Меню

Реклама

TOP реферати

Від партнерів

Цікаве

загрузка...

Тема: «Методика діагностики рівня суб’єктивного контролю Дж. Роттера, особливості її проведення та інтерпретації» (ID:32981)

| Размер: 27 кб. | Объем: 14 стр. | Стоимость: бесплатно | Добавлена: 28.03.2010 | Код продавца: 0 |
СодержаниеВступ 3
1. СУТНІСТЬ МЕТОДИКИ, ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДИКИ ДЖ. РОТТЕРА 4
1.1. Методика Дж. Роттера як інструмент для дослідження локус-контролю 4
2. ПРАКТИКА ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДИКИ ДЖ. РОТТЕРА 8
2.1. Збір первинних даних для визначення локус-контролю 8
2.2. Підсумки тестування 9
Загальні висновки 11
Список використаної літератури 12
Додаток А 13


Вступ
Актуальність дослідження особистості не стала меншою в наші дні. Предметом психологічного аналізу все частіше стають різні форми довільної активності індивіда, його буденна свідомість, типи пояснення навколишнього світу, світоглядні установки, відношення людини до своєї долі. У психології необхідність використовування таких понять, як „моральна відповідальність", „атрибуція відповідальності" пояснюється зв'язком з тією або іншою науковою школою. При цьому рух від феноменологічного аналізу до експериментального, від якісних міркувань до кількісних вимірювань – досить складний процес, не застрахований від помилок. Американський психолог Дж. Роттер, запропонував для пояснення мотиваційно-орієнтаційних прагнень індивіда свою суб'єктно-центровану парадигму, яка надає можливість не тільки скласти загальне враження про той або інший тип особистості, а і одержати кількісні результати відображення її психічного світу, що пов'язані з локус-контролем.
Загальні висновки
Можна вважати, що в основу визначення УСК особистості встановлені дві передумови: 1. Люди розрізняються між собою по тому, як і де вони локалізують контроль над значними для себе подіями. Можливі два полярні типи такої локалізації: екстернальний і інтернальний. У першому випадку людина вважає, що події, що відбуваються з нею, є результатом дії зовнішніх сил – випадку, дії інших людей і т.д. В другому випадку вона інтерпретує значущі події як результат своєї власної діяльності. Будь-якій людині властива певна позиція на континуумі, що тягнеться від екстернального до інтернального типів.
Локус контролю індивіда, універсальний по відношенню до будь-яких типів подій і ситуацій, з якими йому доводиться стикатися. Один і той же тип контролю характеризує поведінку даної особи у разі невдач і у сфері досягнень, причому це в рівній мірі торкається різних областей соціального життя.
Методика дослідження суб'єктивного контролю має величезне практичне значення для представників педагогічних спеціальностей, фахівців у області соціальної роботи, а також практичних психологів. При укомплектовуванні організації працівниками можна заздалегідь визначати, який у них локус контролю. Якщо респондент схильний у всіх своїх помилках винити інших, а досягнення в роботі приписувати випадку, то від такого претендента на посаду краще наперед відмовлятися, ніж потім болісно доводити йому, що саме він винуватий у власних прорахунках, а не хтось інший, могутніший.
Проте, при цьому слід більш глибоко вивчати питання, наскільки локус контролю особистості має вирішальне значення в загальній структурі діяльності людини і чи не нейтралізується він іншими особистісними утвореннями: характером, вольовими якостями, інтелектом, стилем поведінки в конфліктних ситуаціях.

Литература

Список використаної літератури
1. Бажин Е.Ф., Голынкина Е.А., Эткинд А.М. Опросник уровня субъективного контроля (УСК). – М. : Смысл, 1993. – 16с.
2. Кондаков И.М., Нилопец М.Н. Экспериментальное исследование структуры и личностного контекста локуса контроля // Психологический журнал. – 2004. – N 3. – С. 152–162.
3. Психологическая энциклопедия / Раймонд Корсини (ред.), Алан Ауэрбах (ред.). – СПб. : Питер, 2003. – 1094с.
4. Фридман Л.М. Психология в современной школе: практическое пособие. – М. : Творческий Центр "Сфера", 2001. – 224с.
5. Хьелл Л., Зиглер Д. Теория личности: основные положения, исследования и применение: Учеб. пособие. – СПб. : Питер, 1997. – 608с.
Просмотр
ПросмотрПросмотреть с сайта...
Скачивание
СкачатьСкачать работу в архиве..
Рекомендуємо також переглянути наступні реферати та курсові роботи:
  • Діагностування самооцінки особистості
  • Тестовый контроль по иностранному языку
  • інтерпретація тексту
  • інтерпретація тексту
  • Самооцінка та її роль у розвитку особистості
  • Інтерпретаційні процеси в літературознавстві на прикладі твору Г. Тютюнника „Три зозулі з поклоном”
  • Інтерпретаційні процеси в літературознавстві на прикладі твору Г. Тютюнника „Три зозулі з поклоном”
  • Контрольна робота психологія
  • Екологія
  • Оцінка інтелекту у психодіагностиці
  • ТЕСТУВАННЯ - ЯК МЕТОД ПЕДАГОГІЧНОГО КОНТРОЛЮ.
Cгенерировано за 0.057250 секунд

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.

Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Замовити реферат

Оновлення

Реклама

Від партнерів

загрузка...