Меню

Реклама

TOP реферати

Від партнерів

Цікаве

загрузка...

Тема: «Гуманістична спрямованість навчально-виховного процесу у вищий школі» (ID:32965)

| Размер: 31 кб. | Объем: 25 стр. | Стоимость: бесплатно | Добавлена: 28.03.2010 | Код продавца: 0 |
СодержаниеВступ 3
1. Гуманізм – визначальний принцип життєдіяльності особистості, її виховання і навчання. 4
2. Особливості реалізації вимог принципу гуманізму навчально-виховної діяльності вищих навчальних закладів. 11
Висновки 22
Література 23




Вступ
Сьогодні у розвитку вітчизняного суспільства відбуваються суттєві зміни, пов’язані з залученням України до загальносвітових процесів суспільно-культурного прогресу. На сучасному етапі система вищої освіти України перебуває в умовах реконструкції та пошуку свого місця в новому правовому суспільстві нашої держави та світовому освітньому просторі. На початку ХХІ століття істотно змінюються основні загальнолюдські цінності, інтенсифікується процес формування інформаційного суспільства. На зміну цінностям, що є характерними для індустріального суспільства, приходять інші, які визначаються науково-технічною революцією, глобалізацією навколишнього світу. Перед системою освіти, в тому числі і вищою педагогічною, постає необхідність пошуку нових та модернізації існуючих підходів до організації та змісту освітнього процесу, при цьому особлива увага приділяється гуманізації освіти.
Перехід освітньої системи України на гуманістичні цінності відбувається в досить складних соціально-політичних умовах: ліквідування в країні наслідків тоталітарного режиму, інтенсивна інтеграція в світовий та європейський простір, поглиблення процесів глобалізації, розвиток інформаційних технологій тощо. Загальновідомо, що майбутнє суспільства виховується за шкільною партою та на студентській лаві, саме тут закладаються підвалини міцної держави. За всіх часів наука й освіта керувалися системою цінностей, які були сформовані всім попереднім розвитком загальнолюдської культури. У період змін у світі науки і соціальних відносин колишні цінності зазнавали значного коригування, окремі з них замінювалися новими, що істотно впливало на мету, завдання і зміст освіти, методи навчання і виховання. Саме тому актуалізуються проблеми гуманізації, гуманітаризації та демократизації освітнього процесу як провідних принципів навчання.
Висновки
Одним з найважливіших принципів організації навчального процесу у вищих навчальних закладах можна вважати принцип гуманізації. Він має передбачати таку системну організацію партнерських, суб’єкт-суб’єктних взаємовідносин між тим, хто навчається, і тим, хто навчає, що забезпечує створення найсприятливіших умов для розвитку духовних, інтелектуальних, творчих можливостей, що має на меті підготовку справжнього високоосвіченого фахівця.
Організація навчального процесу на принципах гуманізму, поважного ставлення одне до одного є необхідною передумовою для успішної трансляції загальнолюдських цінностей молоді. Не менш важливим є зміст навчального матеріалу кожного конкретного навчального предмета. Тобто, під час засвоєння навчального матеріалу з будь-якої дисципліни треба обов’язково забезпечувати реалізацію світоглядно-ціннісної функції освіти, що можливо лише за умови гуманітаризації освітнього процесу.
Гуманізація освіти – це відображення в освітньому процесі тенденцій гуманізації сучасного суспільства, коли людська особистість визначається найвищою цінністю, а утвердження блага людини є найважливішим критерієм суспільних відносин. Вона полягає у спрямуванні уваги освітнього закладу до особистості тих, хто навчається, забезпечення максимально сприятливих умов для виявлення і розвитку їх задатків і здібностей на основі поваги і довіри до них, прийняття їх особистісних цілей і запитів.
Гуманізація передбачає беззастережне визнання загальнолюдських чеснот (милосердя, доброта, чесність, справедливість, гідність тощо), формування громадянина-патріота. Гуманізація вищої освіти – це створення максимально сприятливих умов для розкриття і розвитку здібностей кожного студента – “суб’єкта” навчання, формування взаємовідносин “викладач” – “студент” на партнерських засадах.




Литература
Література
1. Конституція України. Закон України від 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України (ВВР). – 1996. — №30.
2. Про Національну доктрину розвитку освіти: Указ Президента України від 17.04.2002 N47/2002 // Урядовий кур’єр. – 2002. – № 89.
3. Про освіту. Закон України N 1060-XII від 23.05. 1991. Відомості Верховної Ради (ВВР), 1991, N 34.
4. Про вищу освіту. Закон України за станом на 19 жовтня 2006 року / Верховна Рада України. – К., Парламентське вид-во, 2006. – 64с.
5. Буяльська Т. Гуманізація освіти – вичерпане гасло чи (не) виконане завдання? // Освіта. – 2006. – №26-27. – С.4-5.
6. Вища освіта України у національному і глобальному контекстах: Збірник наукових праць. – Яготин, МАУП, 2005. – 144с.
7. Бєланова Р.А. Гуманізація та гуманітаризація освіти в класичних університетах (Україна-США). – К., Центр практичної філософії, 2001. – 216с.
8. Гончаренко С.У., Мальований Ю.І. Гуманітаризація загальної середньої освіти. – К., АПНУ, 1994. – 325с.
9. Гуманізація вищої освіти: філософські виміри: Збірник статей за матеріалами ІV Міжнародної науково-практичної конференції 30 червня-2 липня 2004. – Суми; Бердянськ, 2004. – 276с.
10. Гуманізація та гуманітаризація професійної освіти: Науково-методичний збірник / АПН України; Інститут педагогіки і психології професійної освіти / І.А. Зязюн (ред.). – К., 1996. – 160с.
11. Зязюн І.А. Філософія педагогічної дії: монографія. – К.; Черкаси, Видавництво ЧНУ ім.Б.Хмельницького, 2008. – 608с.
12. Зязюн І.А., Сагач Г.М. Краса педагогічної дії. – К., АПН України, 1997. – 302с.
13. Коменский Я.Л. Избранные педагогические сочинения: В 2 т. – М., Педагогика, 1982. – Т. 2. – С. 55 – 165.
14. Національна освіта і школа. Гуманітаризація та гуманізація: Хрестоматія / О. Журко (ред.). – Хмельницький, Поділля, 1997. – 303с.
15. Повчання Володимира Мономаха дітям // Хрестоматія з історії вітчизняної педагогіки. – К., Радянська школа, 1961. – 462с.
16. Романенко М.І. Гуманізація освіти. – Д., Промінь, 2001. – 160с.
17. Сергєєв О.В. Фундаменталізація освіти у вищій школі // Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі: Зб. наук. праць. – Кривий Ріг: Видавничий відділ НметАУ, 2005. – С. 4-7.
18. Сковорода Г.С. Твори: У 2т. – К., Вид-во АН України, 1961. – Т. 2. –
С. 400 – 520.
19. Сухомлинський В.О. Вибрані твори: В 5 т. – К., Радянська школа, 1976. – Т. 1. – 524с.
20. Сухомлинський В.О. Вибрані твори: В 5 т. – К., Радянська школа., 1976. – Т. 2. – 544с.
21. Ткачова Н. Роль і зміст освітніх цінностей в умовах трансформації українського суспільства // Вища школа. – 2004. – № 2-3. – С. 12-17.
Просмотр
ПросмотрПросмотреть с сайта...
Скачивание
СкачатьСкачать работу в архиве..
Рекомендуємо також переглянути наступні реферати та курсові роботи:
  • Шляхи удосконалення навчально-виховного процесу початкової школи
  • Основи педагогіки
  • ОСНОВНІ НАПРЯМИ ВИХОВАННЯ В СУЧАСНІЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ
  • Особливості законів навчання
  • Особливості законів навчання
  • Особливості здійснення навчально-виховного процесу старшокласників в умовах виробництва
  • Розумово відсталі діти як об єкт корекційного виховання
  • Формування правової свидомості учнив
  • Формування правової свидомості учнив
  • Цілі та завдання виховного процесу в сучасній школі
  • Методика викладання
Cгенерировано за 0.096706 секунд

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів! На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету.

Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Замовити реферат

Оновлення

Реклама

Від партнерів

загрузка...