Меню

Реклама

TOP реферати

Від партнерів

Цікаве

загрузка...

Тема: «Система педагогічних наук» (ID:33077)

| Размер: 19 кб. | Объем: 15 стр. | Стоимость: бесплатно | Добавлена: 28.03.2010 | Код продавца: 0 |
СодержаниеВступ 3
1. Педагогіка як система педагогічних наук. Загальнопедагогічні науки. 4
2. Галузеві педагогічні науки. 6
3. Функціональні педагогічні науки. 11
Висновки 14
Література 15

Вступ
Педагогіка як вид суспільно-корисної діяльності зародилася ще в античні часи. Вже тоді поняття „педагогіка” пов’язувалося з роботою з молоддю, передачею досвіду через навчання і виховання. Сучасна педагогіка – це наука, яка має свій об’єкт та предмет дослідження, категоріально-понятійний апарат, принципи і закони. Однак в процесі розвитку людства, стало недостатнім мати тільки одну науку педагогіку. Ускладнення структури суспільства та нові соціальні процеси в ньому, розширення виробництва та створення нових галузей народного господарства вимагали підготовки нових фахівців, таких, що в умовах індустріального, а потім – і постіндустріального суспільства – могли ефективно здійснювати свою професійну діяльність. Крім того, гуманізація суспільних відносин, що бере свій початок з епохи Відродження, вимагала звернути увагу педагогів на ті групи дітей і дорослих, які в традиційному суспільстві не були об’єктом прискіпливої уваги громади – інваліди, особи з обмеженими фізичними та психічними здібностями, ув’язненні особи.
Під впливом цих факторів ускладнювалася структура самої педагогіки, з’являлися нові її галузі та напрями. Сьогодні педагогіка – це розгалужена система знань, яка складається з низки різноманітних дисциплін, що об’єднанні однією проблемою: як ефективно навчити та виховати людину. Всі вони підкоряються єдиним педагогічним принципам та створюють єдину систему педагогічних знань, котра охоплює своїм впливом всі категорії людей, незалежно від їх віку, освіти, професії, соціального статусу та соціально-психологічних характеристик.
Висновки
Незважаючи на ствердження деякими науковцями щодо чіткості системи педагогічних наук, слід визнати, що вона не є достатньо стрункою та бездоганно ієрархізованою. Проблема заключається в тому, що один і той ж об’єкт педагогічного впливу можна розглядати в системі багатьох соціальних вимірів. Одна і та ж людина може бути залучена під вплив національного, сімейного професійно-освітнього та психологічно детермінованого виховання. Їх поєднання приводить до створення нових видів (типів) педагогіки, які вступають в принципові суперечності з існуючими видами.
Систему педагогічних наук можна умовно представити як таку, що складається з трьох рівнів: найвищий (філософське обґрунтування процесу пізнання, означення методологічні принципів, які є єдиними в будь-яких умовах навчально-виховного процесу); загальнопедагогічний (діє в умовах виховання та навчання людей з різними морально-психологічними та фізико-анатомічними ознаками незалежно, для якої області діяльності вони готуються); галузевий (або функціональний) рівень (навчання та виховання людей для діяльності у конкретній сфері суспільного виробництва, галузі народного господарства).
Педагогічні принципи базових дисциплін є обов’язковими для застосування в загальнопедагогічних та функціональних розгалуженнях педагогіки. В ході підготовки фахівців в умовах вищої освіти використовується дидактичний та методичний матеріал вищих рівнів педагогіки, а також найкращий досвід світових педагогічних систем, надбання психології, важелі національного виховання.

Литература
Література
1. Бондарчук Е. И., Бондарчук Л. И. Основы психологии и педагогики: Курс лекций. – К., МАУП, 2002. – 168 с.
2. Гавриленко І.М., Скідін О.Л. Соціологія освіти: Навч. посібник. – Запоріжжя, Этта-Пресс, 1998. – 394с.
3. Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. – К., Либідь, 1997. – 376с.
4. Коваль Л.Г, Звєрєва І.Д., Хлєбік С.Р. Соціальна педагогіка / Соціальна робота: Навч. посібник. – К., ІЗМН, 1997. – 392с.
5. Мартиненко С.М., Хоружа Л.Л. Загальна педагогіка: Навч. посібник. – К., МАУП, 2002. – 176с.
6. Мороз О. Г. Педагогіка і психологія вищої школи. – К., НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2003. – 267 с.
7. Олексієнко Б.М, Максименко С.Д, Іщенко Д.В., Сафін О.Д. Військова психологія і педагогіка: Підручник. – Хмельницький, ВЦ Академії ПВУ, 1998. – 562с.
8. Савченко О.Я. Дидактика початкової школи: Підручник. – К., Абрис, 1997. – 416с.
9. Словник-хрестоматія педагогічних понять: Навч. посібник. – Луганськ, 2004. – 272с.
10. Стельмахович М.Г. Українська народна педагогіка: Навчально- методичний посібник. / Інститут змісту і методів навчання. – К., 1997. – 232с.
11. Фіцула М.М. Педагогіка. Загальні засади педагогіки. Теорія освіти і навчання (дидактика). Теорія виховання. Школознавство. З історії педагогіки: Навч. посібник. – К., ВЦ "Академія", 2000. – 542с.
12. Ягупов В.В. Педагогіка: Навч. посібник. – К., Либідь, 2002. – 559с.
Просмотр
ПросмотрПросмотреть с сайта...
Скачивание
СкачатьСкачать работу в архиве..
Рекомендуємо також переглянути наступні реферати та курсові роботи:
  • Контрольна з психології та педагогіки
  • Комп'ютерні технології та їх використання у навчальному процесі
  • М. МОНТЕССОРІ
  • М. МОНТЕССОРІ
  • Підвищення науково-методичного рівня педагогічних працівників
  • Система підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів
  • Діяльність Академії наук України
  • Діяльність Академії наук України
  • Консультування вчителів у ситуації включення в педагогічний конфлікт
  • Особливості організації і проведення історико-педагогічних досліджень
  • Професійні педагогічні задачі та їх вирішення
Cгенерировано за 0.049195 секунд

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.

Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Замовити реферат

Оновлення

Реклама

Від партнерів

загрузка...