Меню

Реклама

TOP реферати

Від партнерів

Цікаве

Тема: «Психологічні бар’єри в спілкуванні та способи їх подолання» (ID:33108)

| Размер: 23 кб. | Объем: 19 стр. | Стоимость: бесплатно | Добавлена: 28.03.2010 | Код продавца: 0 |
СодержаниеВступ 3
1. Психологічні бар'єри спілкування 4
2. Бар’єри комунікації та шляхи їх подолання. 12
Висновки 18
Література 19


Вступ
Як відомо, спілкування є надзвичайно складним феноменом у житті індивіда й людства в цілому, воно охоплює велику кількість взаємозв'язків, міжособистісних стосунків, здійснюється в різних формах і за допомогою різних засобів, які є невід'ємним чинником культури й постійно вдосконалюються та збагачуються. Однак, в процесі спілкування між конкретними людьми дуже часто відбувається непорозуміння, через що виникають образи, конфлікти та інші негативні явища міжособистісної взаємодії.
Для пояснення таких моментів у науковий обіг введено поняття „бар’єри спілкування” – тобто ті причини, які не дозволяють проведенню нормального спілкування. Коріння таких бар’єрів завжди полягають у психологічній сфері індивіда. Навіть соціально-економічні та соціально-політичні розбіжності між людьми, які також призводять до певних бар’єрів в спілкуванні, залежать від того, як сама людина оцінює ці розбіжності, реагує на них та відтворює в процесі спілкування та поведінки. Тому дослідження саме психологічних умов бар’єрів спілкування дозволяє найбільш повно осмислити непорозуміння між людьми, що виникають в ході їхньої взаємодії. В даній роботі будуть розглянуті не тільки питання сутності та причин психологічних бар’єрів спілкування, а й способи їх подолання, шляхи покращення процесу проведення діалогу.
Висновки
Бар'єри спілкування – це психологічні стани, в яких людина відчуває неадекватну пасивність, що перешкоджає спілкуванню. Вони можуть виникати як у зв’язку з емоційним самопочуттям тих, хто спілкується, а також у зв’язку з нерозумінням смислу висловлювань. У реальному спілкуванні бар'єри присутні у виді незалежних механізмів, що дані людині для захисту, але їхня дійсна природа людині не відома.
Бар’єри спілкування можна підрозділити на бар’єри моральні, емоціональні та психологічні. Вони пов'язані з упередженістю та помилковою мотивацією людини. Психологічні бар’єри значним чином залежать від психологічних особливостей сприйняття людини людиною. Комунікативні бар’єри, в світлі концепції „єдності трьох сторін спілкування”, можна розглядати як вид психологічних бар’єрів спілкування, до яких в такому разі увійдуть також перцептивні та інтерактивні бар’єри. Однак, говорячи про психологічні бар’єри спілкування, як правило, завжди розуміють в основному тільки комунікативні бар’єри, тому що завдяки ним характеризується майже уся когнітивна сфера особистості, а значить і найголовніші риси людини: пам’ять, увага, сприйняття, мислення..
Комунікативна сторона спілкування тісно пов’язана з обміном інформацією, проте не може бути вичерпно розкрита з точки зору інформаційної теорії. Спілкування – це не тільки прийом та передача інформації, а й стосунки принаймні двох осіб, де кожна є активним суб’єктом взаємодії. Від волі та бажання кожного партнера залежить можливість застосування способів підвищення комунікації та подолання відповідних бар’єрів. І хоча ці способи не можуть подолати всіх психологічних бар’єрів, в більшості випадків вони значно підвищують ефективність спілкування.

Литература
Література
1. Андреева Г.М. Социальная психология: Учеб. для вузов. – М., Аспект Пресс, 2000. – 375с.
2. Атватер И., Даффи К. Психология для жизни: Упорядочение образа мыслей, развитие и поведение человека наших дней. – М., ЮНИТИ-ДАНА, 2003. – 511с.
3. Бодалёв А.А. Психология общения. – М., МПСИ, 2002. – 319с.
4. Головаха Е.И., Панина Н..В. Психология человеческого взаимопонимания – К., Україна, 2002. – 222с.
5. Ємельяненко Л.М., Петюх В.М., Торгова Л.В., Гриненко А.М. Конфліктологія: Навч. посібник. – К., КНЕУ, 2003. – 315с.
6. Корнєв М.Н., Коваленко А. Б. Соціальна психологія. – К., 1995. – 304с.
7. Крысько В.Г. Социальная психология: словарь-справочник. – М., АСТ, 2001. –688с.
8. Морозов А. В. Деловая психология: Курс лекций. – СПб., Союз, 2002. – 571с.
9. Нємов Р.С. Психологія: загальні основи психології. Книга 1. – Рівне, Вертекс, 2002. – 576 с.
10. Обозов Н. Н., Щёкин Г. В. Психология работы с людьми: Советы руководителю. – К., МАУП, 2004. – 228 с.
11. Психологический словарь. – М., Педагогика Пресс,1996. – 298 с.
12. Чмут Т. К., Чайка Г.Л., Лукашевич М.П., Осечинська І.Б. Етика ділового спілкування: Курс лекцій – К., МАУП, 2003. – 208с.
Просмотр
ПросмотрПросмотреть с сайта...
Скачивание
СкачатьСкачать работу в архиве..
Рекомендуємо також переглянути наступні реферати та курсові роботи:
  • . Фази стресу, їх характеристика
  • . Фази стресу, їх характеристика
  • Стрес. Фізіологічні та психологічні стресори
  • Формування психологічного контакту у педагогічному діалозі
  • Взаемодія кірівника і підлеглих та фактори її єфективності
  • Взаемодія кірівника і підлеглих та фактори її єфективності
  • Психологічні особливості спілкування керівника з підлеглими
  • Психологічні основи спілкування керівника з підлеглими
  • Психологічні особливості спілкування керівника з підлеглими
  • Психологічні особливості спілкуванння керівника з підлеглими
Cгенерировано за 0.113877 секунд

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.

Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Замовити реферат

Оновлення

Реклама

Від партнерів