вага природних і точних наук була дуже мала. Наприклад, у Києво-Могилянській академії факультет медицини був відкритий лише у XIX ст. Жива мова народу практично не впроваджувалася в учбовий процес, який проходив, головним чином, латиною. В школах, колегіумах і академіях більшою мірою панували науки, що були пов'язані з релігійними знаннями та практичними питаннями церковного життя.
Традиція широкої початкової освіти була перервана разом з закріпаченням українських селян до кінця XVIII ст. при Катерині II.

Литература
Список літератури
1. Александрович В.С., Борисенко В.Й., Виврот Т.М., Горобець В. М., Горський В. С. Історія української культури: У 5 т. – К., Наукова думка, 2001. – Т. 3 : Українська культура другої половини XVII-XVIII століть. – 1246с.
2. Алексєєв Ю.М., Вертегел А.Г., Даниленко В.М. Історія України: Навч. посіб. – К., Каравела, 2004. – 255c.
3. Бокань В.А., Польовий Л.П. Історія культури України: Навч. посіб. – К., МАУП, 2001. – 256с.
4. Верстюк В. Ф., Гарань О. В., Гуржій О. І., Даниленко В. М., Євтух В. Б. Історія України: Навч. посібник / В.А. Смолій (ред.). – К., Альтернативи, 1997. – 416с.
5. Грушевский М.С. Очерк истории украинского народа. – К., Лыбидь, 1991.– 400с.
6. Жуковський А., Субтельний О. Нарис історії України. – Львів, НТТШ, 1993. – 230с.
7. Історія української культури /За загал. ред. Г.Крип'якевича. – К., Либідь, 1994. – 656 с.
8. Котляр М., Кульчицький С. Шляхами віків: довідник з історії України. – К., Україна, 1993. – 380с.
9. Крушинський В.Ю., Левенець Ю.А. Історія України: події, факти, дати. – К., Зодіак-Еко, 1993. – 176с.
10. Огієнко Іван. Українська культура: Коротка історія культурного життя українського народу. – К., Довіра, 1992. – 141с.
11. Фіцула М.М. Педагогіка. Загальні засади педагогіки. Теорія освіти і навчання (дидактика). Теорія виховання. Школознавство. З історії педагогіки. – К., Академія, 2000. – 542с.
12. Яворницький Д.І. Історія запорозьких козаків. Т.1. – К., Наукова думка, 1990. – 592с.
Просмотр
ПросмотрПросмотреть с сайта...
Скачивание
СкачатьСкачать работу в архиве..
Рекомендуємо також переглянути наступні реферати та курсові роботи:
  • Українська культура и зарубіжна культура
  • Історичний аспект розвитку фізичної культури
  • Історичний аспект розвитку фізичної культури
  • Реалізація розвитку фізичної культури засобами козацької педагогіки
  • Реалізація розвитку фізичної культури засобами козацької педагогіки
  • Європейська система освіти. Порівняльна характеристика
  • Українське козацтво у вимірі сучасної педагогіки
  • . Політика держави у сфері загально середньої освіти
  • . Політика держави у сфері загально середньої освіти
  • Вища освіта України і Болонський процес
  • Сучасний герб України
Cгенерировано за 0.039664 секунд

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.

Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Замовити реферат

Оновлення

Реклама

Від партнерів

загрузка...