Меню

Реклама

TOP реферати

Від партнерів

Цікаве

загрузка...

Тема: «Психологічні бар’єри в спілкуванні та способи їх подолання» (ID:33108)

| Размер: 23 кб. | Объем: 19 стр. | Стоимость: бесплатно | Добавлена: 28.03.2010 | Код продавца: 0 |
СодержаниеВступ 3
1. Психологічні бар'єри спілкування 4
2. Бар’єри комунікації та шляхи їх подолання. 12
Висновки 18
Література 19


Вступ
Як відомо, спілкування є надзвичайно складним феноменом у житті індивіда й людства в цілому, воно охоплює велику кількість взаємозв'язків, міжособистісних стосунків, здійснюється в різних формах і за допомогою різних засобів, які є невід'ємним чинником культури й постійно вдосконалюються та збагачуються. Однак, в процесі спілкування між конкретними людьми дуже часто відбувається непорозуміння, через що виникають образи, конфлікти та інші негативні явища міжособистісної взаємодії.
Для пояснення таких моментів у науковий обіг введено поняття „бар’єри спілкування” – тобто ті причини, які не дозволяють проведенню нормального спілкування. Коріння таких бар’єрів завжди полягають у психологічній сфері індивіда. Навіть соціально-економічні та соціально-політичні розбіжності між людьми, які також призводять до певних бар’єрів в спілкуванні, залежать від того, як сама людина оцінює ці розбіжності, реагує на них та відтворює в процесі спілкування та поведінки. Тому дослідження саме психологічних умов бар’єрів спілкування дозволяє найбільш повно осмислити непорозуміння між людьми, що виникають в ході їхньої взаємодії. В даній роботі будуть розглянуті не тільки питання сутності та причин психологічних бар’єрів спілкування, а й способи їх подолання, шляхи покращення процесу проведення діалогу.
Висновки
Бар'єри спілкування – це психологічні стани, в яких людина відчуває неадекватну пасивність, що перешкоджає спілкуванню. Вони можуть виникати як у зв’язку з емоційним самопочуттям тих, хто спілкується, а також у зв’язку з нерозумінням смислу висловлювань. У реальному спілкуванні бар'єри присутні у виді незалежних механізмів, що дані людині для захисту, але їхня дійсна природа людині не відома.
Бар’єри спілкування можна підрозділити на бар’єри моральні, емоціональні та психологічні. Вони пов'язані з упередженістю та помилковою мотивацією людини. Психологічні бар’єри значним чином залежать від психологічних особливостей сприйняття людини людиною. Комунікативні бар’єри, в світлі концепції „єдності трьох сторін спілкування”, можна розглядати як вид психологічних бар’єрів спілкування, до яких в такому разі увійдуть також перцептивні та інтерактивні бар’єри. Однак, говорячи про психологічні бар’єри спілкування, як правило, завжди розуміють в основному тільки комунікативні бар’єри, тому що завдяки ним характеризується майже уся когнітивна сфера особистості, а значить і найголовніші риси людини: пам’ять, увага, сприйняття, мислення..
Комунікативна сторона спілкування тісно пов’язана з обміном інформацією, проте не може бути вичерпно розкрита з точки зору інформаційної теорії. Спілкування – це не тільки прийом та передача інформації, а й стосунки принаймні двох осіб, де кожна є активним суб’єктом взаємодії. Від волі та бажання кожного партнера залежить можливість застосування способів підвищення комунікації та подолання відповідних бар’єрів. І хоча ці способи не можуть подолати всіх психологічних бар’єрів, в більшості випадків вони значно підвищують ефективність спілкування.

Литература
Література
1. Андреева Г.М. Социальная психология: Учеб. для вузов. – М., Аспект Пресс, 2000. – 375с.
2. Атватер И., Даффи К. Психология для жизни: Упорядочение образа мыслей, развитие и поведение человека наших дней. – М., ЮНИТИ-ДАНА, 2003. – 511с.
3. Бодалёв А.А. Психология общения. – М., МПСИ, 2002. – 319с.
4. Головаха Е.И., Панина Н..В. Психология человеческого взаимопонимания – К., Україна, 2002. – 222с.
5. Ємельяненко Л.М., Петюх В.М., Торгова Л.В., Гриненко А.М. Конфліктологія: Навч. посібник. – К., КНЕУ, 2003. – 315с.
6. Корнєв М.Н., Коваленко А. Б. Соціальна психологія. – К., 1995. – 304с.
7. Крысько В.Г. Социальная психология: словарь-справочник. – М., АСТ, 2001. –688с.
8. Морозов А. В. Деловая психология: Курс лекций. – СПб., Союз, 2002. – 571с.
9. Нємов Р.С. Психологія: загальні основи психології. Книга 1. – Рівне, Вертекс, 2002. – 576 с.
10. Обозов Н. Н., Щёкин Г. В. Психология работы с людьми: Советы руководителю. – К., МАУП, 2004. – 228 с.
11. Психологический словарь. – М., Педагогика Пресс,1996. – 298 с.
12. Чмут Т. К., Чайка Г.Л., Лукашевич М.П., Осечинська І.Б. Етика ділового спілкування: Курс лекцій – К., МАУП, 2003. – 208с.
Просмотр
ПросмотрПросмотреть с сайта...
Скачивание
СкачатьСкачать работу в архиве..
Рекомендуємо також переглянути наступні реферати та курсові роботи:
  • . Фази стресу, їх характеристика
  • . Фази стресу, їх характеристика
  • Стрес. Фізіологічні та психологічні стресори
  • Формування психологічного контакту у педагогічному діалозі
  • Взаемодія кірівника і підлеглих та фактори її єфективності
  • Взаемодія кірівника і підлеглих та фактори її єфективності
  • Психологічні особливості спілкування керівника з підлеглими
  • Психологічні основи спілкування керівника з підлеглими
  • Психологічні особливості спілкування керівника з підлеглими
  • Психологічні особливості спілкуванння керівника з підлеглими
Cгенерировано за 0.057047 секунд

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.

Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Замовити реферат

Оновлення

Реклама

Від партнерів

загрузка...